Dziś 3 umiejętności bezpośrednio związane z dowodzeniem armią podczas bitwy. Wszystkie mają wybitnie taktyczne zastosowanie - a więc ich efektywność zależy prawie wyłącznie od tego w którym momencie i na którą jednostkę się je wykorzysta. To nie proste "błogosławieństwo", czy "przyspieszenie".
Heroiczna Szarża
(czyli jedyna szansa, by zobaczyć szarżującego krasnala)Umiejętność aktywna poziomu trzeciego
Zasięg ruchu sojuszniczego oddziału jest zwiększony, a zadawane przez niego obrażenia są zwiększane za każde przebyte przez niego pole.
(podobną umiejętność mieli czempioni we wcześniejszych częściach Heroes)
Utrzymanie Pozycji
(zadanie wybitnie trudne po kilku beczkach piwa...)Umiejętność aktywna poziomu pierwszego
Oddział otrzymuje dodatkowy kontratak oraz zwiększoną Obronę (niemagiczną). Efekt trwa 3 tury.
Rozkaz Wodza
(a więc co powiedzieć goblinom, gdy swędzą plecy)Umiejętność aktywna poziomu drugiego.
Oddział, o ile nie wykonał w bieżącej turze żadnej akcji, ma ruch natychmiast, zamiast czekać na swoją kolej.