Przybycie tutaj nie było zbyt dobrym pomysłem...


Gdy starożytność miesza się z przyszłością


Zobacz info na temat:

Heroes I    Heroes II    Heroes III    Heroes IV   
MM VI    MM VII    MM VIII    MM IX






Might and Magic VII
For Blood and Honor


       "Might and Magic VII" podobnie jak niegdyś "Heroes II" bazuje na sukcesie i popularności poprzedniej części. Nie ma tu zbyt wielu zmian, za to jest sporo ulepszeń i nowości.

       Granice elfickiego państwa Avlee i nekromanckiej Deyi zawsze były niespokojne, ale pewnej nocy wydarzyło się tam coś niezwykłego. Z morza zaczęły wychodzić dziwne, czarne istoty, a każda z nich na szyi miała małe, czarne pudełko. Po wyjściu, przybysze zaczęli się sprzeczać, po czym jedna grupa udała się na południe - w kierunku Deyi, a druga na północ - w kierunku Bracady. Nie wiadomo kim są i skąd pochodzą, ale jasnowidze na Antagrichu przewidują, że te tajemnicze postacie chcą zmienić nasz świat... O wszystkim wkrótce dowiaduje się król magów - Gavin Magnus oraz przybyły do Erathii po klęsce w swej ojczyźnie Archibald Ironfist, który przejął tron nowego mistrza nekromantów.

       Fabuła "Might and Magic VII" łączy ze sobą bardzo wiele wątków m.in. z gier MM6, MM3, MM5, Heroes II, Heroes III, a także daje początek nowym wydarzeniom z Heroes III - Armageddon's Blade. Jest więc niezwykle ważna dla całego świata gier Mocy i Magii.
W konstrukcji gry od czasów MM6 zmian mamy niewiele. Najistotniejszą z nich jest poprawa i większe zróżnicowanie grafiki oraz możliwość wykorzystania akceleratorów 3D. Poprawiły się też niektóre inne względy 'techniczne' takie jak dźwięk, sterowanie i nieco większa ilość opcji. Natomiast nowości jest nieco więcej niż zmian.

  • Do MM7 dodano znakomitą 'grę w grze', czyli Acromage - grę karcianą, którą możemy sobie uprzyjemnić czas (i wygrać nieco złota ;) w każdej gospodzie.
  • Do wyboru mamy teraz oprócz 'stadardowych' ludzi także trzy inne rasy z pewnymi szczególnymi zdolnościami, ale także ze słabościami. Np. do walki idealnie nada się rasa goblinów, do rzucania zaklęć kapłańskich przydać się może krasnolud, a do strzelania z łuku i rzucania zaklęć z magii żywiołów możemy nająć elfa.
  • Dodano także trzy nowe klasy - mnicha, złodzieja i łowcę,
  • a także kilka nowych biegłości jak np. 'walka bronią', 'kradzież' lub 'uniki'.
  • Dodano również jeden poziom w biegłościach - poziom arcymistrza, który gwarantuje największe korzyści.
  • W trakcie walki, podczas trybu turowego możemy teraz wykorzystać fazę ruchu, która pozwoli nam odejść na nieco bezpieczniejszą odległość.
  • Zróżnicowanie świata jest nieco mniejsze niż w MM6, ale za to, grę można ukończyć na dwa różne sposoby, co może znacznie przedłużyć czas przy niej spędzony.
  • Z innych wprowadzonych nowości można jeszcze wspomnieć np. o możliwości wytwarzania przedmiotów z różnych typów rudy, o jeszcze większej liczbie różnych relikwii i artefaktów, o nieco innej konfiguracji zaklęć i kilkunastu nowych czy o zróżnicowaniu możliwych do osiągnięcia poziomach biegłości.
       "Might and Magic VII" dość często porównywano z szóstą częścią i podkreślano, że nie wprowadzono zbyt wielu zmian. Z drugiej jednak strony - po co zmieniać coś, co jest prawie ideałem? Ostatecznie, MM7 stała się grą bardziej znaną i popularną, ale to nie ona weszła do panteonu sław gier cRPG. Nie zmienia to faktu, że "For Blood and Honor" jest jednym z najlepszych programów stworzonych przez NWC. Osobiście, jest najbardziej cenioną przeze mnie grą z cyklu "Might and Magic".

portale

Poradnik do MM7 na www.the-spoiler.com
Dział z bardzo precyzyjnym opracowaniem MM7 w Jaskini Behemota autorstwa Miszy

obrazy

obiekt do sklonowania

Poradnik do Might and Magic VII   -   4,31 Mb
Gruntowne opracowanie wszystkich lokacji, umiejętności, artefaktów, sprzętu, krain, zagadek, zadań i wielu innych rzeczy występujących w grze.
Format - PDF (do jego odczytania potrzebny jest program Adobe Acrobat Reader załączany na większości płyt HoMM i MM)

powrót na górę strony



© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów, grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.