Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Zgodnie z przewidywaniami, Ubisoft zaczął przedstawiać informacje na temat Fortecy. Miłym zaskoczeniem jest to, że zobaczyliśmy wszystkie jednostki od razu.

Dlatego też możemy z przyjemnością Was poinformować, że w skład wojsk krasnoludów wchodzą:
1. Obrońcy, Niedźwiedzie i Koboldy
2. Walkirie, Kapłani Run i Żywiołaki Lawy
3. Ogniści Giganci i Czerwone Smoki
Warto też przy tej okazji przypomnieć sobie temat muzyczny Fortecy "Fiery Hearts", który wraz z dżinglem Inferno powstał jeszcze przed premierą Heroes VII, na potrzeby głosowania, kiedy jeszcze nie było wiadomym, które frakcje wejdą finalnie do podstawowej wersji gry:


Nicolai
Wasze komentarze (121)
5 maj - 17:45

Godzilla B
Tylko trzy krasnoludy :D.
5 maj - 17:46

Nicolai
@Godzilla: Technicznie rzecz biorąc Walkirie i Giganci to też krasnoludy ;)
5 maj - 17:48

Warmonger
To najdziwniejsze koboldy, jakie widziałem :v
5 maj - 17:51

Górski Krasnolud
Line-up jest doskonały, nie mogę się doczekać. :)
5 maj - 17:52

Sobieski
@Godzilla: Z biologicznego punktu widzenia tylko 2 krasnoludy, a jeśli szukać krasnoludów na siłę to są 4 krasnoludy.

No chyba że ktoś Koboldy też liczy jako krasnoludy to wtedy jest ich 5. :)
5 maj - 17:53

pawllo
Jest różnorodność i to mi się podoba ;)
5 maj - 17:54

Kuririn
Pewnie Acid do groty więcej nie zajrzy :P
5 maj - 17:59

Kastore
Zaraz dojdziecie do wniosku, że jest 8 krasnoludów. :P
5 maj - 18:32

Eggyslav
Einherjer? Bez sensu nazwa, Einherjerzy to nieumarli wikińscy bohaterowie, jeśli już, to bardziej pasuje Muspel...
5 maj - 18:33

Fandor
Nicolai skończ :v
Oklepany krasnolud z toporkiem, spoko, chociaż w sumie wolałbym kobolda i kilofem, a krasnoluda z harpunem, byłoby urozmaicenie.
Mnożenie bytów, w H5 mieliśmy mamuta jako rumaka, teraz niedźwiedź jest i jednostka i rumakiem, słabo.
Żywiołak w zamku, myślałem że zmądrzeli po 6, sam koncept fajny, ale wolałbym je ujrzeć jako zębacze na poziomie czempiona, ale o dziwo ta frakcja wypada naprawdę spoko jak na Ubi.
5 maj - 18:38

Nicolai
@Up: Oj tam ;) Co do urozmaicania różnymi wierzchowcami to dla mnie to zawsze był przerost formy nad treścią, więc jakoś specjalnie nie płaczę.
5 maj - 18:41

Eggyslav
Odnosząc się do mojego postu powyżej: Chociaż po przeczytaniu ich biografii, to w sumie ma sens, bo Einherjerzy Krasnoludów to też ich upadli bohaterowie, którzy odrodzili się z ognia Arkatha...
5 maj - 18:42

Sobieski
Gdzie są teraz Ci, co widzieli koniecznie krasnala na miśku?
5 maj - 18:45

Tarnoob
Idealnie! Nareszcie mamy 2-3 krasnale (podciąganie pod nie walkirii to przesada i w tym kontekście jest zbędne), a nie 5-6.

Jeden z toporem, drugi z młotem, a trzeci - praktycznie nie krasnolud. Widać recykling z H6 (walkirie i giganci), z H4 (zębacze) i słuszne innowacje (jak kobold). Można się przyczepić tylko do dwóch rzeczy: 1) za mała różnica między disem a walkirią (dis ma za dużą grzywę) - podobny problem jak w H6; 2) 'runiarze' mają trochę za wielkie te młoty i mogliby zamiast tego mieć np. kostury.

I tak jest o niebo lepiej niż w H5. Nareszcie powstaje gra, która nie kłuje w oczy. :-)
5 maj - 18:48

Sobieski
Jak myślicie jak to będzie wyglądało z podziałem na poziomy w grze?

Według mnie coś takiego:

Poziom 1: Obrońcy i Koboldy
Poziom 2: Niedźwiedzie
Poziom 3: Walkirie i Kapłani Run
Poziom 4: Żywiołaki Lawy
Poziom 5: Ogniści Giganci i Czerwone Smoki
5 maj - 19:04

Nicolai
A na moje przodowym trzonowcem będzie Leming xD
5 maj - 19:17

MinosKing
Nicolai popełniłeś drobny błąd w tym zdaniu: zamiast "Dlatego z możemy z przyjemnością Was poinformować", nie powinno być aby " Dlatego też możemy z przyjemnością Was poinformować"? ;)
5 maj - 19:21

Nicolai
@MinosKing: Dziękuję za czujnośc, już poprawiłem. A i dodałem temat muzyczny Fortecy ;)
5 maj - 19:21

Matheo
Żywiołak Na Miłość Boską Lawy...? Koboldy są tak abstrakcyjne, że aż zachęcają do grania :) Nie za bardzo niedźwiedzi ten niedźwiedź? Ogólnie zestaw jest dobry, ale tak jak wszystko inne ma mankamenty.
5 maj - 19:37

Lord Baffourd
Pokeball pędź! A nie.... To jednostki do HoMM. No tak, zapomniałem.
5 maj - 19:38

MinosKing
Nicolai ktoś tutaj chyba wstał lewą nogą :P znalazłem następne niedociągnięcie;) zamiast: "Warto też przy tej okazji przypomnieć sobie temat muzyczny Fortecy "Fiery Hearts", który wraz z dżinglem Inferno powstał jeszcze premierą Heroes VII", nie powinno być tam aby tego? " Warto też przy tej okazji przypomnieć sobie temat muzyczny Fortecy "Fiery Hearts", który wraz z dżinglem Inferno powstał jeszcze przed* premierą Heroes VII".
5 maj - 19:43

Alamar
>>>Einherjer? Bez sensu nazwa, Einherjerzy to nieumarli wikińscy bohaterowie, jeśli już, to bardziej pasuje Muspel...

Widzę, że już sprawę z Einherjerami sprawdziłeś. Teraz druga rzecz: Muspel(l), a właściwie Muspelheim, to Kraina ognia i żaru, jedno z dwóch pierwotnych dwóch światów (Nilfheim - Kraina mgły - było drugim, zaś rozdzielała je pełna lodu otchłań Ginnungagap), a nie nazwa jego mieszkańców - Surtura i Płomiennych gigantów.
Nazwa Jotun bardziej by pasowała, ale raz, że jotun to "olbrzym" (czyli ulepszenie z olbrzyma na olbrzyma :P), a dwa, że jotunami określano zmiennokształtnych (jak Lokiego), a nie tylko olbrzymów (każdy zmiennokształtny mógł stać się olbrzymem... ale też klaczą ;) ).
5 maj - 19:55

Nicolai
@MinosKing: Dzięki, poprawione ;)
5 maj - 20:05

Mav
No to teraz krasnale mogą przed ulepszeniem (hłe hłe) DISSOWAĆ WROGÓW (hłe hłe). BADUM TSSS!!!
5 maj - 20:08

Tallos
A więc to są te Chomiki i Wściekłe Chomiki Bitewne!
5 maj - 20:39

Szaman
Jednak wolałbym Godzillę z HV niż te podpalone nietoperze:P Nie wiem czemu, ale tym dłużej na nie patrzę, to widzę to...
http://orig02.deviantart.net/478d/f/2015/052/9/6/fat_soulsucker_bloodsucker_by_archibald1ironfist-d8iz7n3.png
5 maj - 20:42

Yogoort
Poza obrzydliwymi chomikami, zestaw jest wyśmienity, i w zasadzie każda jednostka bardzo mi się podoba. Jak myślicie, które z tych jednostek, poza wspomnianymi paskudami, mogą mieć atak dystansowy? Walkiria (a może atak, z opcją powrotu na miejsce, bez kontrataku?), Kapłan Run ? Mam nadzieję, że nie zrobią krasnoludów frakcją z jedną jednostką dystansową.
5 maj - 20:43

Sydnej501
A mi się podoba - szkoda że umiejętności jednostek nie dodali (jeszcze). Z tego co rozumiem to są 2 jednostki zasięgowe - gdyby olbrzym dostał skill na bazie uderzenia burzy władcy burzy z HV to sylvana byłaby zagrożona jako moją ulubiona frakcja. Ciekawe jaką krasnale mają umiejętność klasową - wie ktoś może ?
5 maj - 20:50

Yogoort
@Sydnej501 Magię Run - ale jak działa w tej części - jeszcze nie ujawniono.
5 maj - 20:53

Belegor
Alamarowi musiało zrobić się przykro na widok żywiołaków magmy, a jednak to nie były dzikie zębacze. Dla mnie bomba, bowiem zmieniając teksturki można zrobić z niego owego upragnionego, szalonego stwora.
Mi jednostki fortecy podobają się, zwłaszcza czerwone smoki i ich ulepszenie. Tylko obawiam się, że walkirie i dissy będą za bardzo wyglądać na aniołki w modelach.
5 maj - 20:57

Godzilla B
@Szaman jaka godzilla z HV?!
5 maj - 21:14

Sobieski
Ta Godzilla:
http://www.h5.acidcave.net/jednostki_forteca.html
Zjedź na sam dół.
5 maj - 21:49

Darkem
Podejrzewałem, że nosorożec okaże się Gorgoną (z H3), ewentualnie zębaczem, a tu taka "niespodzianka". Mimo to uważam skład armii za wyśmienity.
5 maj - 21:51

Asderuki
Ja rozumiem, że wikingowie i w ogóle, ale zdecydowanie lubiłam szkocką kratę w h5 :/
W ogóle ubolewam bo jak patrzę na te jednostki to widzę to co widzę wszędzie. Wszystko to samo. Ech... przynajmniej będzie można pomodować.
5 maj - 21:59

Alamar
@Belegor
Dlaczego niby?
Na screenshocie ta jednostka wyglądała inaczej i była podobna do zębacza. Na grafice koncepcyjnej widać, że to nosorożec a nie zębacz.

Co do samych jednostek: znowu, znowu zwykłe jednostki w większości przypadków wyglądają lepiej niż ulepszenia... choć tym razem nie jest aż tak tragicznie jak w podstawce.
1. Obrońcy ten toporek minotaura w ogóle nie pasuje. Jak już, to coś jednoręcznego a najlepiej włócznia by mu się przydała... ale wtedy byłby po prostu kurduplem-legionistą, czyli kopią jednostki z Przystani.
2. Misiek jak misiek, ani brzydki ani piękny, w sam raz. Tylko po co mu zbroja ze Złotego kompasu? No i chyba misiek polarny byłby lepszym ulepszeniem niż grizli.
3. Szkodniki z Półwyspu Agyn. Ot ashańska kopia Skavenów z beznadziejnym wyjaśnieniem (zwierzoludź... tzn. zwierzokrasnal). Sama jednostka mi się podoba (coś innego niż kolejny kurdupel), ale wyjaśnienie jak powstał, ani trochę.
4. Disy (czy tam idisy), czyli jak zrobić z żywiołaka światła z H6 nową jednostkę. :P Podstawka wygląda ładnie, ulepszenie zaś jest tragiczne. Wyjaśnienie co to jest jest ubertragiczne. :P
5. Kapłani run - tutaj akurat ulepszenie wygląda lepiej niż podstawka. Wygląda na potężną jednostkę walczącą wręcz, wiec pewnie będzie szybkoginącym magiem. :P
6. Nosorożec z lawy, tudzież transformer Headstong. :P Na screenshocie wyglądał lepiej i mam nadzieję, że taki jest, bo na grafice nic specjalnego nie prezentuje. Nazwa i wyjaśnienie pochodzenia głupie, ale sama jednostka jest czymś nowym i przez to może być ciekawa... choć wolałbym jakieś Yeti.
7. Ognisty kowal - ulepszenie lepsze od podstawki. Wprawdzie kolejny krasnal, ale dość oryginalny (w każdym razie oryginalniejszy niż Than z H5).
8. Gorejący smok - jest dobrze, bo to nie godzilla z H5. Jest źle, bo to ashańska wersja Smauga, na dodatek pożyczył ogon od Charmandera a jego skrzydła wyglądają na wybrakowane. No ale przynajmniej lata (chyba), a nie udaje smoka tylko z nazwy.

No i na koniec muzyka Fortecy - taka sobie, nie pasuje mi do charakteru kurdupli. Wolałbym coś w tym guście:

https://www.youtube.com/watch?v=ha2YkiXcRJI
5 maj - 23:14
zbyniu1908
mi sie jednostki bardzo podobaja i muzyka tez czekam z niecierpliwoscia a ktos mi mzoe powiedziec jak ten dodatek bedzie wygladal? bedzie wersja pudelkowa czy poprostu trzeba bedzie go aktywowac ? bo mam oryginal heroes 7 i co to bedzie jak dwie oddzielne gry?
6 maj - 00:00

Acid Dragon
Prawdopodobnie będzie zarówno wersja pudełkowa, jak i możliwość kupienia klucza aktywującego sam dodatek dla posiadaczy podstawowej wersji gry. Jeśli masz wersję podstawową, to po aktywacji dodatku wszystko będzie w jednej grze - zarówno kampanie / mapy podstawowe, jak i te z rozszerzenia.
6 maj - 00:10
zbyniu1908
to byłoby pięknie:)
6 maj - 00:37

Matikun
A Ognisty smok nie powinien być przetłumaczony jak smok żaru, czy coś takiego? ;D.
6 maj - 09:41

Nicolai
Ardent znaczy płomienisty, płonący, płomienny, gorejący, żarliwy i ognisty. Nie wiedząc na który przymiotnik zdecydują się tłumacze, na potrzeby newsu użyłem słowa "ognisty" jako, że jest proste i zrozumiałe.
6 maj - 11:00

Morgan Grin
Bardzo mi się podoba co zrobili z Fortecą. Skład zamku to niemal 100% tego jak sam wyobrażałem sobie nowe oblicze tego zamku. Ale niestety są dwa problemy. Jeden większy, a drugi mniejszy.
Większy? Kobold. Sam design i charakterystyka w ogóle nie pasują mi do Fortecy. Teraz strasznie żałuje, że Cabiry wylądowały w Akademii, bo mielibyśmy idealnego strzelca dla krasnali. Nawet trzeci krasnolud byłby lepszy, a tak....Ech.
Bardzo podoba mi się Żywiołak Lawy - jest to w sumie duchowy następca Dzikiego Zębacza, a tamten całkiem dobrze sprawowałby się w Fortecy. Jednak nazwa jest po prostu....leniwa. To tak jakby nazwać Tancerza Ostrzy "Elfem z Dwoma Mieczami". Ani to nie brzmi dobrze, a jeszcze gryzie się z pozostałymi żywiołakami. Na miejscu twórców zmieniłbym mu nazwę na cokolwiek innego - mi od razu przychodzi na myśl Gargantuan i chyba najbardziej bym się do tego składał.
6 maj - 12:30

PartyzantPL
Koboldy najfajniejsze,aż szkoda będzie je zabijać:)
6 maj - 14:20

Mirr Skulblodh
Ja przepraszam, od dzieciństwa wydawało mi się (czytaj: oszukiwano mnie), że koboldy to takie małe, spiczastouche "cosie" pomiędzy goblinami i gremlinami, a tymczasem... Alvin i Wiewiórki kontratakują! Po raz... któryś.
6 maj - 14:34

MinosKing
Gdy owy dodatek pojawi się i będzie możliwy do zmodowania, to chętnie bym zobaczył go z AC Modem. Asderuki jeśli myślisz o Awanturnikach i Berserkach <chociaż pewnie nie o nich tobie chodziło> to ciekawi mnie czy równie dobrze wyglądali by jako alternatywa np. dla Niedźwiedzi lub Walkirii, zaś brakowało by jeszcze jednej alternatywnej jednostki tylko pytanie dla którego poziomu?

A co do samej podstawki jak i dodatku gra wygląda sympatycznie jak już pewnie wcześniej wspomniałem, kiedyś nie omieszkam przy niej spędzić trochę czasu. MMH6 niestety wypadło o wiele gorzej ledwo udało mi się w nią spróbować zagrać, ale posiadała masę błędów i bugów które utrudniały grę.
6 maj - 15:09

Sir Galuf
Nowe jednostki, po prostu świetne! Już nie mogę się doczekać tego dodatku.
6 maj - 16:27

PartyzantPL
Jedyne co pasuje na alternatywę dla tej nacji to żywiołak ognia
6 maj - 21:18

Nemomon
@Mirr Skulblodh: Masz tutaj Grotowy przykład Kobolda: http://www.forum.acidcave.net/galeria/mim/Kobold.JPG ;).
6 maj - 21:21

Wizard23
Jednostki świetne 10/10, podoba mi się każda z osobna i wszystkie razem. Teraz niech pamiętają o balansie bo dodać zamek który jest lepszy od wszystkich z podstawki to tak jakby nie dodać wcale, na pewno statystyki obrony będą mieć wysokie i mam przeczycie co do Koboltów, że będą lepszymi łucznikami od strzelców wyborowych, no ale balans balans i jeszcze raz balans najważniejszy.
6 maj - 22:07

Warmonger
Czy tylko ja uważam, że Kapłan Run i Ognisty Gigant się dublują? Gdyby zrobili identycznego kapłana, jak w H5, byłoby spoko.
6 maj - 22:08

Alistair
Sorry, ale chomiki w armii Krasnoludów wyglądają po prostu śmiesznie.
6 maj - 22:54

Górski Krasnolud
@Alistair - No i dobrze, śmiech to zdrowie. xd
6 maj - 23:25

Nicolai
@Warmonger: W sumie to masz coś racji, to ma wielgachny młot i to ma wielgachny młot...
7 maj - 00:31

Acid Dragon
@Alistair - szczerze mówiąc, myślę, że taki właśnie był zamiar. Ja jak je pierwszy raz zobaczyłem śmiałem się przez około 2 minuty. Więc owszem, są dosłownie śmieszne :P. Sądzę, że traktowanie ich na serio to błąd.
7 maj - 10:14

mervell
Szanuję chomika. xD
Serio.
7 maj - 10:33

Darkem
Ja nie mogę doczekać się chomika i mam szczerą nadzieję, że pojawi się odpowiedni włochaty bohater :D.
7 maj - 11:28

Alistair
Między Bogiem a prawdą bardziej mnie rozwalają Disy i Walkirie. Ach te płomienne włosy.
7 maj - 13:00

PartyzantPL
Macie coś do chomików to macie coś do mnie!
7 maj - 13:08

Nicolai
@PartyzantPL: A to nie jest raczejs szczur/mysz?
7 maj - 13:27

Acid Dragon
Tak w zasadzie to świstak, ale nie sądzę, by biologiczna systematyka była tu najistotniejsza ;).
7 maj - 16:35

MinosKing
Jak to mówią gdy chodzi o czekoladę, a świstak zawija ją w sreberka :d A wracając na ziemię to podobnie jak tobie Acid mnie oni też przypominają świstaki :P lub nimi są? Albo przynajmniej czymś stworzonym na podstawie tego ssaka.
7 maj - 16:46

Laxx
Mogliby dać przynajmniej jakieś hełmy z rogami dla Chomiczków, żeby wyglądały poważniej :D
7 maj - 17:09

Nicolai
@Laxx: Taa... jakby dać Afrowiórce taki hełm:
http://vignette3.wikia.nocookie.net/elderscrolls/images/1/18/Iron_Helmet_SK.png
to dopiero wyglądałby poważnie ;)
7 maj - 17:48

Morgan Grin
@Nicolai: Jak Khajitci dali radę, to i chomiki też dadzą :P
7 maj - 17:56

Laxx
O takim hełmofonie myślałam.
7 maj - 19:41

Mirr Skulblodh
Nie wiem jak was, ale zestawienie nordyckich Dis, Walkirii i Einherjerów z greckim Patriarchą, choćby Runicznym, "lekko" tu nie pasuje. Skoro Forteca pełna jest mikrych "Wikingów" i postaci z ich mitologii, może więc w końcu znalazłby się jakiś bardziej adekwatny tytuł - Gođi (Godi) chociażby?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gothi

Opinię o "uzbrojonym Alvinie" już wyraziłem. Co do smoka - chociaż mniej podoba mi się jego oderwanie od ziemi, nieźle wygląda przynajmniej łotrowski wyraz jego paszczy ;)
8 maj - 02:12

Kalohn
"ale zestawienie nordyckich Dis, Walkirii i Einherjerów z greckim Patriarchą, choćby Runicznym, "lekko" tu nie pasuje."

Skoro czepiasz się terminu zapożyczonego z greki, co powiesz o zestawieniu gremlina z gargulcem, golemem, magiem, dżinnem, nagą i tytanem? Proszę, nie miej mi za złe - pojmuję zarzut. Niemniej ciut dystansu...

W mojej ocenie kurduple nieźle im wyszły i oczekuję ciekawej żonglerki runami (?). Moim koronnym zarzutem zaś jest (po raz enty) oręż na tle jednostki, czyli kapłan z rzeczonym patriarchą. Nie są to tytuły, które koniecznie utożsamiam z siłą fizyczną, tymczasem obuch tego młota zdaje się ważyc więcej niż sam śmiałek.
8 maj - 02:32

Kalohn
...zatem adresuję i do siebie: "ciut dystansu". ;)
8 maj - 19:15

Mirr Skulblodh
Krasnoludy może i są tradycjonalistyczne, ale nie sądzę, by posiadały jakiekolwiek patriarchaty.

Po prostu "tak troszeczkę" zgwałcono tu zasadę decorum. Przystań to miasto rycerzy i ich potwor herbowych (tak więc gryfy i anioły są tu uzasadnione), Nekropolia trupów różnej maści i ras, powiązanych swoim strupieszeniem, a Sylvan/Bastion elfy, smoki i stworzenia dzikiej natury.
Nawet do rzekomo niezgodnego gremlina, nagi, maga i tytana można przyczepić wspólną etykietę "magiczny"/"fantastyczny".

Skoro twórcy tej części Heroesów zamieszali wikiński barszcz w Fortecy, niech przynajmniej nie wrzucają do niego patriarchalnego grzyba. Zwłaszcza że obecny militarny wariant wyglądu Kapłana/Patriarchy a la "Thor ze zliftingowanym młotem" jakoś nie pasuje do żadnej z tych godności.

Może więc "Naczelnik Run"/"Starszy nad Runami"? Inne nazwy, ale jednak pasują do ogólnego klimatu.
8 maj - 19:33

Nicolai
Ale czy Wy rozumiecie słowo "patriarcha"? W dużym uproszczeniu jest to tytulatura wyższego duchowieństwa, która szczątkowo zachowała się nawet w Kościele Katolickim:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Patriarcha_Wenecji
8 maj - 23:56

Mirr Skulblodh
Tak, ale czy Forteca krasnoludów wygląda zbiorowisko wiernych Kościoła Kat... tfu, czcicieli Elratha? Wyższe duchowieństwo/wyższa kasta kapłańska w niej zasługuje na adekwatniejszą nazwę, którą można przecież zaczerpnąć z innej, bardziej pasującej do charakteru tej frakcji tradycji.

"Krasny Al, Patriarcha Run"? Może do gry zostanie jeszcze dodana zbrodnicza intryga krasnoludzkich patriarchów Algizu, Odali i Hagalazu?! ;)
9 maj - 00:17

Nicolai
A czy góry wyglądają na dobry habitat dla ognistych nosorożców? Robisz problemy z niczego...
9 maj - 00:59

Mirr Skulblodh
Sama nazwa to taka drobnostka, ale osobiście uważam, że wygląd krasnoludzkiego kapłana został jakoś zbyt zmilitaryzowany. Goły, tatuowany tors i dwuręczny bojowy młot w jego rękach wygląda jakoś mniej "uczenie" i duchowo niż na przykład długie szaty, runiczny nóż, laska i róg na miód i krew ofiar, nieprawdaż?

Wyolbrzymiać może wyolbrzymiam, ale nie chcę być być tu postrzegany
jak jakiś narodowo-krasnoludzki obrońca puryzmu rasowo-kulturowego w Fortecy! Po prostu ten Patriarcha mnie zwyczajnie BAWI, ilekroć go w owej Fortecy widzę!

Przejdźmy lepiej do komplementowania nowego wariantu krasnych Smoków, zawsze coś pożyteczniejszego...
9 maj - 17:23

Fandor
Patriarcha Alkratha, co by nie mówić całe to uniwersum opiera się na czcicielach smoków amen, naprawdę robiąc spam na forum fanowskim tej nazwy nie zmienisz.
9 maj - 18:10

Ursus
A tak w ogóle to na określenie wyższego kapłana o wiele lepiej brzmi Patriarcha niż np. Arcybiskup.
9 maj - 18:21

Nicolai
@Mirr: A to tak, z tym to się zgodzę... Patriarcha rzeczywiście wyszedł bardziej jak ciężkozbrojny osiłek, a nie wysokiej rangi duchowny.

@fandor510: Arkatha jak już ;)

@Ursus89: Mógł też być Hierofantą, Mitratem czy też Mandrytą. Opcji było mnóstwo ;)
9 maj - 22:51

Mirr Skulblodh
Ale ja nie mam nic przeciwko monolatrycznej/politeistycznej wierze w moczych Bogów! Byłbym po prostu rad, gdyby w VII części Heroesów słownik synonimów był częściej używany: elrathiańska Przystań nie jest tym samym co arkathiańska Forteca, "wikińcy" Krasnoludowie tę samą władzę (choć bardziej to patriarchalizm niż patriarchat) zwykli określać innymi słowami.

W związku z tym ani Arcybiskup, ani Patriarcha do ulepszonego krasnoludzkiego Kapłana Run zwyczajnie nie pasują. Gdy jest już wybrany główny motyw frakcji, lepiej się do niego ustosunkować. Mamy Walkirie, Einherjerów, to dlaczego i w kwestii nazewnictwa krasnoludzkiego kleru nie "pójść za ciosem"? Zwracanie na to uwagi (bez wiary w ewentualną zmianę nazwy) nie jest przecież spamem...? W końcu runy to nie ludzie, ale rodzaj alfabet na pograniczu magii i religii.
9 maj - 22:53

Mirr Skulblodh
*Smoczych Bogów, oczywiście jakiś "michałek" musiał się przypałętać.
9 maj - 23:15

Nicolai
Ale krasnoludy nie są wikingami 1:1, więc takie czepianie się nie ma sensu.
10 maj - 18:57

Mirr Skulblodh
Ale w H7 ich Forteca silnie do nich (a konkretniej ich mitologii) nawiązuje. Tak więc wtykanie w nią greckiego wtrętu jest jeszcze bardziej bezsensowne (odnośnie argumentu gremlin - gargulec, golem - mag: widzisz tu jakieś nawiązania do mitologii celtyckiej, ugaryckiej, greckiej czy jakiejkolwiek innej?)

Ponadto poza dynastią Rurykowiczów nie słyszałem jakoś o prawosławnych wikingach...
10 maj - 20:00

Nicolai
Tak, silnie nawiązuje, ale nie jest z nią tożsama. W mitologii nordyckiej nie ma koboldów, a smoki jeśli istnieją to mają inny status, także naprawdę nie ma co robić z igły widły.
10 maj - 20:25

Alamar
Koboldy akurat wywodzą się z folklory germańskiego, czyli do skandynawskich mitów im po drodze.
10 maj - 21:20

Alistair
Tak właściwie to gry herosowe są zlepkiem istot z różnych światów, więc nie ma się co tym ekscytować.
10 maj - 22:01

Fandor
Krótko i na temat, w H5 był problem urasowienia miast, teraz jest problem umitologicznienia, faktycznie większość stworzeń w Fortecy nawiązuje do mitologii skandynawskiej, zamiast pomieszać kilka różnych, ale szczerze, nie daje to tak po oczach jak banda samych kurdupli, więc mi pasuje, a kolega wyżej robi z igły widły i najchętniej widzę zrobiłby w Heroes same miasta mitologiczne, jedno miasto greckiej, jedno skandynawskiej itd, to chyba byłoby prawie tak nudne jak te krasnale z H5.
10 maj - 22:19

Alistair
Jeśli pijesz do mnie, to kompletnie nie wiem z jakiego powodu, bo nic nie pisałem na temat mojej ewentualnej wizji. A jeśli nie chodziło o mnie, to proponuję dokładniej precyzować o kogo chodzi. bez urazy.
10 maj - 22:57

Fandor
Faktycznie, przepraszam Alistairze, że mogłeś uznać mój komentarz za skierowany do Ciebie, jednak myślałem że wszyscy z kontekstu (czepialstwo o nazwę spoza mitologii skandynawskiej) domyślą się, że chodzi o Mirra.
11 maj - 00:45

Mirr Skulblodh
Nie rozumiesz moich intencji! Jeśli w "nordyckiej" Fortecy ulepszony Kapłan Run będzie nazywał się Patriarchą Run, wyglądając przy tym zupełnie niepatriarchalnie, nie będzie mnie to dręczyło po nocach!

Forteca z Heroes V, wypełniona wyłącznie krasnoludami różnej wielkości i mocy była mocno monotonna. Chciałbym jednak zauważyć, że i w "piątce" i w "siódemce" nazwa "wyższego" kapłana krasnoludów brzmiała: Patriarcha Run! Teraz dodano wreszcie inne oprócz "krasnych" stworzenia, ale nazwa pozostała niezmieniona!

Nie zależy mi na miastach skupionych wokół pojedynczej mitologii - najbardziej odpowiadał mi baśniowy miszmasz z III i IV części Heroesów. Ale skoro w Fortecy z "siódemki" wprowadzono taki a nie inny porządek - jednostki inne niż krasnoludy, aczkolwiek pozostające w podobnym połączeniu ze skandynawską mitologią (tyczy się to również niedźwiedzi i żywiołaków), to dlaczego by nie zmienić nazewnictwa ulepszonego Kapłana Run? Efekt czysto kosmetyczny, a bardziej współgrałby z klimatem miasta, jednocześnie nie czyniąc z niego monomitologicznego pustkowia!
18 maj - 16:27

Sydnej501
Ale mają marketing dodatku do heroes VII - do premiery zostało niewiele czasu a my znamy tylko zarys krasnali. Nie podali ani umiejętności stworzeń, talentu rasowego bohaterów, ani nawet samych bohaterów. Że nie wspomnę o edytorze i nowym sposobie wyboru umiejętności bohatera które chyba wchodzą w tym samym czasie. Według mnie tak trochę porażka na razie
18 maj - 20:38

Nicolai
@Sydnej501: Estymując na podstawie strategii reklamowej podstawki potrzeby następujących newsów:
1. Zdolność rasowa
2. Klasy Bohaterów
3. Biografie
4. Ekran Miasta
5. Neutrale
6. Aktualizacja strony
7. Zmiany w mechanice
Czyli 7 newsów, a do premiery 10 dni roboczych, acz wątpię, by w tym tygodniu cokolwiek się pojawiło, więc 8 dni roboczych. Także wynika, że kluczowe informacje na temat dodatku będziemy poznawać godziny przed premierę... Trochę do kitu, ale Ubi to ubi.
18 maj - 21:06

Sydnej501
Sam przyznałeś że to bez sensu - rzucili info o dodatku, następnie o składnie zamku. Potem przez 2 tygodnie cisza a w okresie poprzedzającym wydanie dodatku powinien być największy szum. Chyba że w przyszłym tygodniu rzucą wiadomość że przesuwają dodatek o 2 miesiące. To przecież ubi
19 maj - 09:29

Yogoort
Przecież to nierealne, żeby dodatek trafił do sprzedaży 2 czerwca 2016. Do tej pory nigdzie nie można tego zamówić, nawet zero informacji odnośnie ceny. Gdyby to była realna data premiery, to powinni o tym dudnić chociaż trochę, chyba, że już tak położyli lagę na H7, że już nawet kasy na promocję dodatku skąpią.
19 maj - 12:31

Andruids
"Nie podali ani umiejętności stworzeń, talentu rasowego bohaterów, ani nawet samych bohaterów."

A może jeszcze frytki do tego? I dokładny opis map, streszczenie kampanii, skrypty kwestii mówionych i oczywiście kod źródłowy.
19 maj - 13:09

Sydnej501
Jakoś przed premierą podstawki było inaczej - był dosłownie zalew informacji że nie wspomnę o głosowaniach z których można był czę
ść informacji wyciągnąć. Ale z drugiej strony wcześniej też było dużo informacji - nowy system umiejętności, generator i opis jednostek ale od tego czasu ( 2 tygodnie ) absolutnie nic się nie dzieje. To trochę podejrzane nie uważasz
19 maj - 15:46

Nicolai
@Andruids: Ale masz świadomość, że to nie są jakieś fanowskie roszczenia, a wnioski z dotychczasowej strategii marketingowej. Sześć poprzednich zamków pokazało zdolności, klasy i ekran przed premierą to dziwnym byłoby jakby z Krasnalami miało być inaczej. Aczkolwiek dobra, może tego nie chcą pokazać, ale damn... cenę to już mogliby zdradzić, bo na chwilę obecną mamy dwa tygodnie do premiery, a pre-orderów ani widu, ani słychu.
19 maj - 17:00

kubawaleczny
Niezłe te Chomiki xd
19 maj - 18:52

Ursus
Może po prostu nie ujawniają, żeby było większe zaskoczenie w dniu premiery :P.
19 maj - 18:53

Alamar
Dzień premiery 4 sierpnia. Nius zaraz będzie.
22 maj - 12:05

alex2016
szczerze liczyłem na inne jednostki , ale te te też mogą być.
23 maj - 22:27

Archeran
Mi nie podobają Niedźwiedzie i Żywiołaki, ale poza bardzo fajne jednostki.
23 maj - 22:41

Kastore
A mnie tam się podoba ta frakcja.
24 maj - 21:51

Archeran
Mi też się bardzo podoba i od początku chciałem, żeby zrobili taki dodatek, ale w piątce na miśku był przynajmniej jeździec, a wszystkie żywiołaki poza tym z fortecy są tu neutralne. Genialnie zrobili inne jednostki.
27 maj - 13:12

Sobieski
"ale w piątce na miśku był przynajmniej jeździec"
1. Narzekaj, że w Fortecy jest za dużo krasnali.
2. Usuń jednego krasnala.
3. Narzekaj, że w Fortecy jest za mało krasnali.

Poza tym gryfy, wilki czy smoki też nie mają jeźdźców i wszystko jest dobrze.
27 maj - 17:40

Nicolai
@Up: Ale Ty masz świadomość, że Ci co wtedy mówili "za dużo krasnali" i co teraz głoszą "za mało kurdupli" to dwie rozbieżne grupy?
27 maj - 17:44

Archeran
Po prostu myślę, że sam niedźwiedź bez jeźdzca to spory krok w tył. Nie uważam, że krasnoludów jest za mało, czy za dużo. Nawet sądzę, że zmniejszenie ich liczby jest dobrym pomysłem. To była tylko moja opinia, a nie narzekanie.
27 maj - 22:11

Sobieski
Dlaczego krok w tył? Jak dla mnie sam niedźwiedź jest ciekawszy. Po co robić z niego kolejnego kawalerzystę?

Skoro brak jeźdźca u niedźwiedzia to krok w tył, to brak jeźdźca u gryfa, wilka czy smoka, to nawet brak kroku w przód.
27 maj - 22:14

Nicolai
@Up: Krok w przód jakby kiedykolwiek Gryf czy Smok miał jeźdźców. Aczkolwiek osobiście jestem przeciwnikiem pospolitych zwierząt robiących za jednostki, ale jak ma być niedźwiedź to lepiej, że bez kurdupla ;)
27 maj - 23:19

Archeran
Moim zdaniem pospolite zwierzęta jako jednostki są w porządku, choć myślę, że na niedźwiedziu jeździec by się przydał.
27 maj - 23:39

Sobieski
Pytanie po co.
27 maj - 23:46

Archeran
Nie sądzisz, że sam misiek wygląda co najmniej słabo przy takim jeźdźcu?
28 maj - 00:27

Sobieski
Nie.
28 maj - 00:56

Archeran
No cóż, to twoje zdanie.
28 maj - 12:39

Nicolai
Moje też ;) Jeździec u Miśka jest nadmiarowy.
28 maj - 16:04

Sobieski
Niedźwiedź jest sam w sobie niebezpieczny. Nie potrzebuje jeźdźca, który będzie robił obrażenia za niego, bo sprowadzimy go do roli konia. No i krasnal na misiu śmiesznie wygląda. Kawalerzysta, Mroczny Jeździec czy Rycerz Śmierci w H5 ładnie się prezentowali, bo konie/jaszczurka za dużo obrażeń nie zadadzą, więc jeździec jest wskazany, a Jeździec Niedźwiedzi wyglądał trochę karykaturalnie. Jeździec większy od wierzchowca.

Nicolaiu Cage'u, kiedy zostałeś Lordem Dowódcą Kwasowej Groty?
28 maj - 20:21

Alamar
Kiedy stwierdził, że wie już wszystko. :P
28 maj - 20:39

Sobieski
Odbył się bunt? To by tłumaczyło zniknięcie Acid Dragona. Co zrobiliście z jego czaszką? Na kielich trochę za duża. :)
28 maj - 22:31

Nicolai
@Sobieski: Tak, był bunt... nawet mnie zabili, ale Różowa Kapłanka mnie wskrzesiła, ale odrodziłem się jako Burek Buhaj ;)
30 maj - 13:20

Belegor
Jak dla mnie większy nacisk miało to, że w tym czasie na fali jest Total War Warhammer, jako strategia o lepszej renomie (dzięki Ubi) dodatek miałby nikłą szansę przebicia. W sierpniu zaś nie ma żadnej większej pemiery, nie?
30 maj - 14:56

Nicolai
Do tego Krew i Wino ma premierę jutro, więc 02.06 był najgorszym mozliwym terminem na premierę ;)
31 maj - 16:16

Sobieski
Swoja drogą czy ktoś w Ubi jeszcze żyje? Dostaliśmy 5 newsów z czego 3 konkretne, a teraz co? Nic? Nagle wszyscy zniknęli? Do 4 sierpnia nic nie będzie, czy znowu obudzą się na miesiąc przed premierą? Dali by chociaż newsa o nowych neutralach i umiejce krasnali.
31 maj - 17:32

Nicolai
Dobre pytanie... ten news jest ostatnim konkretem w sprawie dodatku, a ma już prawie miesiąc.
1 cze - 19:35

Belegor
Zapewne albo maja więcej problemów z dodaniem nowych elementow do gry, albo doszło do redukcji załogi i nie maja teraz kogos od newsow. Teraz to raczej żaden news nie będzie atrakcyjny, chyba że dodadzą filmik z gry.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Hieronim - 21 lut - 20:47
Kuririn - 20 lut - 22:01
planetavril - 20 lut - 14:43
planetavril - 19 lut - 18:43
Alistair - 18 lut - 21:10
zloty77 - 18 lut - 07:59
Sir Galuf - 16 lut - 18:03
Kastore - 16 lut - 15:53
mrocznymag322 - 16 lut - 10:11
Andruids - 16 lut - 02:07
Kammer - 15 lut - 22:12
Kammer - 12 lut - 18:16
Oskwar - 11 lut - 08:23
Ravignir Drugi - 10 lut - 16:13
avatar - 9 lut - 19:32
Alamar - 9 lut - 09:15
flapdzak - 7 lut - 16:52
Adolf_Egzekutor - 6 lut - 19:44
Eggyslav - 6 lut - 13:22
lordgraa - 6 lut - 10:37
Belegor - 5 lut - 22:21
Xfing - 5 lut - 10:31
Xfing - 4 lut - 22:42
Orzie - 4 lut - 09:24
avatar - 4 lut - 07:20
Xfing - 4 lut - 07:11
Blaza - 3 lut - 11:33
Alamar - 3 lut - 09:29



© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt