Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS


 

Tajemnicze miasto z Heroes III. Dlaczego przestało istnieć?


Przejdź do tematu :

Dymisja    Potencjał    Fabuła    Jednostki    Szkice i Screeny    Wywiad

 

THE HEAVENLY FORGE - DYMISJA

Miasto The Forge w pierwotnych planach miało pojawić się w dodatku "Armageddon's Blade" do Heores III jako dziewiąte miasto, lecz zostało usunięte. Dlaczego?

       Otóż Forge miało być zupełnie nowym, futurystycznym miastem w świecie mocy i magii, jakim jest Erathia. Istniejące tam Starożytne technologie miały pozwalać na wytwarzanie potężnych artefaktów, jednostek pełnych przekładni i zębatek, futurystycznych laserów, cyborgów niczym z przyszłości oraz innych, niespotykanych dotąd elementów. Przyznacie sami, że wprowadzenie takiego wizerunku Forge po prostu musiało spowodować dość ostrą reakcję fanów HoMM, a szczególnie tych, którzy uznają grę za tradycyjne fantasy. Po prostu nie do pomyślenia było, aby rycerze, smoki, licze mogły stanąć w walce naprzeciwko robota, cyborga, albo jeszcze innej machiny. Wielu fanów było wprost oburzonych, gdy zobaczyło pierwsze szkice jednostek i budynków. Zaczęli oni zasypywać firmę 3DO (wydawcę gier HoMM i MM) oraz twórców HoMM i MM - grupę New World Computing mailami o bardzo różnych treściach. Jedni grzecznie prosili o usunięcie tego miasta z planów i zastąpienie go innym, inni w sposób nierzadko wulgarny domagali się, i żądali, aby usunąć Forge, jeszcze inni wręcz grozili zbojkotowaniem gry. Znaleźli się nawet tacy, którzy zaczęli wysyłać groźby śmierci członkom NWC. Sami autorzy mówią, że tychże maili ogólnie nie było aż tak dużo, i zdziwiliby się, gdyby więcej niż 5% graczy było stanowczo przeciwnych Forge, ale mimo wszystko uważali, że 5% to za dużo. Tak właśnie zamek ten został usunięty z dodatku "Armageddon's Blade" i wkrótce został zastąpiony znanym nam Confluxem (Wrotami Żywiołów).

Ten dział Kwasowej Groty przedstawia co straciliśmy, a przed czym zostaliśmy uchronieni.

powrót na górę strony

 

POTENCJAŁ

       Skąd w ogóle taki pomysł? Futurystyczne miasto w świecie rycerzy, magów i smoków? Aby to zrozumieć, należy trochę poznać historię gier HoMM i MM. Jak wiadomo, fabuła obu serii jest ze sobą ściśle powiązana tworząc jedną, ogromną całość. Akcja gier Mocy i Magii osadzona jest w świecie Starożytnych - istot starszych, niż wszystkie znane nam dotąd światy, które posługiwały się nie tylko ogromną mocą i potężną magią, ale także starożytną technologią, która znacznie wzmacniała ich możliwości. Dzięki swym wynalazkom Starożytni mogli w znaczny sposób kontrolować, a nawet tworzyć nowe światy. Jednak ich wrogowie - Kreegans niegdyś przerwali sieć bram i dróg czasoprzestrzennych łączących owe światy ze Starożytnymi rozpoczynając okres Ciszy. Te bez żadnej pomocy i nadzoru wymierały lub w najlepszym przypadku - upadały do poziomu barbarzyństwa. Jednym z takich światów była właśnie Erathia. To oznacza nic innego jak fakt, że przed istnieniem Ciszy, Erathia była wprost zapełniona miastami Forge, cyborgami, robotami i przedziwnymi artefaktami, a jej władcą był wysłannik Starożytnych - niejaki Gubernator Padish. Kilka artefaktów z tamtych czasów włącznie ze zbroją owego Gubernatora przetrwało dzięki swej doskonałości nawet do dziś i pojawiają się one czasem w MM VII.

       W tej części MM również przybywa do Erathii drużyna podróżników z innego świata. Za pomocą urządzeń na swym statku wykryli oni obecność ruin i pozostałości po starożytnej technologii na naszej planecie. Z jej pomocą mogą zrealizować swe cele. Jednak rozdzielają się na dwie grupy. Jedna z nich chce wykorzystać pozostałości po cywilizacji Starożytnych do budowy międzywymiarowej bramy podobnej do tych, jakie zniszczyli Kreegans, aby dotrzeć do samych Starożytnych, a druga chce je wykorzystać aby odbudować Forge i z jego pomocą przejąć władzę nad Erathią. Co prawda w MM VII to gracz wybiera, która strona wygra, ale według oryginalnej fabuły zatryumfowało zło (co byłoby wreszcie miłą odmianą...) i tak powstało pierwsze miasto Forge. Ponieważ przybysze z MM VII nie mogli konstruować zbyt wielu własnych jednostek, dlatego też przekonali wiele potężnych potworów aby dla nich walczyły i wyposażali je w nową broń. Już w MM VII gobliny zostały wyposażone w miotacze.

       Wprowadzenie Forge w AB miało ostatecznie ujednolicić serie MM i HoMM, a samo jego istnienie miało powiązania w wielu częściach gier Mocy i Magii. Wraz z jego dymisją wiele pytań nigdy nie znalazło odpowiedzi. Miasto Conflux, które weszło do AB właściwie nic specjalnego sobą nie reprezentowało i nie wniosło żadnej nowej fabuły. Poza tym, Forge wniosłoby coś nowego do tego jednolitego, powtarzającego się, klasycznego świata fantasy, tak jak od pierwszych części robi to seria Might and Magic. Niestety fani nie chcieli zaryzykować próby stworzenia czegoś nowego. Być może niektórych rzeczy jednak naprawdę nie można mieszać. Tak czy inaczej, już się raczej nie dowiemy, czy połączenie fantasy i sci-fic okazałoby się nowym, wspaniałym gatunkiem, który zapoczątkowałby nową epokę w HoMM, a może i dalej, czy też okazałoby się jakimś potworkiem, na którego nie można by było patrzeć - w końcu: lasery contra miecze?

       Istniało kilka projektów wskrzeszenia Forge, a w niektórych sam brałem udział. Ostatecznie zadałem nawet pytanie na forum Davidowi Mullichowi - kierownikowi produkcji HoMM 3 i 4 czy powrót Forge w postaci np. patcha jest możliwy. Jestem pewien, że Sir Mullich przeczytał moje pytanie - niestety, nie odpowiedział...

powrót na górę strony

 

FABUŁA

       Jak już wiadomo, oryginalna fabuła AB miała duży związek z MM VII. Tam, dzięki zdobyciu potężnego artefaktu wygrywają 'źli' przybysze z innego świata, którzy zdołali się sprzymierzyć z Archibaldem Ironfistem i jego gildią nekromantów. Rozpoczyna się budowa The Forge. Ci 'doradcy' Archibalda musieli jeszcze stworzyć własną armię. Przekonanie goblinów zamieszkujących Deyię oraz niewielkie zmodyfikowanie zombie nie było żadnym problemem. Jednak zdołali oni także przekonać do walki po swojej stronie niektóre minotaury, ogry i nagi oferując im większą siłę. Z taką armią zaczynają swą kampanię, której celem jest podbój Erathii. Okazuje się, że królowa Katarzyna i jej niedawno uwolniony ze szpon Kreegans mąż Roland Ironfist nie są w stanie przeciwstawić się takiej sile. Jednak podążając za słowami pewnej legendy, ruszają, aby odnaleźć najpotężniejszy miecz, jaki kiedykolwiek wykonano - Ostrze Armagedonu. W ich misji pomaga im dziwny, tajemniczy pół-elf Gelu, który chce chronić swego państwa - Avlee, ale wie, że musi także pomóc Erathii. Oczywiście, nie trzeba się domyślać, że ostatecznie Katarzynie udaje się odnależć Ostrze i z jego pomocą niszczy wszystkie technologiczne horrory, jakimi były miasta Forge. Nie wiadomo, co według oryginalnej fabuły miało się stać z pokonanym Archibaldem. (co prawda jeszcze w MM VII Archibald zostaje zdradzony przez swych doradców i ostatecznie skazany przez Rolanda i Katarzynę na dożywotni pobyt na małej wyspie, ale nie wiemy, czy ta część fabuły w MM VII także nie została zmieniona. Wiemy na pewno, że Archibald MIAŁ walczyć w AB). Zakończenie jest znane i niezmienione - Miecz Armagedonu zostaje przekazany Gelu, a Katarzyna i Roland wracają do Enroth. Reszta kampanii w AB uległa tylko kosmetycznym zmianom, głównie związanym z drobną korektą tekstu w okienkach z fabułą.

powrót na górę strony

 

JEDNOSTKI

       Jednostki w Niebiańskiej Kuźni miały być głównie istniejącymi już jednostkami wyposażonymi w nową broń. Prawdopodobnie ich nieulepszone formy miały być podobne lub nieco lepsze w statystykach od ich 'zwykłych' odpowiedników. Czyli np. Jump Soldier miałby być w statystykach podobny do zwykłego Minotaura tyle że z większą szybkością i możliwością latania. Armia z Forge miała być jedną z najsilniejszych, o ile nie najsilniejszą ze wszystkich znanych do tej pory. Jak możemy się domyślać z jednego ze screenów - gildia magii miała mieć 3 poziomy, gdyż miasto miało być jeszcze mniej magiczne i bardziej przesunięte w stronę mocy niż Stronghold. The Forge miało być obok Dungeon, Necropolis i Inferno czwartym 'złym' miastem. Dopiero później miał dojść Conflux, który jako miasto 'dobre' ponownie przywróciłby równowagę. Bohaterami Forge byli Cyborg - bohater mocy i Technician (Technik) - bohater magii.


Oto opis niedoszłych jednostek:

Grunt Soldier oraz Foot Soldier - Pojawiające się już w MM VII gobliny z miotaczami laserowymi. Miały atakować na odległość i być "tak silne jak każda inna jednostka 1-szego poziomu".

Cyber Dead oraz Cyber Zombie - Martwiaki, którym ręce zastąpiono piłami łańcuchowymi. Walczyły wręcz. Ich ulepszone wersje miały piły tarczowe zamiast łańcuchowych.

Pyro oraz Pyromaniac - Jedna z dwóch oryginalnych jednostek Forge. Humanoidalne stwory, które miały mieć miotacze ognia i walczyć wręcz. Możemy się domyślać, iż były słabym punktem armii.

Stinger oraz Bruiser - Ogry wyposażone w wyrzutnie rakiet. Atakowały na odległość czyniąc takie same rany, jak inni strzelcy 4 poziomu.

Jump Soldier oraz Jump Trooper - Minotaury przystosowane do lotu dzięki tzw. 'jet packs' z potężnymi pazurami. Walczyły oczywiście wręcz.

Tank oraz Heavy Tank - Nagi, które otrzymały lepszą możliwość poruszania się dzięki czołgowym gąsienicom. Walczyły wręcz. Chyba najbardziej kontrowersyjna jednostka Forge, znana również z nieoficjalnego szkicu, który jakimś cudem wydostał się na zewnątrz, ukazując Nagę w wersji 'topless' :).

Juggernaut oraz Dreadnought - Czysto mechaniczne bestie, zadające ogromne rany. Walczyły wręcz i w ulepszonej wersji siłą przewyższały nawet Archanioły. Być może mogły latać.


Podsumowując, w Forge miały się najprawdopodobniej pojawić dwie jednostki strzelające (1 i 4 poziom), dwie latające (5 i 7 poziom) i trzy kroczące (2,3 i 6 poziom). Czyli nieco podobnie jak w Castle. Forge ze względu na swą moc i uniwersalność byłby bardzo silnym zamkiem nawet w rękach niedoświadczonego gracza.

powrót na górę strony

 

SZKICE I SCREENY

Oprócz sześciu standardowych szkiców, które już od dłuższego czasu krążą po sieci, w tym dziale znajdziecie też unikalne screeny budynków oraz w pełni rozbudowanego miasta Forge. Te właśnie screeny pochodzą ze strony www.hewoo.com, należącej do członka NWC, który był autorem grafik do Forge. Niestety serwer tej strony już od dłuższego czasu jest nieaktywny. Strona zniknęła tuż przed bankructwem 3DO.
 

Szkice

Naga TankStingerCyber Zombie
Naga TankStingerCyber Zombie
 
Pyromaniacs GeneratorBlacksmithStinger - background
Siedlisko PyromaniacsKuźniaStinger - tło
 

Screeny

The Forge Town

W pełni rozbudowane miasto Forge. Na screenie widać nie tylko wszystkie budynki, ale także jednostki z trzech pierwszych poziomów i ich ulepszone wersje. Można także zobaczyć, jaki przyrost miały jednostki po pełnym rozbudowaniu.

 
Final BackgroundMagic GuildBlacksmith
Finalna wersja tła Armageddon's BladeGildia Magii
(najprawdopodobniej trzypoziomowa)
Kuźnia
(miała produkować zupełnie nowy rodzaj broni)
 
Goblin GeneratorMinotaur GeneratorOgre Generator
Siedlisko Grunt / Foot Sodiers
(Goblinów)
Siedlisko Juggernauts / DreadnoughtsSiedlisko Stingers / Bruisers
(Ogrów)
 
Tank GeneratorDrednought RunwaySlaughter House
Siedlisko Tanks / Heavy Tanks
(Nag)
Pas Startowy - Siedlisko Jump Soldiers / Jump Troopers
(Minotaurów)
Komnata Masakry -
Siedlisko Cyber Dead / Cyber Zombie
 
MarketResource SiloCastle
TargowiskoMagazyn ZasobówZamek
 
Oil PumpTavernTown Hall
Pompa Naftowa
(budynek specjalny - właściwości nieznane)
TawernaRatusz
 
 Grail - Tesla Coil 
 Graal - Tesla Coil
(właściwości nieznane)
 
 

 

powrót na górę strony

 

AUTOWYWIAD Z GREGIEM FULTONEM

Oto list, który napisał (w formie FAQ) Greg Fulton, designer HoMM3 i członek NWC tuż po decyzji o wycofaniu Forge z 'Armageddon's Blade'. Nieistotne fragmenty dot. obecnej formy dodatku AB, forum 3DO oraz strony 'Astral Wizard' zostały wycięte oraz dokonano skrótów nazw. Oryginał tego listu znajdował się niegdyś na stronie Astral Wizard, ale od pewnego czasu jest już niestety niedostępny.

Greg Fulton - GF
Pytanie - P




P: Czy The Forge było złym pomysłem?

GF: Tego możemy się już nigdy nie dowiedzieć.

P: Czy Forge powróci?

GF: Być może, ale nie w aktualnej formie.

(...)

P: Jak daleko były zaawansowane prace nad Forge?

GF: Mieliśmy gotowe pierwsze wersje ekranu miasta oraz każdej z jednostek wraz z ulepszeniami, które czekały na rewizję. Wszystko, oprócz jednej mapy kampanii było skończone.

P: Jaka była fabuła?

GF: AB kontynuowało historię z MM7. Tam, nekromanccy doradcy Archibalda zbudowali urządzenie zdolne do produkcji zaawansowanej [technologicznie] broni. W tytułowej kampanii AB ci doradcy budują miasto Forge i zaczynają podbijać Erathię. Jedyną szansą Katarzyny na powstrzymanie tych technologicznych horrorów jest zdobycie osławionego Ostrza Armageddonu. W końcu, Katarzyna odnajduje je i niszczy wszystkie miasta Forge kończąc tym samym fabułę MM7.

P: Dlaczego wycofaliście Forge?

GF: Powód pierwszy: Z tego, co zrozumiałem działania wielu fanów wykazywały brak (wizji, fantazji, wyobrażenia) oraz narastający brak zaufania do firmy, która dała im setki godzin wspaniałej gry. Nigdy nie chciałem walczyć z naszymi fanami. Powód drugi: Nie było wystarczająco dużo aktywności opowiadającej się za Forge.

P: Czy myślisz, że 50% fanów Heroes było przeciwko Forge?

GF: Nie. Ogólna liczba e-maili, jakie dostaliśmy proszących o usunięcie Forge była mniejsza niż 100. Wątpię, aby 3DO otrzymało o wiele więcej. Jako seria gier, Heroes zostało sprzedane w ponad 750 000 egzemplarzach na całym świecie. Byłbym zdziwiony, gdyby więcej niż 5% graczy 'zbojkotowało' grę. Mimo to, sądziłem, że 5% to za dużo.

(...)

P: Czy fantastyka naukowa pasuje do Heores ?

GF: Tak. Fantastyka naukowa jest fundamentem Wszechświata Might & Magic. Jest powodem, dla którego ten wszechświat istnieje. W samym rdzeniu [fabuły] MM jest o zaawansowanych [technologicznie] cywilizacjach, które upadły do poziomu barbarzyństwa. Jeżeli się z tym nie zgadzasz, to reagujesz emocjonalnie, a nie w sposób logiczny. Wielu ludzi zapomina, że [miasto] Inferno nie jest zamieszkałe przez demony. Jest zamieszkałe przez kosmitów, którzy tylko wyglądają jak demony. Gdybym wyjawił wam pochodzenie archaniołów, to jestem pewien, że wielu z was dostałoby ataku serca.

P: Czy fantastyka naukowa 'miesza się' z fantasy?

GF: We wszechświecie MM tak.

(...)

P: Czy otrzymałem kulturalne maile proszące mnie o usunięcie Forge?

GF: Tak. Otrzymałem kilka bardzo kulturalnych maili.

P: Czy otrzymałem maile 'z nienawiścią' w treści?

GF: Tak. Otrzymałem liczne, naprawdę nienawistne maile.

P: Czy otrzymałem groźby śmierci?

GF: Tak.

P: Czy potrzebne wam są pomysły na nowe miasta?

GF: Nie. Uwierzcie mi, gdy wam mówię, że myśleliśmy już nad wszystkimi - dobrymi i złymi pomysłami na typy miast. To nie oznacza jednak, że nie będziemy już słuchać innych sugestii. Jednakże, miasto Muppetów jest zdecydowanie wykluczone.

P: Co zamierzacie zrobić z H4?

GF: Znaleźć 'złoty środek'.

P: Jaki był Twój tydzień?

GF: Grrrr...

P: Co z tego wszystkiego masz?

GF: Każdy, kto uczestniczył w tym niepowodzeniu (klęsce) powinien częściej dostawać wolne. Ze mną włącznie.

(...)

Trzymajcie się!
Greg.

powrót na górę strony

 

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt