4. Twórcy i Producenci
W tym roku twórcy gier Might & Magic zwrócili na siebie sporo uwagi.
Największym wydarzeniem był prawdopodobnie warszawski Might and Magic Day, a więc pierwszy raz w historii, kiedy obecni twórcy M&M przyjechali do Polski na osobiste spotkanie z fanami. Co prawda termin był odrobinę niefortunny, ale ciągle była to bardzo miła i znacząca inicjatywa. Również tam po raz pierwszy usłyszeliśmy o nowej fabule gier M&M dotyczącej Pustki, o powrocie do Uniwersum Starożytnych (przynajmniej chwilowym), a także - o beta testach Duel of Champions w Polsce.
Niezbyt miła była zaś afera związana z bankructwem firmy Black Hole - developera Heroes 6. Sam fakt, że bankrutuje firma, która stworzyła tę grę jest sam w sobie niesympatyczny, lecz szerokim echem odbiły się również opowieści Derpsona, byłego pracownika firmy, który opowiadał o niezbyt dobrej współpracy Black Hole z Ubisoftem. M.in. kontrowersyjne były wieczne opóźnienia i niedomówienia ze strony Ubisoftu, niewypłacanie pensji na czas, wieczne zmienianie projektu, które miało uniemożliwić stworzenie stabilnej wersji gry w dniu premiery, czy też dostarczenie scenariusza fabularnego po 27 miesiącach od czasu rozpoczęcia produkcji, mimo że pierwotnie gra miała być stworzona w 24 miesiące. Po tych wydarzeniach mini-dodatki DLC i patche do Heroes VI były tworzone przez firmę Limbic.
Poza tymi wydarzeniami warto też wspomnieć o rezygnacji Ubisoftu z zabezpieczeń DRM połączonej ze zwróceniem się bardziej w kierunku gier "free to play", co ma być spowodowane skalą piractwa, które wg bardzo wątpliwych danych Ubisoftu ma sięgać nawet 95%. Zaś pozytywny na pewno był obszerny wywiad, jakiego udzielił Jon van Caneghem - pierwotny twórca i praojciec wszystkich gier Might and Magic. Na koniec zaś dowiedzieliśmy się, że dodatek do Heroes VI jest tworzony przez nowego - już trzeciego po Limbic i Black Hole - developera, firmę Virtuos.