Dzisiaj Ubisoft poinformował, że ze względu na znalezione błędy oraz zgłoszone przez graczy podczas bety uwagi, w tym na temat balansu i okienek miast, premiera gry została przełożona na 13 października. Jednocześnie kolejna faza bety rozpocznie się nie 9 sierpnia, lecz tydzień później - 16 sierpnia. A teraz idę zobaczyć, co zatrzymało tego nawiedzonego klechę. Zaraz powinien się zjawić z ostatnim wykładem o przerośniętych traszkach. Witam państwa już na ostatnim wykładzie o smoczych bogach Ashanu. Dzisiaj powiemy o Pierwotnych Smokach - o naszej stworzycielce Ashy i o jej bracie-bliźniaku, Urgashu. ASHA, Smoczyca Ładu Asha jest boginią stworzycielką, matką Czasu i Przestrzeni, postacią o trzech oblicza: narodzin, życia i śmierci. To Asha stworzyła nasz świat i to ona wykluła sześć smoków żywiołów, by nad nimi panować i by pomogły jej w walce z jej bratem-bliźniakiem. To Asha kontroluje nasz los i los wszystkich śmiertelników: przędzie nić życia przy narodzinach, ocenia je przez całe nasze życie i przecina nić wraz z naszą śmiercią. Asha jest bytem prawdziwie neutralnym. Nie okazuje względów dobrym czy złym, krasnoludom, elfom czy orkom. Całe to uniwersum to jej domena. Jednakże, jest ona diametralnie przeciwna źródłom Chaosu uosabianym przez jej szalonego brata i jego obłąkane dzieci – demony. Legendy głoszą, że po Wojnach Stworzenia, Asha wycofała się w bezpieczne miejsce na księżycu Ashanu, by tam zapaść w uzdrawiający sen. Owe legendy głoszą również,że księżyc ten jest w istocie kokonem, którym Asha się spowiła, na obraz kosmicznego jajka, z którego wraz z Urgashem się wykluła. Księżyc ten jest też czynnikiem odmierzającym czas, miejscem ostatniego spoczynku smoków oraz bramą do zaświatów, gdzie wszystkie godne dusze pochodzą i gdzie powracają. Niegodne dusze idą do Urgasha, więc chwalcie Elratha, by do niego trafić, a nie do Sheoghu! Asha nie jest czczona bezpośrednio. Jest ona ponad te rzeczy, ale użycza swych mocy zakonom Białych Tkaczy, Cichych Sióstr oraz Ślepych Braci, którzy podróżują po Ashanie i asekurują kobietom przy narodzinach, wygłaszają przepowiednie czy odprawiają rytuały pogrzebowe (tym samym służąc jako położne, wieszcze, wyrocznie, balsamiści i grabarze). Warto podkreślić, że nekromanci wybrali Ashę jako swoje bóstwo opiekuńcze. Lecz strasznie bluźnią! Postrzegają jej moce, atrybuty i oblicze śmierci na swój heretycki sposób! Asha ma trzy oblicza: - Półksiężyc: jest Panną, Losem, Równowagą, Przyszłością. Ślepa Panna jest heroldem Przeznaczenia, niewidzialna tkając tu i tam, by być pewną, że wszystkie żywe stworzenia wypełnią swój cel. Jest "Dłońmi", którą mogą schwytać, by ocalić, lub ścisnąć, by zabić. - Pierwsza Kwadra/Pełnia: jest Matką, Życiem, Teraźniejszością. Zawsze ciężarna Matka opiekuje się wszystkimi swoimi dziećmi i swoim stworzeniem. Rodząc, nadaje Chaosowi formę i obdarza potencjał możliwościami. To ona spowiła z Pustki pierwsze smoki i stworzyła uniwersum i zachęcała go do rozrostu. Jest "Sercem", bezwarunkową miłością, litością dla wszystkich - dobrych lub złych. - Rogal/Nów: jest Staruszką, Śmiercią, Zniszczeniem, Przeszłością. Staruszka jest wizerunkiem śmierci. Pomarszczona i wiekowa, przędzie nić życia, trzymając sierp w swych wykrzywionych palcach. Jest "Głową", pogodnym intelektem, obdarzonym nieskończoną mądrością i wszechwiedzą. Ashy odpowiadają następujące symbole: - Księżyc, oczywista oczywistość. - Liczba 3, od jej trzech aspektów. - Liczba 8, od kształtu klepsydry, "przewróconego" symbolu nieskończoności i wieczności. Asha jest przedstawiana jako olbrzymia, uskrzydlona smoczyca, o szlachetnych i pełnych wdzięku kształtach, którymi tylko Cesarzowa i matka Smoków Żywiołów może być opisana. Jej rysy są bardziej kanciaste, niż zaokrąglone, doskonale symetryczne, wydają się skomplikowane, lecz całkowicie uporządkowane. Łuski Ashy są całkowicie czarne, niczym pustka między gwiazdami, lecz niezliczona ilość świateł nieustannie rozbłyska na jej skórze, w uporządkowanym wzorcu, prawie jak miniaturowe gwiazdozbiory. Oczy Ashy błyszczą łagodnie srebrnym światłem, lecz mogą też wybuchnąć oślepiającym światłem niczym supernowe. Skrzydła Ashy mają rozpiętość niemal nie do określenia przez dla obserwatora. Urgash, Smok Chaosu Smok Chaosu jest "surowym, nieokiełznanym bytem". Ten pierwotny chaos jest niewyczerpaną energią z nieskończoną ilością form. Urgash jest drapieżny i nienasycony, jest niczym "wąż, który pożera własny ogon". Jest ojcem dzikiego zniszczenia, szalonych mutacji i niepohamowanego szaleństwa. Jest także ojcem demonów. Chaos jest zupełnie nieprzewidywalny. Jego tak zwana "logika" lekceważy ludzki rozsądek. Jednego dnia może ciebie ocalić, by zabić następnego, śmiejąc się i płacząc w ułamku sekundy. Może być zamiennie okrutny lub pocieszający. Jeśli spotkaliście państwo kiedyś szaleńca, to wiecie o czym mówię. Chaos jest niestałym i niebezpiecznym władcą. Urgash dawno temu został wygnany do jądra Ashanu, by tam zapaść w sen, lecz mimo tego, demony nadal chcą urzeczywistnić jego pragnienia. Symbole, które są powiązane z Urgashem, a których powinniście państwo za wszelką cenę unikać: Liczba 0 i okrąg, powiązane z pierwotną pustką, kołem fortuny, brakiem ruchu, wężem pożerającym swój własny ogon. Urgash przedstawiany jest jako olbrzymi, bezskrzydły smok, o ciągle zmieniających się zbrukanych kształtach. Jego zdolności są zbyt straszne, by o nich mówić. Urgash posiada twarde ciemne łuski, stworzone jakby z rozżarzonego i płynnego metalu, które nie układają się w żaden logiczny wzór. Z jego cielska co i rusz wystają kościste narośla, jak rogi czy kolce i niemal natychmiast znikają z powrotem. Z ran, jakie przy tym powstają, tryska toksyczna, żrąca i szlamowa krew, która pochłania wszystko, na co natrafi. Urgasha nieustannie otacza mgiełka gorąca, która "wypacza" rzeczywistość wokół niego. Pysk Urgasha zdobią rzędy ostrych zębów. I wierzcie mi państwo, potrafi on ją otworzyć na niewiarygodną szerokość. Urgash w pełni zasługuje na miano Pożeracza Światów. Po latach uwięzienia w ognistym jądrze Ashanu, w oczach Urgasha można ujrzeć tylko ból, szaleństwo, głód i nienawiść. To wszystko. Dziękuję państwu za uwagę i zapraszam do odwiedzin w przyszłości. Wasze komentarze (0) Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona. | Garett - 13 gru - 18:48 Darkstorn - 13 gru - 18:03 Garett - 12 gru - 20:49 CRW - 10 gru - 14:14 Garett - 7 gru - 21:25 Soneilon - 4 gru - 13:12 Garett - 4 gru - 11:02 Alistair - 26 lis - 23:22 Akad - 18 lis - 12:43 Darkstorn - 16 lis - 18:45 Majster - 13 lis - 15:31 Xfing - 11 lis - 00:56 Cezaros - 5 lis - 22:53 Anarion - 2 lis - 11:56 klimat93 - 1 lis - 16:42 Andruids - 1 lis - 02:41 edeksumo - 31 paź - 22:19 Majster - 31 paź - 21:29 Szaman - 31 paź - 14:11 James_Dean - 30 paź - 14:08 VIP - 24 paź - 17:35 Alamar - 23 paź - 09:19 James_Dean - 17 paź - 12:20 AmiDaDeer - 15 paź - 15:19 Garett - 12 paź - 16:18 Belegor - 26 wrz - 20:45 Soneilon - 23 wrz - 17:00 Hayven - 15 wrz - 16:01 Paskud - 15 wrz - 14:32 Kastore - 15 wrz - 01:59 Eggyslav - 14 wrz - 10:48 Bacus - 8 wrz - 18:03 Serd - 5 wrz - 19:20 Markham98 - 3 wrz - 22:59 Garett - 2 wrz - 18:48 |
© 2003-24 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt