Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
No i doczekaliśmy się w końcu czempionów leśnych elfów w postaci Kłapouchego i Sowy Przemądrzałej zielono-szmaragdowego Smoka oraz geronta Enta.
Pierwszy wygląda niczym bazyliszek, który zaspał i obudził się pokryty leśną ściółką, zaś drugi jak Man-Thing, choć w rzeczywistości jest skrzyżowaniem drzewa ze smoczą krwią (gromkie brawa dla oryginalności Ashanu :P).

Alamar
Wasze komentarze (37)
26 cze - 16:30

Nicolai
- Smoki na szkicu wyglądają dobrze, na artworku przeciętnie, w grze słabiutko. To wszystko przez te głupie badyle falujące na wietrze. Kto je wymyślił? Swoją drogą nie uważacie, że Zielony Smok jest niezbyt... zielony?
- Drzewce fajne, ale nie rozumiem po co im trzecia noga (to noga, prawda?). No i ulepszenie na siłę, co to ma być? Drzewiec zamienił się w SSJGSSJ?
26 cze - 18:39

magius123123
@Nicolai zgadzam się w całości. Smok wygląda na zdziadziałego stworka, który nawet swoich gałązek nie umie utrzymać, prócz tego jest dość dobrze i klimatycznie. Ent wygląda spoko, ale ulepszenie... dodać parę listków, wytatuować znak sylvanu i dać niebieską aurę. Przynajmniej kolorem się z Bambi będzie zgrywał :D Ogólnie moim zdaniem najlepiej wypadł trzon (rusałka kojarząca się z motylami, driada jako duch drzew i dość fajny łowca... tylko jego kobieca twarzyczka), drugie miejsce przyznałbym czempionom, są dość pomysłowi, mimo tego, że wykonanie w grze pozostawia wiele do życzenia, to są to dość oryginalne istoty (w końcu nieczęsto widuje się drzewiaka z 3 nogami i smoka z kamieni obrośniętego trawą... i bez skrzydeł). Elita najgorzej, druid spoczko, Bambi no cóż, nie mogli się wykazać, ale jak już to spodziewałem się czegoś lepszego (jakieś znaki, naznaczenia, aury czy coś, a tu nic, tylko kolorki wyskakujące z ekranu i rażące oczy), a tancerze po prostu okropna przeróbka łowców głów z Amazonii. Ogólnie prezentuje się tak sobie... 4/10 IGN not enough treant legs.
26 cze - 19:12

Nicolai
@magius123123: Ja mam zupełnie inne wnioski ;)
- Czempioni najlepiej. Poza badylami Smoka i aurą Drzewca nie mam nic do zarzucenia.
- Elita najgorzej. Względny Tancerz został zepsuty udziwnionym ulepszeniem. Druidka ma strasznie przeciętny koncept, a Neonowa Rogacizna jakoś mi nie pasuje.
- Trzon średnio. Driada fajna, Łowca przeciętnie, ale Rusałka to jakaś porażka.
26 cze - 19:49

magius123123
@Nicolai
No cóż opinie, opinie... ilu internautów, tyle tych opinii :D Ale z każdym trzeba w pewnym stopniu się jakoś zgodzić hahah :) W końcu zdanie co do tancerzy i neon Bambi jest między nami (i większością community) zgodne.
Co do Rusałek, to mimo tego, że je bronię (serio kojarzą mi się z taką kolorową naturą.. tu motylek, tu kwiatuszek), to i tak widzę w nich coś, przez co ludzie ich nie tolerują. Po prostu przesadzają z kolorami. Natura rzeczywiście jest trochę kolorowa, ale to przesada i tak jak już wielu mówiło, to zamienia się w zamek czarodziejki (Sorceress Town) z Heroes'a 2.
26 cze - 20:02

Darkem
Rusałka i Driada to powtórzenie błędu Sanktuarium z H6. Znowu dostajemy dwa kobiece duszki na tym samym poziomie. Ubi chyba nie chce uczyć się na błędach.

Uprzedzam odpowiedź: Tak, tak wybrali fani, ale gdyby Rusałka wyglądała tak jak na zaprezentowanym podczas głosowania szkicu nie byłoby z nią aż takich problemów...
26 cze - 20:14

magius123123
@Darkem
Ale wtedy to nie miałoby sensu. W H5 Rusałki wyglądają podobnie do tych przedstawionych dla H7... Gdyby dali kilka liści to gdzie jakiś sens w lore? Ewoluowały? Tylko niech nikt nie wyskakuje, że Driada w H5 w ogóle nie przypomina tej zaprezentowanej dla H7 - zielony kolor jest? Jest... mało punktów ruchu jest? Jest... Duchy drzew i lasów (obrośnięte gałązkami, a jednak z elfią twarzą, rękami itd), są praktycznie takie same, tylko bez nóg :D Ucięli hahah, ale zmiana jest mała, a gdyby porównać latającego elfa do kilku listków, to raczej różnica byłaby o wiele większa.
26 cze - 20:18

Nicolai
@Darkem: Nie miej pretensji do Ubi-Noksu, ale do weekendowych fanów, którzy przegłosowali taki lineup.
26 cze - 20:48

Morgan Grin
No to mamy już je wszystkie i powiem szczerze, że im dalej w las tym lepiej.
- Smoki są po prostu przecudowne. Wszystko mi się w nich podoba: wygląd, sylwetka, te drobne detale. Problem mam jedynie z tym, że ulepszenie nie różni się wystarczająco od podstawy i może być problem z rozróżnieniem ich w trakcie rozgrywki. No...i fakt, że Szmaragdowy smok jest jakiś taki mało szmaragdowy.
- Enty też mi się bardzo podobają, chociaż ta niebieska poświata wydaje się dodana trochę na siłę, by bardziej rozróżnić podstawę od ulepszenia - czyli to samo co u smoka.
Będę miał naprawdę spory dylemat co do wyboru Czempionów :/

Przyznam szczerze, że podoba mi się ten Sylwan. Gdyby tylko dano nam rusałki z kompedium, a jelenie ciekawiej zaprojektowano (może właśnie tak roślinnie jak smok?), byłoby naprawdę dobrze. Czekam jednak na przyszły tydzień, bo dopiero po prezentacji modeli, będzie można wydać ostateczny werdykt.
26 cze - 20:50

Górski
Ładnie wyszły. Mi tylko szkoda że feniksów nie ma, ech... :(
26 cze - 21:12

Sobieski
@Nicolai

Zawsze jak czytam Twoje newsy, komentarze i posty odnoszę wrażenie, że uważasz Ubi-Nox za instytucję. Przecież on/ona to Community Developer, a nie Ubisoft jako całość.
26 cze - 21:19

Nicolai
@Up: No tak, to community developer, czyli odpowiadają za przekazywanie newsów fanom oraz zbieraniu ich opinii, więc wszystko się zgadza.
26 cze - 21:31

Acid Dragon
Gwoli ścisłości, Ubi-Nox to pan Arnaud Fremont (i nikt inny), a więcej o nim m.in. w wywiadzie, jaki niegdyś udzielił:
https://mmh7.ubi.com/us/blog/post/view/meet-the-team-shadow-council-actors-part-1
26 cze - 22:41

Sobieski
@Nicolai

To czemu napisałeś w kilka komentarzy wyżej: "Nie miej pretensji do Ubi-Noksu" zamiast "Nie miej pretensji do Ubi-Noksa".

News dotyczący elity Sylwanu: "Hydraulika w Ubi-Nox poważnie szwankuje" zamiast "Hydraulika u Ubi-Noxa poważnie szwankuje". Chociaż bardziej powinno być "Hydraulika w Ubisofcie poważnie szwankuje".

Post na 6 stronie tematu o armii Sylwanu: "Było za mało feministkom z Ubi-Nox czy co?" zamiast "Było za mało feministkom z Ubisoftu czy co?".

Post na 6 stronie tematu o armii Sylwanu: "Wariant ofensywny, który zyskiwał kilka punktów procentowych dziennie, przyczynił się do weryfikacji wyniku ze strony Ubi-Noksa i co?" zamiast "Wariant ofensywny, który zyskiwał kilka punktów procentowych dziennie, przyczynił się do weryfikacji wyniku ze strony Ubisoftu i co?" W tamtym czasie za przekazywanie informacji był odpowiedzialny chyba jeszcze Kimmundi, a Ubi-Nox wszedł za jego zastępstwo kiedy Kimmundiemu skończyła się umowa z Ubisoftem w grudniu zeszłego roku. Zresztą o weryfikacji wyników i to o czym będzie nowy news decyduje chyba "góra", a nie osoba od kontaktu z fanami. Ubi-Nox ma przekazać fanom to co danego dnia dostanie od Ubisoftu.
26 cze - 22:47

Matikun
Czy tylko mnie ta dyskusja odnośnie Ubi-Noksa wydaje się bezsensowna? ;D
26 cze - 22:49

Sobieski
Zawsze możemy porozmawiać o cyckach gargulca i "braku" grzebienia na hełmie tytana.
26 cze - 23:02

Wellplay
@Up: Polać mu.
26 cze - 23:24

Nerevar
>>Ale wtedy to nie miałoby sensu. W H5 Rusałki wyglądają podobnie do tych przedstawionych dla H7... Gdyby dali kilka liści to gdzie jakiś sens w lore?

Patrząc na zmiany, które już mieliśmy, to i tak byłby pikuś (ot, choćby kwestia czym jest Rakszasa, albo wygląd Zielonych Smoków). Zresztą, w H5 opisane są jako duchy opiekuńcze ogromnych drzew tworzących elfie miasta, a tu są duchami kwiatów - kompletnie inny wygląd byłby całkowicie na miejscu.
27 cze - 00:18

Wellplay
@Nerevar większość rzeczy które były H5 zostały spuszczone w kanał np: gremliny z powodu praw autorskich itd.
27 cze - 00:51

Kurek
Jestem przepełniony nienawiścią.
To ma być zielony smok? To jest krzako-kundel a nie smok. Ubisoft nie wie jak wygląda smok? Szmaragdowy nie wygląda nawet jak szmaragdowy, tylko jak krzako-kundel.
Ent ładny. 8/10. Ulepszony? On zasługuje na ocenę 0/10, może nawet mniej.
Jestem wściekły. Skazuję pomysłodawcę na śmierć.
27 cze - 09:53

Matheo
Elita epicka. Reszta nudna i monotonna, choć estetyczna.
27 cze - 11:16

Bilon
Gdyby do tego wszystkiego arty nie były estetyczne... Ale zrobienie estetycznej grafiki 2D to żaden problem.
Dużo trudniejsze okazuje się zaprojektowanie sensownego ulepszenia, które można odróżnić od podstawy. W przypadku smoka wystarczyło dać więcej wrzosików na zarośniętym grzbiecie, skoro już lecimy po kosztach i tniemy budżet na modelach. Zgrywałby się z pixelami. Albo - skoro już mamy bezskrzydłego jaszczura, wysilić się, pozbyć gałęzi w ogóle i zadbać, by ulepszenie stało się prawdziwie szmaragdowe - na kształt kryształowego smoczego golema z H3.

Wiem, bez sensu takie dywagacje "co powinni zrobić", ale zmierzałem tu do tego, że smok nieodparcie kojarzy mi się z jedną z najfajniejszych jednostek w całej serii, a do tego zupełnie nie kojarzy się ze smokiem znanym z H5, czego przetrawienie przychodzi mi z trudem.

Enty z kolei wreszcie mają taki kształt, jaki powinny - nie są ani wykałaczkami, ani drewnianymi klocami z namalowaną twarzą. Nie dziwi mnie nawet brak oryginalności jeśli chodzi o ich historię, a ulepszenie przynajmniej jakoś z niej wynika i jest bez wątpienia "lepsze" od podstawy.

"Sticks and stones may break my bones". Stones are no match for these sticks, though.
27 cze - 14:22

Yogoort
Ileż razy można patrzeć na takie same smoki czy też inne jednostki? Wygląd tego smoka jest moim zdaniem jednym z najciekawszych i najładniejszych ze wszystkich części. Kurcze jak ktoś tak bardzo tęskni za wyglądem i mechaniką innych części to po cholerę się napina na kolejne odsłony serii? Graj sobie jeden z drugim w 2jkę, 3jkę,4kę czy też 5tkę do usranej śmierci skoro tam są jedyne "właściwe" wizje jednostek czy też rozwoju bohatera czy też czarów, obrazków w zamku itd itp. Z jednej strony tęsknota za poprzednimi częściami, z drugiej płacze na recykling. Dla mnie każda odsłona ma wnosić coś nowego, powiew świeżości a nie po raz kolejny gryfy&anioły w Przystani, tak samo wyglądające smoki w Lochu i Sylvanie, Akademia poza cabirami i wymuszonymi poprzez wybór czempionów ptaszurami jest DOKŁADNIE taka sama jak w 5tce i tak w kółko, do porzygu, wszystko dzięki takim własnie płaczkom i ortodoksom którzy są zamknięci tylko w obrębie kilku znanych od lat schematów i modeli.
27 cze - 14:24

Matikun
Polać panu na górze.
27 cze - 14:42

Morgan Grin
I to podwójnie!
27 cze - 14:43

Darkem
Amen! Podpisuje się pod powyższym postem wszystkimi kończynami!
27 cze - 15:13

Nicolai
@Sobieski: Hmm... możliwe, że w kilku miejscach popełniłem czeski błąd, ale naprawdę chciało Ci przeszukiwać moje wypowiedzi tylko po to, by mi to wytknąć?
@Yogoort: Mnie osobiście nie przeszkadzałby klasyczny wygląd Smoka, o ile byłby estetyczny. Oryginalność nie jest wartością samą w sobie. Oczywiście, zgodzę się, te nowe Smoki, same w sobie, wyglądają dobrze, ale te chwasty psują całość, zwłaszcza w grze.
27 cze - 15:18

bRyland
Polać kwasem - lepiej cuci ;)
27 cze - 15:23
Weather
Co wy gadacie że niezbyt Szmaragdowy? Całe ciało prawie ma ze szmaragdów, tylko jego ciało jest oplatane zielenią i badylami, dla mnie jest spox, choć mogliby ciut łeb poprawić bo wygląda jakby miał wielgachną fryzurę. A co do samej koncepcji, no tak już będzie w tym nowym universum Hirołsów, że zielone smoki to już nie są po prostu smoki o zielonych łuskach, tylko właśnie takie które są pokryte kamieniami, mchem, i inną wszelaką zielenią, przynajmniej pasuje do zamku.
27 cze - 15:34

Alamar
>>>możliwe, że w kilku miejscach popełniłem czeski błąd

Co chwilę w niusach, komentarzach czy na forum piszesz Ubi-Nox, gdy coś masz nie tak do Ubisoftu. Dlaczego tab bardzo chcesz zgładzić posłańca, który tylko wstawia na stronę wcześniej przygotowane materiały/teksty?
27 cze - 16:03

Yogoort
@Nicolai oczywiście, że oryginalność sama w sobie nie jest wartością jednak wolę coś nowego co będzie nawet musiało chwilę powalczyć z moimi własnymi przyzwyczajeniami i wizjami o swoje miejsce we wszechświecie niż wciąż te same oklepane np. jednorożce. Teraz tak mocno jadę po bambi a mogę się założyć, że po paru tygodniach gry w pełną wersję nie dość, że się przyzwyczaję to jeszcze mi się będą podobać i będę mówił - dobrze, że to nie są znów jednorożce. W kwestii estetyki to sam nie wiem czy to jest ta droga - przecież ludzie którzy tworzą te arty, potem animacje to chyba nie robią tego na zasadzie zróbmy to na odpiernicz, byle jak, byle było - przecież ktoś to sprawdza, ogląda, testuje, zatwierdza, to nigdy nie jest wizja jednego człowieka. Ilu ludzi tyle projektów i propozycji, nawet w obrębie groty, gdyby nam wszystkim przyszło stworzenie chociażby jednej frakcji to wiesz ile by było wizji i pomysłów ? Ośmielam się strzelać, że ilość mieszkańców groty razy 5, bo wizja ewoluuje. Coś co dla nas może wyglądać niechlujnie i niezrozumiale będzie idealną wizją bądź kompromisem z sumy wizji kilku artystów. Zresztą to widać w przypadku prezentacji każdej z jednostek - ZAWSZE jest ktoś komu się ogromnie podoba oraz grupa osób które wręcz nie mogą patrzeć na dany projekt. Jak to już pisałem na forum niedawno - nie da się spełnić wizji każdego gracza, to nie możliwe. Tak to już jest, ostateczna wizja musiała mieć uznanie wśród pewnej grupy osób tworzących grę, musiała zostać zatwierdzona, innymi słowy - musiała się podobać. To nie działa tak, że jeden ludek siedząc na kiblu trzaska rysunek, potem w tajemnicy przed wszystkimi jest robiony model 3D i bach witamy jednostkę w grze. To nie kwestia estetyki - to raczej kwestia całościowej wizji artystycznej. Prawdą jest też to, że widać pewną przepaść pomiędzy projektami np drzewca, który był prezentowany jako pierwszy oficjalny art Sylvanu a resztą, Drzewiec jest jakby dojrzalszy, ktoś więcej serducha chyba w to włożył niż w resztę - ale to też kolejne, moje subiektywne odczucie.
27 cze - 17:10

Wellplay
Potrójnie za jego posty.
27 cze - 21:11
Weather
Mnie śmieszą takie akcje, że jest jednostka która ludziom jest obojętna, a jak zamieniają ją, to nagle wielki puacz, że to ulubieniec tysiąca graczy. Ja ogólnie lubię ten nowy Sylvas, może bym preferował więcej zwierząt, choćby jeszcze jeden więcej zamiast driade czy pixela, ale i tak nie jest źle. Tłajlajtowe jelenie są spoko, dodają mistycyzmu, i powiewu nowości, tak jak nowe podejście do zielonego smoka, mocniej złączonego z naturą, tak samo z wilkami przystani, nazwy takie same, ale to jest zupełnie inne królestwo względem poprzedniego.
27 cze - 22:10

Douger
Dżiiiz. Nareszcie ktoś to powiedział. Te komentarze pod newsami to jest jakaś masakra. Nie można powiedzieć nic dobrego, bo zaraz cała gawiedź zrówna cię z błotem. To jakieś kółko wzajemnej adoracji masochistów?
Czekam na modele jednostek by wydać ostateczny werdykt.

28 cze - 12:15

ghalishthog
Popieram. Dyskusja powinna być merytoryczna, jeśli jest, a jeśli chodzi o preferencje graficzne to - de gustibus est non disputandum. Uważam, że jeżeli ktoś chce wyrażać opinie to nie skrajne i z szacunkiem dla pracy twórców i innych użytkowników.

Jeśli chodzi o mnie to nowy Sylvan rokuje dobrze. Jest inny, estetycznie spójny. Zobaczymy, czy sprawdzi się od strony mechanicznej w grze.
28 cze - 14:59
Weather
No ja mam nadzieje że dadzą pikselom i driadom jakieś ciekawe użyteczne skille, jakaś synergia z pozostałymi jednostkami czy cuś.
29 cze - 01:50

Nicolai
@Up: Driady będą mieć synergię z Drzewcami.
6 lip - 12:58

Hektor
Super wariant ofensywny !
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
flapdzak - 28 cze - 22:21
Eggyslav - 28 cze - 20:50
Pointer - 26 cze - 11:32
Bajan - 26 cze - 11:27
avatar - 24 cze - 10:23
Castlebeck - 23 cze - 10:45
DoctorPlay - 17 cze - 14:54
Górski Krasnolud - 15 cze - 11:49
adamnavel - 15 cze - 08:00
AquaInferus - 11 cze - 10:32
zmudziak22 - 10 cze - 21:36
zmudziak22 - 10 cze - 21:15
Szaman - 10 cze - 16:29
Kammer - 8 cze - 21:27
Yaaqob - 8 cze - 12:19
avatar - 7 cze - 20:20
Kastore - 4 cze - 17:44
Krzesiwo - 2 cze - 13:06
animalish - 27 maj - 20:09
Kastore - 25 maj - 15:30
Yaaqob - 24 maj - 11:51
Ursus - 21 maj - 12:30
Warmonger - 20 maj - 18:55
LuckyClover - 19 maj - 08:41
avatar - 17 maj - 18:32
Serd - 10 maj - 19:30




© 2003-22 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt