2. Kategoria: Twórcy i Producenci
Bez wątpienia w tym roku poczynania twórców i producentów były skoncentrowane wokół Heroes VI - oficjalna zapowiedź, oficjalna strona, oficjalne trailery, wywiady, targi gier komputerowych i bardzo umiejętnie dozowane kolejne informacje. Akcja marketingowa na pewno pozytywna. Dodajmy też, że przeprowadzona w dużej mierze w dość nietypowy sposób - za pośrednictwem Facebooka.
Trzeba też wspomnieć o poczynaniach Cenegi w związku z wydaniem polskiej wersji King's Bounty - Nowe Światy, w których Kwasowa Grota, jak i inne liczące się polskie strony o Heroes of Might and Magic, również miały udział, nawiązując oficjalną współpracę z firmą. Jaskini Behemota udało się nawet przeprowadzić oficjalny konkurs "KB:Nowe Światy" oraz zyskać dostęp do przedpremierowej wersji, dzięki czemu powstała tam pierwsza recenzja Nowych Światów w Polsce.
Za najważniejsze wydarzenie jednak należy niestety uznać coś o wiele mniej pozytywnego. Wg mnie najgłośniejszym i najbardziej kontrowersyjnym wydarzeniem tego roku odnośnie twórców i producentów było ogłoszenie przez Ubisoft swojej nowej platformy DRM, która zakłada m.in. iż nie będzie można grać w nowe gry spod znaku tej firmy bez stałego połączenia z Internetem oraz bez podania i przesyłania swoich danych osobowych. Gromy się posypały, a gracze i fani byli w najlepszym wypadku niezadowoleni. Z wywiadu przeprowadzonego przez portal Tawerna.biz wynika, iż nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do wykorzystania tej platformy przy Heroes VI. Możemy mieć więc (nikłą) nadzieję, że najbardziej kontrowersyjny pomysł Ubisoftu w tym roku jednak nas ominie.
Trzeba też wspomnieć o poczynaniach Cenegi w związku z wydaniem polskiej wersji King's Bounty - Nowe Światy, w których Kwasowa Grota, jak i inne liczące się polskie strony o Heroes of Might and Magic, również miały udział, nawiązując oficjalną współpracę z firmą. Jaskini Behemota udało się nawet przeprowadzić oficjalny konkurs "KB:Nowe Światy" oraz zyskać dostęp do przedpremierowej wersji, dzięki czemu powstała tam pierwsza recenzja Nowych Światów w Polsce.
Za najważniejsze wydarzenie jednak należy niestety uznać coś o wiele mniej pozytywnego. Wg mnie najgłośniejszym i najbardziej kontrowersyjnym wydarzeniem tego roku odnośnie twórców i producentów było ogłoszenie przez Ubisoft swojej nowej platformy DRM, która zakłada m.in. iż nie będzie można grać w nowe gry spod znaku tej firmy bez stałego połączenia z Internetem oraz bez podania i przesyłania swoich danych osobowych. Gromy się posypały, a gracze i fani byli w najlepszym wypadku niezadowoleni. Z wywiadu przeprowadzonego przez portal Tawerna.biz wynika, iż nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do wykorzystania tej platformy przy Heroes VI. Możemy mieć więc (nikłą) nadzieję, że najbardziej kontrowersyjny pomysł Ubisoftu w tym roku jednak nas ominie.