Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS

Wywiad z Jonem van Caneghemem dla twórców M&M X

Wywiad przeprowadzony przez twórców Might & Magic X: Legacy podczas tragów Gamescom w sierpniu 2013r.
Oryginał znajduje się tutaj.



Jon van Caneghem razem z twórcami Might & Magic X

1. Czy możesz pokrótce opowiedzieć o swojej karierze?

Zacząłem programować w college'u UCLA, ale grałem w mnóstwo gier planszowych i RPG przed tymi czasami. Możesz znaleźć szybkie podsumowanie mego długiego życiorysu (:P) na Wikipedii.
Ironicznie, jednym z istotnych czynników, który doprowadził do stworzenia przeze mnie pierwszej gry Might and Magic, była potrzeba częstszego grania w gry RPG. Zawsze było ciężko zebrać grupę w soboty czy podobne dni i jeślibym stworzył znakomitą grę na PC-ta, wtedy mógłbym grać non-stop każdego dnia. :)
Po tych wszystkich latach myślę, że mam na koncie chyba każdy rodzaj branży biznesu growego, poczynając od programowania, poprzez projektowanie, grafikę, udźwiękowienie, scenariusz, marketing, finanse, aż do legislatury i tym podobnych. Musieliśmy się tym wszystkim zajmować w początkowych latach, ale dzięki temu zyskałem unikatowe spojrzenie na branżę, co przez lata procentowało.


2. Kiedy myślisz o swojej pracy na grami Might and Magic, co pierwsze przychodzi ci na myśl?

Wiem z pewnością, że bawiłem się przy nich tak samo lub nawet lepiej, jak podczas ich tworzenia!


3. Czy możesz nam opowiedzieć o początkach serii Might and Magic?

Chciałem stworzyć drużynową grę RPG, która nastawiona byłaby na strategię, otwarty świat do zwiedzania i dużo łamigłówek do rozwiązania. Wizardry I, Ultima I oraz Dungeons and Dragons były moim bezpośrednim odniesieniem, ale chciałem pójść dalej i pokazać mój styl grania w programie. Uczenie się programowania i przezwyciężanie barier technicznych było ostatecznie tylko drogą do celu, którym było stworzenie najlepszej możliwej gry.


4. Co dzisiaj dla ciebie znaczy Might and Magic?

Zawsze jest to wspaniałe uczucie, gdy wiesz, że miliony ludzi cieszą się tą serią i jestem bardzo szczęśliwy wiedząc, że wciąż powstają nowe gry.
Wspaniale!


Zakończenie The World of Xeen


5. A teraz coś, o co jako fan serii zawsze chciałem ciebie zapytać :) Jakie były dalsze plany odnośnie fabuły? Czy odkrylibyśmy tajemnice Starożytnych i Kreegan? Możesz coś na ten temat ujawnić?

Pierwotnie fabuła Might and Magic skończyła się na World of Xeen.
Jednak popularność Heroes oraz żądania nowych gier M&M sprawiły, że zaczęliśmy wszystko od nowa i podążyliśmy w wielu różnych kierunkach.
I owszem, mieliśmy plany finału historii Kreegan oraz odwiedzenia świata macierzystego Starożytnych.



6. Gdy tworzysz grę, jakie sa twoje ogólne cele?

Początkowo coś, w co lubię grać i mam z tego frajdę. Następnie rozszerzam ten pomysł na największą możliwą liczbę graczy bez psucia oryginalnej gry.


7. W co obecnie grasz i jak ci się to podoba?

Cóż, Command and Conquer :) [JvC pracuje obecnie nad serią C&C - Alamar]
Oprócz tego GTA V jak każdy obecnie, World of Tanks, Guild Wars 2, Puzzles and Dragons.
Wszystkie są wspaniałe.


8. Wolałbyś być raczej człowiekiem, elfem, krasnalem czy orkiem i dlaczego?

Elfem, żyją najdłużej!



Jon van Caneghem w 2011r. na targach E3

9. Co, poza grami, cię fascynuje?

Uwielbiam wyścigi samochodowe jako hobby, ale to nauka, mitologia oraz światowe rynki finansowe mnie fascynują.


10. Co jak dotąd myślisz na temat Might and Magic X?

Świetne!


11. Twoje przesłanie dla fanów Might and Magic?

Dziękuję wam! I tak, chciałbym stworzyć kolejną część :)


tłumaczenie: Alamar
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt