Syrena
W roku 512 RSS czarodzieje z Siedmiu Miast stworzyli zwierzoludzi jako strażników, sługi... i rozrywkę. (Czy Ubisoft musi powtarzać to zdanie przy każdym opisie zwierzoczłowieka?) Syreny, w połowie kobiety, w połowie delfiny, pierwotnie pełniły rolę zwiadowczyń i strażniczek wybrzeży czarodziei. Niestety, jako że ziemie Srebrnych Miast (chyba Siedmiu Miast?) to głównie pustynie, syreny widziały bardzo mało wody i zostały zepchnięte do roli zwierzątek do bicia swych wystrojonych panów. W rezultacie, choć nie wzięły aktywnego udziału w Rewolcie Orków (chyba Rewolcie Zwierzoludzi?), były bardziej niż szczęśliwe, gdy mogły po niej zniknąć. Od tamtego czasu żyją na wolności wśród mórz, mając przeciwko sobie jedynie kilka drapieżników i jeszcze mniej opiekunów. W jednej rzeczy są nieubłagane: swej nienawiści do czarodziei i nieufności do mieszkańców stałego lądu. Jedynie Nagi i najmądrzejsi i najbardziej szanowani kapitanowie statków mogą mieć nadzieję, na zdobycie zaufania tych płochych i niebezpiecznych stworzeń.Wprawdzie syrena pojawiła się jako jednostka tylko w czwartej części, ale można ją spotkać na wodach światów Heroesów już od części drugiej. Od lewej: HoMM2, HoMM3, HoMM4, HoMM5.