Przybycie tutaj nie było zbyt dobrym pomysłem...


Wojny, które na zawsze zmieniły Enroth.


Zobacz info na temat:

Heroes I    Heroes II    Heroes III    Heroes IV   
MM VI    MM VII    MM VIII    MM IX






Heroes of Might and Magic II
The Succesion Wars


       Druga odsłona Heroes wydana zaledwie rok po poprzedniej jest swoistą kontynuacją - bazując na sukcesie i popularności części pierwszej nie wprowadzono żadnej rewolucji w grze, ale znacznie polepszono i poszerzono obecną strategię dodając wiele nowych elementów. Oczywiście, grafika i dźwięk także uległy sporej poprawie.

       Sędziwy król Morglin Ironfist umiera. Pozostawia w Enroth dwóch synów. Roland jest dobry, prawy i sprawiedliwy, podczas gdy Archibald... nie jest tak dobry. Archibald podstępem zmusza swego brata do ucieczki i koronuje się na króla. Ten jednak nie ma zamiaru tak łatwo oddać tronu ojca szaleńcowi. Zawiera sojusz z magami i czarodziejkami, aby wraz ze swą rycerską armią podjąć walkę ze złymi oddziałami nekromantów Archibalda i sprzymierzonych z nim barbarzyńców i czarnoksiężników. Rozpoczyna się wojna o sukcesję!

       W drugiej części sagi z powodzeniem możemy stosować podobną strategię, jak tą w części pierwszej. Cały czas mamy ten sam system rozbudowy zamku, rekrutacji armii, walki i zbierania surowców. Jednak pojawiło się wiele nowych rzeczy znacznie urozmaicającyh i poszerzających strategię.

  • Przede wszystkim, mamy teraz do dyspozycji dwa zupełnie nowe zamki z własnymi armiami - zamek Maga z potężnymi jednostkami takimi jak gromowładni Tytani oraz największą gildią magii, a także zamek Nekromanty z wyłącznie nieumarłymi jednostkami takimi jak szkielety, wampiry czy przerażające Kostne Smoki.
  • Teraz niektóre z jednostek można ulepszyć do bardziej wyspecjalizowanych form. I tak na przykład minotaury mogą być ulepszone do królewskich minotaurów, druidzi do wielkich druidów, a wampiry do wampirzych lordów.
  • Pojawił się też zupełnie nowy system 14 trzystopniowych umiejętności drugorzędnych, takich jak logistyka (bohater może poruszać się dalej), nekromancja (po walce część poległych oddziałów zostaje ożywiona w postaci szkieletów) czy dowodzenie (armia otrzymuje większe morale).
  • Liczba artefaktów i czarów jest prawie dwa razy większa, a sam system czarów został znacznie zmodyfikowany.
  • Swoich sił możemy spróbować w 36 pojedynczych scenariuszach oraz w dwóch ogromnych kampaniach, podczas których podejmujemy wiele ważnych decyzji ze zmianą frontu(!) włącznie.
       Dzięki tym i wielu innym udoskonaleniom gra "Heroes of Might and Magic II" dorównała, a z czasem nawet przewyższyła sukces części pierwszej i wkrótce doczekała się dodatku rozszerzającego...






The Price of Loyality


       "The Price of Loyality" to dodatek do podstawowej wersji Heroes II. Wprowadza szereg nowych elementów, które jeszcze bardziej urozmaicają rozgrywkę. Jako jedyny z oficjalnych produktów z serii HoMM nie był tworzony przez grupę New World Computing, ale przez programistów z Cyberlore. Co prawda, widać, że to nie ci sami autorzy, ale wiele z wykorzystanych w PoL pomysłów było tak dobrych, że przeszły do trzeciej odsłony sagi. Od dłuższego czasu jest sprzedawany wraz z podstawową wersją jako "Heroes of Might and Magci II Gold".

       Gdy Lord Ironfist umarł, skończyło się 25 lat pokoju na całym kontynencie Enroth. Dawne konflikty poszczególnych krain powróciły, a wskutek wojny o sukcesję nie ma żadnego władcy, który na powrót mógłby zapanować nad chaosem.
Pewien lord, Viscount Kraeger buntuje się przeciw imperium i chce odnaleźć potężne artefakty, które pozwolą mu na przejęcie władzy. W innej części Enroth, Gallavant wraca do swej ojczyzny, aby przekonać się, że jest ona w stanie wojny domowej między członkami jego rodziny - Lordem Alberonem i Drakonią. Musi wybrać, kto ma objąć tron. Niejaki Jarkonas w tym czasie za zadanie sobie obrał zjednoczenie wszystkich klanów barbarzyńskich i podbicie wrogiego, sąsiedniego królestwa. Z kolei na dalekim archipelagu odkryto tajemnicze źródło wszelkiej magii. Najpotężniejsi magowie, czarodziejki, czarnoksiężnicy i nekromanci ruszają, aby je odnaleźć.
W takim właśnie stanie odnajdujemy Enroth. To od ciebie zależy, czy do tej krainy kiedykolwiek powróci harmonia i spokój.

       Co nowego w grze? W "Price of Loyality" znajdziemy 31 nowych scenariuszy i 4 kampanie (2 większe i 2 mniejsze), a także 17 nowych artefaktów, 16 obiektów na mapie przygody (w tym 5 nowych siedlisk stworów), kilkanaście portretów bohaterów oraz jeden nowy budynek w zamku (kapliczka w necropolis :). Zabrakło niestety nowych jednostek i czarów, co jest nieco rozczarowujące, ale mimo to dodatek spełnia swoje zadania w zakresie poszerzania strategii i przedłużania czasu spędzonego przy tej fantastycznej grze.

       Jako wersja Gold, gra HoMM II jest teraz o wiele lepsza i zapewnia wiele godzin wspaniałej przygody.

portale

Dział "Heroes II" w Jaskini Behemota autorstwa Sewrey'a

  • trzeba (nie)skromnie dodać, iż Acid Dragon wtrącił swoje trzy pazury do tej strony - zajrzyjcie do działu jednostek


  • Dział "Heroes II" na stronie Age of Heroes
    Omówienie najważniejszych elementów gry na Celestial Heavens


    obrazy z "The Succesion Wars"

    obrazy z "The Price of Loyality"

    powrót na górę strony



    © 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów, grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.