Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Niestety sytuacja wokół Heroes 6 się pogarsza. I wygląda na to, że głównym "winowajcą" jest tutaj Ubisoft.

Zarówno na Heroes Community, jak i na oficjalnych forach Ubisoftu widać coraz większe zniecierpliwienie fanów i coraz większe problemy w tworzeniu gry.

Jeden z najbardziej zasłużonych fanów Heroes i gier Might and Magic - Cepheus opuścił grupę VIP-ów mających dostęp do wewnętrznych informacji o Heroes VI. Jak napisał na łamach HC (tłum. red.):

"(...) Od dłuższego już czasu jestem głęboko zawiedziony Heroes VI oraz błędami, których można było uniknąć. Choć wersja premierowa gry była bardzo kiepska i nie zawierała prawie żadnego naszego [VIP-ów] udziału, zawsze miałem nadzieję, że gra stanie się coraz lepsza i pokaże swój prawdziwy potencjał dzięki dodatkom - a nawet, że dzięki odpowiednim posunięciom, może być całkowicie przebudowana. Jednakże każda informacja, jaką zyskiwałem po wydaniu gry, stopniowo miażdżyła tę nadzieję do chwili obecnej, w której jestem pewien, że gra nigdy nie osiągnie standardów jakości i grywalności, jakie (z łatwością) mogłaby i powinna posiadać. Według mnie winę za ten kryzys ponosi w zdecydowanej większości kierownictwo Ubisoftu. A wychodzi on dalej niż tylko wydanie jednej złej gry. Choć niektórzy w Ubisofcie faktycznie mają dobre zamiary, to mam wrażenie, że obecne posunięcia firmy w związku z marką Might and Magic ogólnie są nie do usprawiedliwienia. (...)"

Swoje dołożył też na forach Ubisoftu inny VIP - C_h_u_c_k_l_e_s, założyciel strony "The Genie's Lamp" - pisząc:

"(...) Według mnie potrzeba sporo czasu, aby nauczyć się tworzyć grę tak skomplikowaną jak seria Heroes. Gdy ludzie z Nivalu wzięli się za H5, mieli sporo problemów z opanowaniem wszystkich elementów gry, oczekiwań fanów i całej złożoności rozgrywki. Gdy doszli do drugiego dodatku [Tribes of the East], sądziłem, że gra jest już BARDZO porządna. Lecz niestety wtedy zdecydowano się na ponowną zmianę developera, więc cała nauka musiała się zacząć od początku. A teraz, gdy i Black Hole już nie ma, wszystko będzie się musiało znów powtórzyć. Wiem, że to Ubisoft kierował wszystkim od samego początku, lecz to nie oni programują, testują i projektują. Zmienianie developerów (lub wybieranie niewłaściwych developerów) było w mojej opinii jak dotąd największym problemem Ubisoftu. To i oczywiście zmuszanie developerów do wydania [gry] w konkretnym terminie. (...)"

Ten zaznaczony fragment niezamierzenie dostarczył nam ostatecznej informacji - Black Hole już nie zajmuje się Heroes VI. Z dalszych informacji można wyczytać, że obecnie nad patchem 1.3 pracuje kompletnie inna firma - niejaka Limbic Entertainment.

Prawdziwą bombę zrzucił jednak jeden z - teraz już najwyraźniej byłych - pracowników Black Hole, pisząc post na Heroes Community. Oryginał najwyraźniej został usunięty, lecz fani przechowali całą treść i jest ona dostępna choćby tutaj. Czytamy tam m.in.:

"Pracowałem w Black Hole podczas całego procesu tworzenia H6. Dla nas był to wymarzony projekt, jako że byliśmy prawdziwymi fanami serii, grając w nią od czasów King's Bounty na Commodore 64. I chcę Wam powiedzieć, że to producenci z Ubisoftu nie dotrzymywali terminów i to właśnie to doprowadziło do porażki całego procesu powstawania gry. (...) To wskutek tych opóźnień jedna z frakcji - Akademia - została usunięta z listy zawartości gry, jak i wiele innych rzeczy. (...) Przykładowo - ostateczny scenariusz fabularny gry został nam dostarczony po 27 miesiącach, choć pierwotnie proces tworzenia gry miał trwać 24 miesiące. Bez komentarza.

(...)

Black Hole zużyło swoje 6-miesięczne rezerwy finansowe, by móc dokończyć grę - a było to ponad 1 milion euro! (...) Przez ostatnich 10 miesięcy pracowaliśmy niemal 24 godziny na dobę bez żadnych szans na wynagrodzenie. Dlatego też nie mieliśmy możliwości znaleźć innych projektów i zapewnić firmie przetrwania po wydaniu Heroes 6. W tym czasie nasi nowi producenci z Ubisoftu mówili, że "Black Hole nie pracuje nocami i weekendami i wcale im nie zależy na projekcie..."(...)

Odnośnie wielu błędów w grze: Heroes 6 jest gigantycznym projektem z 1,5-2 milionami linii kodu. (...) Taki projekt może być ukończony z dobrą jakością tylko, jeśli ma się kilka lat i ogromny budżet (np. gry Blizzarda) lub też gdy istnieje moment ostatecznego zamknięcia fazy planowania po 7-9 miesiącach od rozpoczęcia projektu. W przypadku Heroes, ludzie z Ubisoftu ciągle coś zmieniali i dodawali nowe pomysły przez cały proces tworzenia gry - nawet podczas ostatnich miesięcy - więc niemożliwym było stworzenie stabilnej gry w dniu wydania.(...)

Przykłady tego, co Black Hole zrobiło na własny koszt, by uczynić grę lepszą:
- ekrany miast (nie znosimy obecnej wersji, ale to ciągle lepsze niż pomysł Ubisoftu, który brzmiał "zróbmy screenshota miasta z mapy przygód i użyjmy tego jako widok miasta". Mogliśmy zrobić coś znacznie lepszego, lecz nie mieliśmy pieniędzy i czasu.),
- scenki fabularne (...),
- ponad 300 pól bitewnych (pierwotnie w kontrakcie było tylko 20),
- animowane, trójwymiarowe menu główne (Ubisoft chciał zwykły obrazek),
- dodatkowe postaci NPC,
- widok menu kampanii,
- i więcej.

Zaś takie były decyzje Ubisoftu:
- mniej zasobów,
- żadnych pełnoekranowych widoków miast,
- tylko 5 frakcji (jako konsekwencja ciągłych opóźnień Ubisoftu),
- pula ilości stworzeń [podczas rekrutowania],
- i wiele innych "wspaniałych" zmian.

Ten projekt kosztował firmę Black Hole jej istnienie... podczas gdy Ubisoft zarabia teraz na Heroes 6.
(...)"



Oczywiście zachęcam do przeczytania w całości wszystkich postów, jak i dyskusji fanów, wśród których coraz mniej jest entuzjastów gry, a coraz więcej przeciwników działań Ubisoftu.

Jaka będzie przyszłość naszej ukochanej serii gier?
Na razie czekamy na patch 1.3 do Heroes VI.
A potem pozostaje nam czekać na rozwój wydarzeń....

PS. W związku z próbami cenzury słów pracownika Black Hole, kopię jego postu zamieszczam na naszym Forum.
Acid Dragon
Wasze komentarze (0)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Dydzio - 17 lip - 18:13
Andruids - 16 lip - 22:32
Darkem - 15 lip - 09:37
klimat93 - 14 lip - 12:50
dextereczek - 6 lip - 16:19
avatar - 23 cze - 21:20
Zu - 20 cze - 13:13
Akad - 20 cze - 12:28
Yaaqob - 19 cze - 10:46
Szaman - 18 cze - 18:50
adamnavel - 18 cze - 13:55
anonim1233 - 17 cze - 20:20
Kastore - 14 cze - 01:40
Szaman - 30 maj - 20:22
Warmonger - 30 maj - 09:12
Orzie - 29 maj - 11:38
Dydzio - 27 maj - 20:07
Hayven - 26 maj - 00:09
Evenis - 24 maj - 20:09
dziaduq - 22 maj - 16:18
CRW - 16 maj - 10:21
edeksumo - 9 maj - 13:33
FirePaladin - 6 maj - 17:41
Szaman - 1 maj - 15:22
dragoo2_2 - 28 kwi - 20:21
Akad - 27 kwi - 22:46
Kodzo19 - 22 kwi - 16:11




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt