Przybycie tutaj nie było zbyt dobrym pomysłem...


Niszczyciel przybywa, aby oczyścić świat


Zobacz info na temat:

Heroes I    Heroes II    Heroes III    Heroes IV   
MM VI    MM VII    MM VIII    MM IX






Might and Magic VIII
Day of the Destroyer


       Ósma część legendarnej serii nie zawiera w sobie prawie żadnych zmian od czasów MM7. Została wydana zaledwie 9 miesięcy po poprzedniej części i siłą rzeczy - po prostu nie mogła być to gra przełomowa na miarę MM6.

       Pewnego dnia w Ravenshore na kontynencie Jadame pojawił się tajemniczy człowiek. Odziany w jakąś dziwną zbroję z wielkim amuletem zmierzał ku centrum miasta. Tam stanął i zaczął wyzwalać z siebie potężną energię! Z podziemi wyłonił się ogromny, czerwony kryształ i pochłonął go w całości, po czym wyzwolona energia na szczynie krzyształu rozdzieliła się na cztery strumienie, a one powędrowały do czterech różnych krain Jadame powodując ogromne zniszczenia. Niedługo potem, na całym kontynencie można było spotkać żywiołaki wszelkich rodzajów, które zachowywały się zupełnie inaczej niż kiedykolwiek. Zupełnie jakby były owładnięte szaleństwem! Powoli, niektórzy dostrzegali, że tajemniczy człowiek z Ravenshore, cztery energie kryształu i szalejące moce żywiołów mają ze sobą coś wspólnego. Czyżby miała się spełnić pradawna przepowiednia? Jeżeli rzeczywiście starożytny Niszczyciel przybył, to należy stworzyć wśród mieszkańców Jadame przymierze, które zdoła się oprzeć chaosowi.

       W "Might and Magic VIII" zobaczymy dokładnie ten sam engine (tzw 'jądro gry'), co w poprzedniej części. Nie ma właściwie w tym nic dziwnego, jeżeli będziemy pamiętać o datach wydania MM8 i MM7, ale jednak ten fakt został mocno skrytykowany. W końcu gracze po każdej następnej części spodziewają się czegoś nowego, a nie powtórki z rozrywki. Został poprawiony jedynie interface gry z nieco powiększonym oknem przygody. Co więc nowego w grze?

  • Nastąpiło większe zróżnicowanie w rasach - teraz możemy grać też m.in. minotaurem, trollem, wampirem czy też potężnym smokiem.
  • Zaczynamy grę, mając tylko jedną postać, a resztę możemy najmować i zwalniać w karczmach. To chyba najbardziej widoczna nowość w MM8, gdyż do tej pory właściwie przechodziliśmy grę z jedną, niezmienną drużyną, podczas gdy w MM8 dość często będziemy ją zmieniać - niestety nie wpłynęlo to pozytywnie na grę, gdyż po prostu zmniejszyło to przywiązanie gracza do drużyny, które jest dość ważne w RPGach.
  • Pojawiło się kilka nowych umiejętności związanych z nowymi rasami (biegłości smoka, wampira i mrocznego elfa).
  • Niestety system czarów jest identyczną kopią tego z MM7. Jedynie magie jasności i ciemności nie są już tak trudne do zdobycia. Jednak pojawia się kilka nowych zaklęć związanych właśnie z wspomnianymi przed chwilą biegłościami ras.
  • Świat i lokacje nie są tak rozbudowane, jak w poprzednich częściach, choć w trakcie gry odkrywamy pięć nowych krain - cztery wymiary żywiołów i tajemniczy wymiar między wymiarami.
  • Na szczęście, potwory są w większości zupełnie nowe i bardzo dobrze narysowane, choć czasem nieco irytuje widok behemota z MM7, którego ktoś tylko inaczej nazwał.
  • Z pozostałych nowości - po raz kolejny zróżnicowano artefakty i relikwie (dodajmy, że teraz są one łatwiejsze do zdobycia), dodano kilka możliwości zarobienia dodatkowego złota, na mapie możemy teraz nanosić własne uwagi, w terenie możemy znaleźć kilka ukrytych skarbów, a do karcianej gry Acromage dołożono kilka kart.
       To wszystko (na nieszczęście) nie wystarczyło, aby można było dać "Might and Magic VIII" bardzo pozytywne recezje. Cały przebieg gry stał się zbyt prosty, że wręcz nieco nudny. Do tego wspomniana niewielka ilość zmian i ciągle ten sam engine spowodowały, że gra zebrała sporo krytyki. Trudno po raz trzeci doceniać to samo, a po godzinie spędzonej przy wtedy już wydanym Half-Life raczej krzywo się patrzy na grafikę i ciągle dwuwymiarowe postacie wrogów z MM8. Mimo wszystko, przy MM8 można miło spędzić kilka wieczorów, gdyż znajduje się w niej to, co najlepsze z poprzednich części. Niestety, nie wszystko i niewiele nowego.

portale

Częściowy poradnik do MM8 na MMworlds
Opracowanie gry na Celestial Heavens

obrazy

obiekt do sklonowania

Poradnik do Might and Magic VIII   -   1,07 Mb
Nieco mniejsze, ale wyczerpujące opracowanie większości elementów występujących w grze.
Format - PDF (do jego odczytania potrzebny jest program Adobe Acrobat Reader załączany na większości płyt HoMM i MM)

powrót na górę strony



© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów, grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.