Wróćmy jednak do samej gry. Czym się różniła od poprzedniej części? Och, bardzo wieloma rzeczami:
A teraz kilka ciekawostek z Odnowienia Erathii, których próżno szukać w Złotej Edycji H3. Ale wpierw mała "wycieczka" po Bastionie (od 1:12), bycie mogli spojrzeć na miasta Bohaterów z zupełnie innej perspektywy:
Jak wspomniał w wywiadzie dla Ubisoftu David Mullich, główny twórca HoMM3, silnik gry został zaadaptowany z poprzedniej odsłony i to widać. No nie dosłownie, ale w grze można natknąć się na pozostałości mechaniki z "Wojen o Sukcesję" w postaci artefaktów strzeżonych przez stwory lub niedostępnych dla bohatera bez umiejętności Dowodzenie/Przywództwo czy też czarnoksiężników mogących nauczyć się nekromancji podczas awansu. Warto też zwrócić uwagę na coś innego - w wersji 1.0 brak pewnych błędów, które pojawiły się w późniejszych wydaniach gry: siedliska zjaw/upiorów w Nekropolii mają prawidłową ikonę, zaś ulepszone siedlisko gryfów wcale się nie nazywa "Harpie Gniazda".
Z gry zniknęły z czasem także pewne opcje. Pierwotnie wszyscy bohaterowie z tawern mogli być najęci z pełną startową armią, a nie tylko dwaj pierwsi (kolejni mają tylko jedną jednostkę pierwszego poziomu). Zmiana ta spowodowana była nadużywaniem owej opcji przez bohaterów z Fortecy i Nekropolii - tak gremliny są słabe (i w kupie ich siła), ale ulepszone już nie, zwłaszcza liczone w setkach... podobnie jak szkielety. Z jednej z map zniknął również Jarmark Cudów, który był w zasadzie kopią Czarnego Rynku. Skoro o mapach mowa to z późniejszych wydań gry usunięto mapę "Myth and Legends", gdzie gracze mogli się wcielić w greckich bogów. Powód tej decyzji nie jest znany, ale podejrzewam, iż stało się to z powodu przedstawienia bóstw takimi, jakimi byli w mitach... tych prawdziwych, a nie ugrzecznionych dla dzieci (choćby o tym, jak Posejdon potraktował Meduzę, gdy była jeszcze kobietą).
Na koniec kilka ciekawszych grafik i pozostałości z czasów bety do obejrzenia. Zaś na następnej stronie trochę nostalgii od kilkorga mieszkańców Groty. Zapraszam do oglądania i czytania.
- Loch
- Nekropolia
- Wczesna wersja ekranu miasta
- "Banshee" na polu walki
- Ekran bohatera
- Ekran wyboru map
- Wczesne manu główne
- Szkic okładki H3:RoE
- Witamy w Bastionie!
- Ratusz
- Zamek
- Domy pojawiające się wraz z rozbudową ratusza
- Stajnie centaurów
- Dwór elfów
- Ulepszony Dwór elfów
- "Herbaciarnia" - w grze zaś jest to tawerna
- "Magazyn" surowców
- Pchli targ
- Pierwotny projekt tawerny
- Grafika puzzli Bastionu
- Siedlisko "bobołaków"
- Siedlisko "reptilionów"
- Siedlisko troglodytów
- Ratusz Nekropolii
- Zamek
- Gildia magii
- Graal Nekropolii
- Magazyn surowców Wrót Żywiołów
- Pchli targ Wrót Żywiołów
- Etapy tworzenia jednostki w H3
- Jeden z projektów Diamentowego Golema
- Jeden z projektów Drzewca
- Jeden z projektów Goblina
- Jeden z projektów Cyklopa
- Jeden z projektów Krasnoluda
- Jeden z projektów Lisza
- Jeden z projektów "Kościeja"
- Jeden z projektów Hydry Chaosu
- Jeden z projektów Orka
- Jeden z projektów Łotrzyka z H3:AB
- "Lobstrosity" - jedna z usuniętych jednostek
- "Lobstrosity" w 3D!
- "Banshee" - kolejna usunięta jednostka
- Cyklop
- Troglodyta
- Złe Oko
- Meduza
- Mantykora
- Wiwerna
- Chochlik
- Caitlin z Zamku
- Prawdopodobnie Torosal z Fortecy
- Crag Hack z Twierdzy
- Lisz Gryphonheart
- Kawalerzysta
- Figurka Diabła prosto z Chin