Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Najnowszy fragment polskiego opracowania Kompendium Ashanu poświęcony jest Twierdzy i jej rasie Orków. Stworzeni przez Czarodziei z krwi Demonów Orkowie mają dość dziwne cechy oraz nietypowe podejście do magii i religii. W tejże księdze znajdziecie informacje o tym, a także między innymi o powstaniu Goblinów i Cyklopów, o specyfice orkowego języka i orkowej kuchni.

Acid Dragon
Wasze komentarze (15)
27 sty - 23:44

Dark Dragon
Być może klan Krwawej Blizny zawdzięcza swoje "blizny" Rytuałowi Krwawych Piór?
27 sty - 23:53

Acid Dragon
Nie napotkałem tej nazwy nigdzie poza Duel of Champions, więc nie mam pojęcia. Jedynie z grafik członków tego plemienia można wypatrzyć pewne cechy wspólne. Fabularnie nie są wspominani, a przynajmniej ja się na to nie natknąłem.
Jednakże ponieważ autorzy Duel of Champions kilkukrotnie wprowadzali "podfrakcje", które miały swoją historię i miejsce w Ashanie, to obstawiałbym, że ta nazwa to nie tylko jakiś tam klan wymyślony na kolanie przez autora karty, ale że rzeczywiście ma jakąś fabułę. Tyle, że jeszcze jej nie poznaliśmy.
28 sty - 00:42

Dark Dragon
O Wiwernach można dodatkowo powiedzieć, że były wykorzystywane przez orki w licznych rytuałach i egzaminach dorosłości. Dodatkowo na Ashanie mamy różne gatunki wiwern powiązane z różnymi żywiołami (Loch przecież też ma u siebie wiwernę).
28 sty - 01:57

Acid Dragon
Owszem, Wiwerny mogą być zestrojone z wieloma żywiołami. Te z wysp Pao są związane z żywiołem Powietrza i błyskawicami i to one są opisywane w Kompendium. Te z pustyni Sahaar są związane z żywiołem Ziemi i regeneracją, a te z Ygg-Chall są związane z żywiołem Ciemności.

Nie zdziwiłbym się gdyby po krainach Krasnoludów pałętały się jakieś ogniste wiwerny. W zasadzie te ich smoki mają chyba trochę za mało kończyn...
28 sty - 15:33

Nicolai
Warto wspomnieć, że według Pirou, Ojciec Niebo i Matka Ziemia nie są realnymi bytami, a synkretyczną ideą stworzoną przez Orki.
29 sty - 00:05

Kurek
Zawsze mi się wydawało, że orkowie w Ashanie są za mało "źli", za mało mordują i za rzadko napadają. Nie oczekuję od nich budowania Mordoru, ale jednak trochę za mało w nich agresji. W Warcrafcie podobny problem z częścią orków.

Warto wspomnieć też o Ograch w Ashanie. W H5 są 2 artefakty nawiązujące do ogrów. Myślę, że bardzo duże orki z dwiema głowami, trzema metrami wzrostu i z maczugą mogłyby spełniać funkcję ogrów. Ogr to po prostu byłby przerośnięty ork, podgatunek orków. Trolli nie było w Ashanie nigdy, ciekawostką było dla mnie użycia przez Crag Hacka słowa "trollować" w jednej z rozmów, ale jak sprawdziłem angielską wersję, takiego słowa tam niestety nie było. Macie jakieś pomysły na przywrócenie Trolli do Ashanu?
29 sty - 02:29

Acid Dragon
W Ashanie poza Demonami tak naprawdę nie ma żadnej "złej" frakcji. Wszyscy - od Orków do Nekromantów - w jakimś momencie historii są biedni, pokrzywdzeni i muszą walczyć o wolność, o honor, czy o przetrwanie. A nawet i wśród Demonów znajdzie się jakiś bardziej pozytywny bohater (Agrael, Cyryl).

Z jednej strony to sprawia, że świat fabularny jest mniej czarno-biały i z każdą frakcją można się jakośtam utożsamiać, a także każda może występować w roli wroga.
Z drugiej odbiera to trochę frajdy z wcielania się w role typowo czarnych charakterów oraz z poczucia heroicznego ratowania świata od zła ;).
29 sty - 08:50

Nicolai
@Kurek: Przywrócenie Trolli? Kiedyś miałem taki pomysł, by Trolle/Huldry robiły za odwrócone Inkuby/Sukuby, tj. reinkarnacja Demonów, które nawróciły się na Ashę. Nie wiem, to ma ręce i nogi?
29 sty - 18:37

Alamar
Nie :P
...ale skoro chodzi o Ashan, to każda głupota tam przejdzie.

>>>W zasadzie te ich smoki mają chyba trochę za mało kończyn...
Tak, bo chińskie smoki to mają wszystkie "wymagane" kończyny, podobnie jak choćby Smoki z Komodo.
To, że smok nie ma przednich łap, a ma np. skrzydła (pełniące formę tychże łap), nie znaczy, że nie jest to smok. Smaug na przykład czy nawet zielone smoki z Ashanu (Clash of Heroes/Heroes 7) to smoki, a nie wiwerny.

Trudno mi wykazać jednoznaczną różnicę między typowym smokiem a wiwerną w fantastyce, ale na ogół smok charakteryzuje się zionięciem i inteligencją, podczas gdy wiwerna na ogól jest bezrozumna i pluje (najczęściej) jadem.

Zresztą samo znaczenie słowa "wyvern" (z tego co wiem) wywodzi się z łaciny od węża. Podobnie zresztą ze smokiem, który początkowo też oznaczał węża (choćby skandynawski Nidhogg, który jest przedstawiany raz jako wąż, a raz jako smok).
29 sty - 20:11

Nicolai
"...ale skoro chodzi o Ashan, to każda głupota tam przejdzie."
Jakby Stare Uniwersum było jakkolwiek lepsze :P Poza tym Demony nie mogą zmieniać przynależności czy w czym rzecz?
29 sty - 20:39

Fandor
Sukkuby i Inkuby to właśnie nawróceni na Urgasha reprezentanci innych ras takie ciągłe zmienianie stron jest słabe, więc prędzej raczej zwykłe demony, ale mam wrażenie, że Urgash nie pozwoli tak łatwo opuścić swojego dominium komuś kogo już w nim ma.
30 sty - 00:18

Belegor
W przypadku wiwern zgodzę z Alamarem - ich główną różnicą jest mniejsza inteligencja i posługiwanie się jadem. Co ciekawe...Pao są znane z Ranaaru, ale pomimo sławy w Wyspach Pao - ich nie uświadczymy. Dla mnie to słaby punkt dla twórców, bo mogliby dać naprawdę coś ciekawego jako bossa, ale woleli kalkę feniksa...proszę bardzo.

Co do ogrów i trolli - tych pierwszych, ciężko wrzucić jako dwugłowe lub zdeformowane formy wielkich orków, gdyż one są przedstawione jako orki, nie ogry. Trolli zdecydowanie nie ma. Słowo "trolling" ma niewiele wspólnego z trollami ze skandynawskich mitów, więc użyli go wedle uznania. Nie twierdzę, że nie istnieli w Ashanie, ale nie ma pełnych zapisków o nich, czy nawet jako pochodnych eksperymentów, które dały początek orkom. Zaś same artefakty....to easter egg w stronę twórców starej trylogii, przez Nival. Zauważcie, że orki są w każdej ubisoftowej części, ale od szóstki nie ma nawet śladu po tych artefaktach.
30 sty - 02:09

Hayven
Z tego, co pamiętam, w H5 tydzień Ogra zwiększał populację Siepaczy i ich ulepszeń. Więc może to ich trzeba uważać za ogry?
30 sty - 18:07

Andruids
31 sty - 13:55

Kurek
@Hayven

No i znaczy się, że jest jak mówiłem. Ogry to bardzo duże orki.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
planetavril - 26 kwi - 09:48
Dydzio - 25 kwi - 11:03
Kodzo19 - 22 kwi - 16:11
Górski Krasnolud - 21 kwi - 18:03
Woo-Cash - 19 kwi - 13:37
Andruids - 19 kwi - 02:14
Pointer - 18 kwi - 23:40
Nicolai - 17 kwi - 20:56
Trolldaeron - 16 kwi - 18:45
Tarnoob - 13 kwi - 02:27
Tarnoob - 11 kwi - 00:39
Nezerith - 6 kwi - 09:58
Hayven - 5 kwi - 23:09
Major Disaster - 3 kwi - 23:14
Bajan - 2 kwi - 13:41
Andruids - 31 mar - 14:56
avatar - 28 mar - 20:57
mastercook - 27 mar - 22:50
Fandor - 27 mar - 12:13
Sobieski - 26 mar - 23:08
Jacob - 24 mar - 17:09
Bezimienny111 - 13 mar - 09:28
Andruids - 13 mar - 02:28
Kastore - 7 mar - 20:44
Alexei Griffin - 4 mar - 19:00
ShEv441 - 2 mar - 10:44
macowiec - 1 mar - 23:44
Kastore - 29 lut - 21:48
Godzilla - 29 lut - 17:46




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt