Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Gdy w 2003 upadło 3DO, Jon van Caneghem - twórca i główny autor gier Might and Magic oraz Heroes of Might and Magic - został niejako "bezrobotnym" i od tego czasu szukał dla siebie nowego miejsca. Początkowo poświęcał się swojej drugiej pasji - wyścigom samochodowym.

W lutym 2004 roku udzielił chyba ostatniego wywiadu skierowanego głównie do fanów HoMM-MM, w którym opisał swoje losy w 3DO, a także krótko wspomniał o tworzeniu Heroes V mówiąc: "Ubisoft skontaktował się ze mną odnośnie Heroes V. Tworzą grę z jednym ze swych rosyjskich oddziałów. Obecnie dyskutujemy, czy jest jakikolwiek sens w tym, abym uczestniczył w tym projekcie.". To dało pewną nadzieję fanom, ale jak wiemy - rozmowy zakończyły się fiaskiem.

W czerwcu 2004 JvC przyjął posadę w firmie NCSoft i zaczął prace nad grą typu MMORPG, jaką od zawsze chciał stworzyć jeszcze za czasów 3DO. Były członek NWC Christian Vanover, zapytany czy to nie ironicznie, że dopiero po upadku 3DO i NWC Jon ma szansę stworzyć swoją wymarzoną grę, skomentował to: "nie nazwałbym tego ironią, nazwałbym to sprawiedliwością!". "Sprawiedliwość" jednak nie trwała długo. W 2005 roku NCSoft zdecydowało, że gra jednak nie zostanie stworzona, a Jon van Caneghem został zwolniony ze swojej posady.

Ponad rok później, w 2006 JvC złączył swoje siły z Larsem Buttlerem, byłym wiceszefem oddziału gier sieciowych w Electronic Arts i razem założyli firmę Trion World Network, która miała produkować gry... MMORPG. Do dnia dzisiejszego firma zapowiedziała tylko jeden tytuł (jednakże znajomo brzmiący ;) - Heroes of Telara.

Dzisiaj, trzy lata później z krótkiej notatki wewnątrz artykułu o Electronic Arts dowiadujemy się, że JvC "przeniósł się" ("transitioned out") z roli prezesa Trion World Network do Electronic Arts właśnie, aby zająć się serią "Command and Conquer" i ją niejako "odnowić". Nie dowiadujemy się nic o powodach takiej decyzji Jona, ale dla mnie osobiście wygląda to nieco dziwnie. Co musi się wydarzyć, żeby zamienić posadę prezesa w swojej własnej firmie przy pracy nad wymarzoną grą fantasy MMORPG, nawiązującą do swoich największych dzieł, na posadę znacznie niższego szczebla przy pracy nad... wojennym RTS?
Acid Dragon
Wasze komentarze (0)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Hieronim - 21 lut - 20:47
Kuririn - 20 lut - 22:01
planetavril - 20 lut - 14:43
planetavril - 19 lut - 18:43
Alistair - 18 lut - 21:10
zloty77 - 18 lut - 07:59
Sir Galuf - 16 lut - 18:03
Kastore - 16 lut - 15:53
mrocznymag322 - 16 lut - 10:11
Andruids - 16 lut - 02:07
Kammer - 15 lut - 22:12
Kammer - 12 lut - 18:16
Oskwar - 11 lut - 08:23
Ravignir Drugi - 10 lut - 16:13
avatar - 9 lut - 19:32
Alamar - 9 lut - 09:15
flapdzak - 7 lut - 16:52
Adolf_Egzekutor - 6 lut - 19:44
Eggyslav - 6 lut - 13:22
lordgraa - 6 lut - 10:37
Belegor - 5 lut - 22:21
Xfing - 5 lut - 10:31
Xfing - 4 lut - 22:42
Orzie - 4 lut - 09:24
avatar - 4 lut - 07:20
Xfing - 4 lut - 07:11
Blaza - 3 lut - 11:33
Alamar - 3 lut - 09:29



© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt