Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Podsumowanie Mocy i Magii 2019

Rok 2019 to kolejny dla Might & Magic, w którym marka głównie spała i czekała na lepsze czasy. Przynajmniej pod względem oficjalnych tytułów, bo o scenie fanowskiej zdecydowanie tego nie można powiedzieć - wręcz przeciwnie! Oficjalnie jednak na horyzoncie wciąż nie widać szans na rozpoczęcie prac nad nową, pełnoprawną częścią Heroes czy zresztą jakąkolwiek "pełnowymiarową" grą. Might & Magic obecnie jedzie na oparach paliwa, jakim są dla niej gry na platformy mobilne. A podsumowując wszystko, o czym pisaliśmy w tym roku (a także kilka rzeczy, o których nie pisaliśmy), wygląda to tak:

Projekty fanowskie


Fani w tym roku popisali się bardziej niż zwykle. Rozwój swój miały projekty (w kolejności ukazywania się):
To wszystko pokazuje, że "diamentowy fandom" Might & Magic jest niewzruszony, ciągle obecny i ciągle wspiera swoje ulubione tytuły. Brawo!

20-lecie Heroes III


Rok ten minął pod znakiem 20-lecia światowej legendy, jaką bez wątpienia jest gra Heroes of Might and Magic III. Naprawdę niewiele jest takich tytułów, które po 20 latach od premiery są nie tylko ciągle żywe i gracze ciągle po nie sięgają, ale tworzona jest dla nich ciągle nowa zawartość przez fanów i organizowane są ciągle turnieje. Myślę, że można już śmiało powiedzieć, że Heroes III stało się grą ponadczasową, dla której najmniejszego znaczenia nie ma rozwój technologiczny rynku ani wiek graczy. Prawdopodobnie i za 50 lat spotkamy ludzi, którzy obok siebie będą grać zarówno np. w szachy, jak i w Heroes III.
Natomiast chciałbym w tym miejscu wspomnieć o jeszcze jednym 20-leciu. W roku 1999 na świat przyszła jedna z najlepszych części (o ile nie najlepsza) cyklu RPG Might and Magic, czyli "Might and Magic VII - For Blood and Honor". Choć MM7 nie podziela sławy Heroes III i patrząc na współczesne produkcje, graficznie nie zestarzała się zbyt dobrze, to zapewniam, że pod względem fabularnym i grywalności ciągle może dostarczyć wielu godzin wciągającej rozrywki. Zapraszam do powrotu do Erathii!

Zakończenie epoki


Dwukrotnie w tym roku mogliśmy przeczytać informacje od Juliena Pirou, znanego jako Marzhin, odnośnie do obecnego stanu marki Might & Magic w Ubisofcie. Julien opisał najpierw jakie miał plany rozwoju dla sagi, a potem, niestety, oficjalnie poinformował o swoim odejściu z Ubisoftu. Oznacza to, że najprawdopodobniej jego plany i zamiary nie zostaną już nigdy zrealizowane. Plany te uwzględniały m.in. dodatki do Heroes VII, Might & Magic XI oraz kontynuację Dark Messiah. Wszystkie te projekty - na skutek niskiej sprzedaży dotychczasowych tytułów oraz reorganizacji kadrowych w firmie - zostały anulowane. W połączeniu z zeszłorocznymi słowami Erwana oznacza to najprawdopodobniej koniec epoki Ashanu. Jeśli marka Might & Magic zostanie wskrzeszona, to najpewniej już przez nowy zespół ludzi, w nowym uniwersum fabularnym. Z jednej strony oznacza to koniec raczej nielubianego przez fanów (a przynajmniej będącego obiektem toksycznych reakcji) Ashanu, a z drugiej zostawia sporo nieopowiedzianych wątków fabularnych, na czele z pytaniem o ciąg dalszy całej fabuły, która w tej chwili zamyka się na Dark Messiah.

Turnieje Heroes III



Drugą edycję w tym roku miał turniej Mistrzostw Polski Heroes III, który tym razem wygrał Tyranuxus. Mistrzostwa przyciągnęły tysiące fanów i po raz kolejny udowodniły zainteresowanie profesjonalną rozgrywką w grę, która liczy sobie już dwie dekady. Oprócz tego miał też miejsce międzynarodowy turniej XX-lecia Heroes III, a nawet i obecnie ciągle trwają różnego rodzaju rozgrywki ligowe, z czym miłośnicy rywalizacji sportowej mogą się zapoznać na stronie h3.gg.

Gry mobilne Might & Magic


Na końcu - bardziej z dziennikarskiego obowiązku niż fanowskiej przyjemności - chciałbym wspomnieć o jedynym oficjalnym rozwoju marki Might & Magic w tym roku.
Po pierwsze jest to rozwój "Might & Magic Elemental Guardians", która to gra między innymi dostała sporą aktualizację pod postacią "Ciemności i światła". Dodano tu dwa nowe żywioły, sporo nowych stworzeń i wariacji tych już istniejących. Mimo iż nie jest to substytut "pełnowymiarowych" gier M&M, to jednak "Elemental Guardians" ma statystycznie dobre oceny od graczy, częste wiadomości od autorów (a facebookowy profil obserwuje kilkadziesiąt tysięcy osób) i ciągle dodawaną nową zawartość. Być może warto po nią sięgnąć w obecnych czasach "posuchy".

Po drugie jest to coś, co w tym roku w ogóle nam umknęło, a więc wypłynięcie "Might & Magic Heroes: Era of Chaos" na wody międzynarodowe. Ta chińska produkcja najwyraźniej tak dobrze poradziła sobie na rodzimym rynku przez ponad 2 lata, że pod koniec roku 2019 Ubisoft zdecydował o premierze międzynarodowej. Pewnie jeszcze o tym coś napiszemy, a na razie możecie sami zapoznać się z kolejną produkcją "free to play" na platformy mobilne. Gra jest dostępna na platformy iOS i android, a minimalistyczną stronę oficjalną gry znajdziecie klikając tutaj.

Podsumowując podsumowanie, zgodnie z przewidywaniami, najwięcej aktywności pod względem rozwoju Might & Magic wykazali w tym roku fani, co jest bardzo dobrą perspektywą również i na następny rok. Być może właśnie to ta pozytywna aktywność pozwoli komuś w Ubisofcie przekonać "wyższe władze", że warto spróbować jeszcze raz i być może sięgnąć po reboot serii. Do tego czasu będziemy mogli oczekiwania uprzyjemnić sobie kolejnymi nadchodzącymi projektami moderskimi oraz zaglądać do teraz już dwóch oficjalnych gier M&M na platformy mobilne.
Wszystkiego dobrego w nowym roku!
Acid Dragon
© 2003-21 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt