Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Podsumowanie Mocy i Magii 2018

Rok 2018 był kolejnym z "chudych" lat dla Might & Magic. I choć nie można powiedzieć, że nie wydarzyło się nic, to jednak był to prawdopodobnie pierwszy rok w historii, kiedy oficjalnie nie pojawiła się praktycznie żadna wiadomość od właścicieli marki - żadnych oficjalnych nowości, zapowiedzi, czy marketingu. Mimo to, technicznie mieliśmy nawet premierę nowej gry M&M i technicznie autorzy rozwijanych/podtrzymywanych sieciowych gier M&M ciągle wspierają te tytuły. Jednakże, jeśli Ty, drogi czytelniku, podobnie jak setki tysięcy graczy jesteś przy marce Might & Magic głównie z powodu serii Heroes, to tytuł ten słyszałeś/aś w zasadzie tylko dzięki fanom. A gdzie były oazy nowości w tym roku?

Might & Magic Elemental Guardians
31 maja gra pt. Might & Magic Elemental Guardians wyszła z fazy beta, więc technicznie miała swoją światową premierę i zaczęła być dostępna m.in. w Polsce. Sklep Google Play podaje, że gra została zainstalowana już ponad milion razy (brak danych dla sklepu Apple). Od tego czasu doczekała się kilku aktualizacji, a jej twórcy stale komunikują się z graczami m.in. na facebookowej stronie tytułu. Przypomnijmy, że gra ma postać sieciowej aplikacji na smartfony i tablety, jest "free to play" z opcjami mikropłatności i polega głównie na zbieraniu i rozwijaniu swojej armii dzięki pojedynkom niewielkich grup stworzeń. Zebrała przeważnie dobre oceny użytkowników i recenzentów. Nie jest to, co prawda, dobra alternatywa dla miłośników Heroes of Might & Magic, ale jako poboczna produkcja do pogrania od czasu do czasu wydaje się spełniać swoje zadanie. Gra zdołała wprowadzić nawet kilka nowych stworów do świata Ashanu oraz wiele nowych form już znanych jednostek. Możemy się też spodziewać jej dalszego rozwoju. Sami spróbujcie i oceńcie czy warto.

Mistrzostwa Polski Heroes III
Przez prawie całą pierwszą połowę roku odbywały się Mistrzostwa Polski Heroes III zorganizowane pod przewodnictwem Mateusza Jarzembskiego (LivingAnarchy) i Tymka Zapały (Hiro), których gospodarzem była Jaskinia Behemota. Finał 2 czerwca zgromadził wielu fanów podczas spotkań w klubach, a całość spowodowała "odżycie" polskiej sceny turniejowej H3. Wielotysięczna widownia i zainteresowanie (również medialne) po raz kolejny udowodniły ponadczasowość tej gry, a Mistrzostwa były sukcesem. W przyszłym roku możemy się spodziewać ich drugiej edycji. Mistrzostwa są dobrym przykładem, że do wielkiego wydarzenia nie są koniecznie potrzebne miliony euro i sztab ludzi Ubisoftu, ale dobry pomysł i zapał fanów.

Jubileusze i wywiad
Na polskiej scenie M&M Kwasowa Grota obchodziła swoje 15-lecie, zaś Jaskinia Behemota - 20-lecie, organizując przy tym 15-ty już Konwent fanów HoMM i fantasy. Już same fakty tych jubileuszy sporo mówią o historii marki oraz o oddaniu fanów. Z pewnością będziemy dalej wspierać nasze ulubione gry i ludzi, którzy chcą ich rozwoju - przynajmniej dopóki będzie kogo wspierać ;). Jednocześnie w tym roku minęło też 15 lat odkąd prawa do marki Might & Magic nabył Ubisoft, toteż łącząc ze sobą te okazje, przeprowadziliśmy obszerny wywiad z Erwanem Le Bretonem, w którym dowiedzieliśmy się m.in. co sądzi on o porażce Heroes VII, jak wygląda obecnie zespół pracujący nad marką i jakie były projekty niezrealizowanych gier M&M. Jednakże dwie najważniejsze informacje według mnie to decyzja o zakończeniu fabuły Ashanu oraz brak szans na Heroes VIII w przewidywalnej przyszłości.

Horn of the Abyss

Kilkakrotnie w tym roku - zwłaszcza na początku i na końcu - przypomnieli o sobie też twórcy Horn of the Abyss, tworząc kolejne wersje tego fanowskiego dodatku. Nowe obiekty, teren dla Wrót Żywiołów, grafiki, jednostka czy dekoracje to ciąg dalszy rozwoju Heroes III i z pewnością na dobre zadomowiły się na dyskach fanów legendarnej gry. Pisaliśmy też o nowej wersji spolszczenia przygotowanej w Jaskini Behemota i zapewne możemy się spodziewać kolejnej wersji, kompatybilnej z najnowszą wersją HotA, ledwie sprzed kilku dni.

A poza tym...
Krótko wspomnijmy, że w tym roku pisaliśmy również między innymi o:
Zaś Grota w tym roku wzbogaciła się o mały kącik z Kompendium Ashanu.


Podsumowując, nawet zdziwiłem się (pisząc ten tekst), że pomimo "ciszy informacyjnej" ze strony Ubisoftu w tym roku ciągle mieliśmy o czym pisać. Wiele z tegorocznych wydarzeń zawdzięczamy fanom. To również w tę stronę będą zwrócone nasze oczy w przyszłym roku. Już wiemy, że możemy się spodziewać kolejnych fanowskich modów, kolejnej edycji Mistrzostw Heroes III czy chociażby kolejnego Konwentu. Trzymajcie się!

Acid Dragon
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt