Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS

Dość niespodziewanie, ale jest. Pierwsza od wielu, wielu lat zapowiedź nowej, komputerowej gry spod znaku Heroes of Might and Magic. Na świat wyszedł właśnie pierwszy trailer Heroes of Might and Magic: Olden Era.

Co wiemy?
  • Będzie to ciągle strategia turowa fantasy, trochę stylizowana na Heroes 3
  • Fabularnie wracamy na świat Enroth, ale tym razem będzie to kontynent Jadame - do tej pory najmniej znany, odwiedzony tylko raz w Might and Magic VIII: Day of the Destroyer z 2000 roku.
  • Gra zostanie wydana w formule "early access" i można ją już teraz dodać do listy życzeń na Steamie.
  • Planowana data wydania: drugi kwartał 2025
  • W grze będzie zarówno kampania dla pojedynczego gracza, mapy multiplayer, edytor map jak i generator map losowych
  • Powrót hexów na polu bitwy
  • Zapowiedziane frakcje to: Temple (klasycznie ludzka), Necropolis (nieumarli), Sylvan (siły natury i leśny lud), Dungeon (mroczne elfy i istoty podziemne), Hive (demoniczni insektoidzi) oraz tajemnicza szósta frakcja, która zostanie ogłoszona później.
  • Fabuła ma opowiadać o jednoczeniu się rywalizujących ze sobą frakcji, by stawić czoła zagrożeniu stworzonemu przez "the Hive" (tłum. dosłowne: "Ul") - chmarze instektoidów skażonych przez lorda demonów z Inferno, który chce zawładnąć światem.
  • Trzy tryby rozgrywki: klasyczna (dowodzenie bohaterami na mapie przygody, rozbudowa zamków), jednobohaterowa (szybszy tryb, gdzie można mieć na mapie tylko jednego bohatera) oraz arena (wybór jednostek, bohatera, ulepszenie go i przejście od razu do bitwy)
  • Nowy system "Faction Laws", który będzie umożliwiał ulepszanie całego królestwa gracza poprzez wybór pewnych premii. Każda frakcja będzie miała swój zestaw premii i nie zmieni się on nawet gdy podbijemy podczas gry miasta innych frakcji.
  • A tutaj Link do oficjalnej zapowiedzi Ubisoftu.



Acid Dragon
Wasze komentarze (85)
22 sie - 20:04

Nicolai
Pierwszy!
22 sie - 20:04

Alamar
Dodam tylko, że za grę ma odpowiadać studio Unfrozen, które ma na koncie RPG w stylu Darkest Dungeon "Iratus: Lord of the Dead".
Całkiem fajna gra swoją drogą.
22 sie - 20:07

Alamar
Aha, deweloperzy już teraz "chwalą się", że będą kolejne frakcje... w DLC-ach. :P
22 sie - 20:12

Bacus
Dziękuję za ten news.
22 sie - 20:18

Bacus
@Alamar wiadomo kiedy dlc? Jaranko
22 sie - 20:19

anonim1233
Widziałem już. Wygląda pod względem gameplayu na dość klasyczną. Jedynie styl graficzny trochę za bardzo azjatycki. Choć niektóre modele jednostek (jak niziołków) bardziej nawiązują do starszych części stylistyką.
22 sie - 20:22

Alamar
@Bacus
Wiem tyle co Ty.
Pojawiły się za to już niepotwierdzone plotki o mikrotransakcjach.
Z drugiej strony ktoś mógł usłyszeć "DLC" i pomylić z mikropłatnościami w samej grze.
Choć to Ubi, więc wszystkiego można się po nich spodziewać.
22 sie - 20:32

Trolldaeron
Sześć frakcji na starcie i więcej w DLC to taki układ jak w Heroes 5, więc na razie brzmi dobrze.
22 sie - 20:36

Szaman
Kolejny szmelc, żerujący na nostalgii. Co "inferno" robi na Jadame? Tutaj chyba każdy z nas ograł MMVIII i wie, że coś tu nie gra.

Akcja "niby" ma się toczyć przed wydarzeniami z H1, czyli przed przebyciem Ironfista na Enroth.
Co "Sylvan" robi na Jadame? Ich tam nie było, nawet nie ma wzmianek o nich, żeby kiedykolwiek byli tam.

Oczywiście "styl uberów" jak "mrocze elfy" to emo-elfy co się boją światła, więc rzućmy ich do jaskini. Chyba nie muszę mówić, że "mroczne elfy" to te Jadamskie są tylko z nazwy?
"oraz tajemnicza szósta frakcja, która zostanie ogłoszona później"...

Przepraszam, musiałem...
https://i.imgflip.com/913l1m.jpg
22 sie - 20:41

edeksumo
I cyk przyszli rozjebać Enroth
22 sie - 20:51

Acid Dragon
Myślę, że nie ma się co czepiać fabuły z niszowej gry sprzed 24 lat.
Można to potraktować jako wstęp do "soft rebootu" Enroth.

Natomiast jeśli już koniecznie trzeba szukać wyjaśnień, to demony z Inferno pojawiały się w fabule starego świata na różne sposoby, również na długo przed inwazją Kreegans z MM6 (w szczególności: Heroes Chronicles - Podbój Podziemi). Zaś Mroczne Elfy wyewoluowały ze "zwykłych", więc coś w rodzaju frakcji Sylvan też na Jadame musiało przynajmniej kiedyś istnieć. Pozostałością tego w MM8 jest region Murmurwoods - las, w którym mieszkają m.in. jednorożce.
22 sie - 20:53

Alamar
Jako żeHeroesi od Ubi wybitnie (kolejny raz z rzędu) wykorzystują zasoby z szóstki na stworzenie "nowych" gier, ktoś chciałby się pokusić o odgadnięcie, co poza Chramem*, Nekropolią, Lasem, Podziemiami i Rojem będzie szóstym miastem?
Osobiście obstawiałbym na Daleki Wschód, jako że Sanktuarium z H6 jest jeszcze niewykorzystane.

*Wybaczcie, ale musiałem wykorzystać najdziwniejsze tłumaczenie Świątyni, jakie spotkałem w grach.
22 sie - 20:56

Alamar
>>>Natomiast jeśli już koniecznie trzeba szukać wyjaśnień, to demony z Inferno pojawiały się w fabule starego świata na różne sposoby, również na długo przed inwazją Kreegans z MM6 (w szczególności: Heroes Chronicles - Podbój Podziemi).

Jennifer Bullard:
"Heroes Chronicles były w zamierzeniach raczej niezależne. Szczerze mówiąc, największy wpływ na kształtowanie się tych gier miał dział marketingu. Spóźnialiśmy się z tworzeniem Heroes IV, a oni chcieli, by nasi fani dostali więcej map do rozgrywania. Tak więc zostałam poproszona o stworzenie 8 kampanii, które miały być samodzielne i możliwe do rozegrania w dowolnej kolejności, bez odniesień do siebie nawzajem i do innych gier w produkcji. "

Także ten tego, jeśli chodzi o pojawienie się Kreegan w Kronikach.
22 sie - 21:16

Żmijec
Znowu jakieś gówno
22 sie - 21:28

Crazy-AK47
Ubisoft jest kreatywnym bankrutem do tego stopnia, że skopiowali Songs of Conquest :P
22 sie - 21:28

Garett
@Alamar

inb4, szósta frakcja to piraci, bo HotA. :P
22 sie - 21:39

Alamar
Piraci czyli wikingowie?
22 sie - 21:46

Crazy-AK47
Chcę tylko dodać, że jak się wrzuci screeny w pierwszy lepszy pixelator, to gra estetycznie wygląda lepiej.
22 sie - 22:06

Bajan
Ktoś w końcu rozumie, że odejście od 3D to klucz do sukcesu - brawo. Styl graficzny paskudny. Na filmie wygląda... hmh, interesująco, ale już na screenach okropnie. Miękki reboot z jazdą na nostalgii to i tak szczyt tego co można oczekiwać od Ubi, więc nie jest tragicznie. Pożyjemy, zobaczymy - ja wolałbym mieć czas na rundkę w HotA lub zabrać się w końcu za Song of Conquest.
22 sie - 22:09

Szaman
Nie chce się przechwalać ale z Vori chyba trafiłem?:D
https://i.imgur.com/XmUcr9T.png
22 sie - 22:14

Alamar
Dodane do galerii

Dzięki
22 sie - 22:22

Górski Krasnolud
Hmm, pożyjemy zobaczymy. Na pewno to bezpieczniejszy krok, niż wydawanie Heroes VIII, to mniej "gwałtowne" ożywienie marki. Ubi mocno dawał znać, że chce wrócić do Uniwersum Starożytnych, frakcje brzmią mega standardowo, poza Hive (może będzie to mniej Inferno, a bardziej Kolonia Zod?).
Jeśli w tych 6 frakcjach ostatnią okaże się Przystań/Vori, będzie to dosyć oczywiste nawiązanie do fanowskich dodatków (HoTA/DoR).

Ciekawi mnie jaki wpływ na decyzję o powrocie do marki miał niedawny sukces Heroes III Board Game :)
Na razie wstrzymam się od dalszych komentarzy, aczkolwiek przyznam, że jak tylko wyjdzie to z chęcią przetestuję. Jeśli Jadame, to liczę na powrót Cytadeli!
22 sie - 22:28

Tarnoob
Styl graficzny nie w moim guście, ale i tak lepszy niż H5. :-P Jest bardzo podobny do KB:Legend, w które grało mi się bardzo dobrze. Nie rozumiem tylko, czemu robią kolejną grę komiksowo-cukierkową zamiast pójść w klasyczną elegancję z H3, do której zbliżyły się H7 i MMHO.

Dobrze, że wracają heksy na polu bitwy, a powrót do świata NWC uważam za miły gest i jednocześnie wyzwanie. Póki co chyba mu sprostali – Acid bardzo ładnie wybronił decyzji o frakcjach. Alamar ma trochę racji, że Heroes Chronicles nie jest w pełni wiarygodnym źródłem i jak to historyczne kroniki – mają trochę legend i mitów; jakimś potwierdzeniem tego są problemy chronologiczne z „Władcami Żywiołów” i „Szarżą Smoków”. Z drugiej strony w Kronikach jest sporo informacji kanonicznych, które były podstawą dla innych dzieł, np. „Miecz Mrozu” jest kontynuowany przez H4. Dlatego informacje o demonach innych niż Kreeganie można potraktować serio i kto wie, czy HOE (piękny skrót xd) nie odwoła się właśnie do tego. Nie przeszkadza mi też historia, w której Kreeganie pojawili się na Jadame jeszcze przed nocą spadających gwiazd z MM6 – przecież mogli próbować parokrotnie.

Najbardziej mi zależy, żeby wreszcie zrobiono grę porządnie, z dobrą grywalnością w sensie „flow” – płynną interakcją, którą umożliwia wygodny interfejs i która nie jest psuta żadnymi bugami. Oby czerpali z doświadczeń poprzednich gier, zwłaszcza HD Moda do H3.
22 sie - 22:48

Garett
@Tarnoob

Ale jakie problemy chronologiczne z Władcami Żywiołów? Ot, kolejna część Kronik w przeszłości, pewnie po Podboju Podziemi, a jedyny powód dla którego jakiekolwiek "problemy" były to dlatego, że ludzie się uczepili tych "ostatnich Wrót Żywiołów" z pierwszej mapy, ignorując wszystko pozostałe.
22 sie - 22:55

Acid Dragon
O Kreeganach akurat mowy nie ma - tylko o demonach. W grach M&M to nie jest jedno i to samo.

W każdym razie niech się tam dzieje co chce. Umieszczając grę na kontynencie, o którym niewiele wiemy w czasach, o których wiemy jeszcze mniej twórcy ewidentnie chcieli mieć wolność. Tak zresztą Eric Damian-Vernet pisze w ubisoftowym artykule:

"By setting the game in the past," says Damian-Vernet, "we wanted to give the Unfrozen team the freedom to create a fresh and unique story that would stand on its own two legs and could be played separately from the rest of the franchise. One that would be a perfect introduction for newcomers to the world of Heroes of Might and Magic, while giving insights on the origins of some beloved characters for longtime fans and lore aficionados."

Także można się co najwyżej spodziewać jakichś nawiązań fabularnych, ale jako całość fabuła tej gry będzie niezależna od reszty "lore" Enroth.

Zresztą tak, jak piszesz, najważniejsza będzie grywalność, "flow", wygodny interfejs, brak bugów. A jak napiszą, że Gelu pochodził z Jadame, a Nicolai Gryphonheart urodził się o sto lat za wcześnie, to już pal licho.
22 sie - 23:11

Yaaqob
@Acid, @Alamar - jakże miło znów przeczytać Waszą wymianę zdań nt. demonów w "Chronicles" :-D Od lat kocham te spójnościowe wpisy Acida w RAQ. ^^

@Górski Krasnolud - myślę, że skala sukcesu planszówki pozytywnie zaskoczyła i nas w Archon Studio i Ubisoft. Ale pomysłów na nowe projekty Eric i Vicky mieli więcej już przed kilkoma laty. Nie złamię NDA, jeśli powiem, że "Olden Era" to nie wszystko w pipeline.

Co do samej giery - myślę, że to optimum jakie tu i teraz mogli nam sprawić. Trudno się nie zgodzić, że wchodzimy w erę retconu/rebootu; moim zdaniem bardzo dobrze, że zaczyna się ona od "side" kontynentu jakim jest Jadame.
P.S. Mała ciekawostka - sondowałem Vicky czy jest szansa na Ardon na południu (jak w teorii Acida :-D), no, ale nie zapowiada się... ;-P
22 sie - 23:24

Górski Krasnolud
Niepokoi mnie tylko przenoszenie trendów z Ashan na Jadame. Zamek Lochów z Mrocznymi Elfami nie brzmi na Stare Uniwersum, Anioł też mocno jak z Mitologii Ashanu.
22 sie - 23:55

magius123123
Właściwie... nie wygląda jakoś bardzo źle. Jedyne co rzuca mi się w oczy, to że design jednostek i budowli bardziej przypomina Ashan niż Enroth, no ale już trudno. Za to sam styl graficzny, połączenie akwareli i komiksu, bardzo mi się podoba <3 Zobaczymy
23 sie - 00:32

anonim1233
Na Gry Online jest mowa, że każda jednostka w zamku ma mieć trzy wersje: podstawową i dwie ulepszone. Tylko nie wiadomo na razie czy chodzi alternatywne ulepszenia jak w H5 czy podwójne ulepszenia jak było ze smokami w H2.
23 sie - 01:34

Daractive
Jak to mawiają "no i nie podobasz mi się". Niby miło, niby stary świat i tak dalej, ale co niektóre flagi są tak czerwone, że przechodzą w burgund. Cukierkowy styl ich azjatyckich gierek, frakcje jak z Ashanu, a Jadame najpewniej tylko z nazwy. Mi to pachnie skinwalkerem niechlujnie odzianym w truchło starej sagi. Może coś ugotują, ale ja oddechu wstrzymywać nie zamierzam.
23 sie - 02:08
wojtulace
Fajnie gdyby dodali więcej rzeczy z Heroes V - alternatywne ulepszenia jednostek, karawany i umiejętności frakcyjne (w HoMM III tylko nekro ma takową).
23 sie - 09:05

RustDragon
Nowa Era ^^
23 sie - 10:31

witchking
Nie widzę ekranu dla sylvan, za to pojawia się jakiś z lodowymi elementami, jakieś pomysły co to jest?
23 sie - 11:04

Matikun
@anonim1233

Na CD-Action można wyczytać, że dwa ulepszenia są alternatywne, czyli wraca pomysł z 5-ki, z czego jestem niezmiernie zadowolony! :)
23 sie - 11:06

Vusapion
Grafika jak plastelinowa taniość. 6 frakcji i reszta w DLC to nieśmieszny żart, chociaż ubi do tego przyzwyczaiło. Pole bitwy na tyle małe żeby w zasadzie strategia i poruszanie się po nim nie miało większego znaczenia. Pewnie się okaże, że jest to po prostu uboższy brat Song of Conquest. Niektóre mobilki wyglądają lepiej. Jeśli ktokolwiek się łudzi iż ta gra może miło zaskoczyć lub zarobić i tym samym popchnąć studio do wyłożenia większej kasy na kolejne projekty to szybko się z tego otrząśnie.
23 sie - 11:16

vinius
meh
23 sie - 11:40

Kuririn
To nie ma startu do herosków fri rzekłem
23 sie - 12:39

Warmonger
Moim zdaniem zapowiada się zacnie, ale przede wszystkim - wygląda dobrze. Jak na razie największą wadą tej gry jest społeczność "fanów", którzy tylko marudzą :P
23 sie - 12:52

Garett
@Daractive

Tyś nie widział "azjatyckich gierek", jak to nazywasz cukierkowym stylem. Jak już, to ten styl jest mocno kreskówkowy i zaciąga Warcraftem, a nie Azją.
23 sie - 13:23

magius123123
Trochę poczytałem i posłuchałem materiałów + pogadałem z osobami, które grę widziały w akcji na żywo i jest sporo rzeczy, o których nie ma info ani w trailerze ani na stronie.
- nie można obracać kamerą na mapie przygody;
- są dwa warianty alternatywne dla każdej jednostki. Nie są to dosłownie dwa ulepszenia jak w H5, bardziej alternatywy, wiele z nich zmienia nie tylko statystyki/umiejętności, ale też modele postaci i animacje i wprowadza zupełnie inne typy jednostki od tej podstawowej;
- szósta frakcja to prawdopodobnie Tower (motyw lodu/mrozu + magowie), a przynajmniej takie coś zasłyszałem, to można traktować "z ziarenkiem soli";
- Faction Laws to dość prosty system, gdzie stajemy przed wyborem typu "miasto dostarcza 500 złota więcej każdego dnia" albo "jednostki tej frakcji zyskują +1 ataku". Z tego co słyszałem devsi planują bardziej to urozmaicić i wprowadzić jakieś unikatowe bonusy dla każdej frakcji, ale jeszcze nad tym pracują;
- są sety artefaktów, nie można łączyć kilku itemów w jeden, ale można zbierać elementy konkretnego setu i dostać za to określone bonusy;
- prócz głównych umiejętności (atak, obrona, magia ziemi itp) każda z nich ma dodatkowo 5 "cech", czyli dodatkowych niewielkich bonusów, które można wybierać przy levelowaniu.

A z moich mniejszych obserwacji - na ekranach miasta pojawiają się ludzie i inne stworzenia, które chodzą/latają wokół budynków, po raz pierwszy od H1.
23 sie - 13:51

Bacus
Niesamowite, że faktycznie największym problemem serii Heroes nie jest sama gra, a jej "fani"... O grze wiemy praktycznie nic, a już możemy wyczytać, że historia niespójna, że złe, gówno, brzydkie i wali siusiakiem. Po co ożywiać i próbować pchnąć życia do marki jak od razu jest skreślona? Ludzie, poczekajmy na prawdziwe gameplaye, beta testy i całą resztę, bo jeśli tak jak Alamar mówi, zajmuję się tym studio odpowiedzialne za Darkest Dungeon to ja jestem spokojny o gierkę.

Bardzo podobają mi się animowane ekrany miast, Ci kręcący się ludzie po ekranie dają fajnego klimatu, może nie jest to poziom i epickość ekranów z H5, ale ekrany miast wyglądają solidnie... dziwacznie, ale ciekawie. (Co robi ten Baron z LoLa w lodowcu? TO jest intrygujące)
Na papierze też system ekwipunku wzorowany na ten z klasycznych RPGów w postaci zestawów brzmi na prawdę zachęcająco, możliwość złożenia OP rynsztunku szkoły Mantikory lub zestawu Tal Rashy w Heroskach to moje odwieczne marzenie, mam nadzieję, że będzie to jakkolwiek zróżnicowane, a nie jeden grywalny zestaw na frakcje.
No i liczę, że dostaniemy sensowny system rozwoju bohatera, a nie tragikomiczny system z H3, tutaj pokładam największe nadzieję.

@Witchking - Może to nasze ukochane Lodowe Elfy, pełniące rolę Sylwanu? UwU, Vori <3
@Vusapion - A co złego w DLC? Większość gier skierowanych na multiplayer ma, miało lub powinno mieć DLC, ba, można uznać, że przecież H3 też miało DLC, ale wtedy ładnie nazywaliśmy to rozszerzeniami czy dodatkami, a teraz upraszczając każdy taki dodatek można podpiąć pod DLC i jeśli gra się sprzeda, jeśli będzie miała grono odbiorców to ja jestem jak najbardziej za monetyzacją i rozwojem tej gry dalej. Będzie budżet, będzie więcej contentu, moim zdaniem win-win sytuacja dla każdej zaangażowanej strony, gra będzie kiepska i słabo się sprzeda? No to pewnie idea rozwoju gry szybko zostanie porzucona, proste.

Co mi się nie podoba to tytuł... brzmi koszmarnie :D



23 sie - 15:06

Alamar
>>>jeśli tak jak Alamar mówi, zajmuję się tym studio odpowiedzialne za Darkest Dungeon to ja jestem spokojny o gierkę.

W którym miejscu niby wspomniałem, że studio od DD zajmuje się tym tytułem?
23 sie - 15:10

Bacus
Źle przeczytałem, mea culpa, prepraszam za zamieszanie :*
23 sie - 15:31

Żmijec
Niech już w końcu Ubikacja zbankrutuje
23 sie - 17:37

Droopy
Zastanawia mnie jedna rzecz teraz wraz z wydaniem tego czy Ubi nie przypieprzy sie do takich fajnych projektow jak DoR czy Hota ktore maja ogromy fan base i nie beda chcieli tego zamknac lub naciskac o zamkniecie zeby zebrac konkurencje do zakupu. Nie chce myslec w czarnych barwach i mam nadzieje ze to tylko obawy ale Ubi to Ubi
23 sie - 18:10

Górski Krasnolud
Po obejrzeniu wszystkich dostępnych filmików na temat gry (na polskim YT + trailer :P) parę rzeczy rzuca się w oczy:

- Grafika gdy tchnie się w nią życie, tj. ogląda się to na filmikach a nie screenie, wygląda znacznie lepiej, ekrany miast np. tak jak średnio mnie przekonały po ujrzeniu na Kwasowej, na filmikach wg. mnie wyglądają fenomenalnie. Gdyby jeszcze przy wizycie miasta towarzyszył ruch kamery, jak np. w Disciples 3 - byłoby super.
- W końcu FAKTYCZNE wyciąganie wszystkiego co najlepsze w serii i wpakowanie tego do jednej gry. Trochę irytowały mnie podobne hasła przy Heroes VII, gdzie też mówiono o "najlepszych elementach serii" a całkowicie zapomniano o alternatywach z Dzikich Hord, czy jakimś sensowniejszym rozwoju bohatera.
- Nie rozumiem oburzenia po informacji o DLC. Tego określenia w dzisiejszych czasach raczej używa się już na każdą nową, dodatkową zawartość w grze, i samo pojęcie nie jest kojarzone wyłącznie z nowymi skórkami, czy innymi pierdołami. Określenie "dodatek" jest już raczej staroświeckie i wyparte właśnie przez DLC. A jeśli już teraz słyszymy o nowych frakcjach, to świetnie, że wydawca nie chce zabić gry chwilę po wydaniu, jak Might&Magic X
- Wiele osób skreśla grę, bo wydawcą jest Ubisoft. Wrzućmy trochę chillu, samą marką Might and Magic dowodzą teraz inne osoby, które mają znacznie ciekawszą perspektywę niż mieli np. poprzednicy przy tworzeniu Heroes VII, który nawet jeśli z początku miał mieć ciekawe mechaniki (jak modyfikowanie mapy w trkacie rozgrywki), to zostały one tak wytłumione, że z pierwotnej koncepcji został jedynie ślad.

Pewnie znalazłbym tego więcej, ale na razie tyle raczej starczy. Lochy wyglądają mega ciekawie, w końcu całkowicie wypierając purpurę, przynajmniej w architekturze. Oby nie doszło do realizacji jakiś idiotyzmów, jak implozja która zabija 90% oddziału niezależnie od jego liczby, to będzie dobrze.
23 sie - 18:44

anonim1233
Co do oprawy graficznej to bardziej mam mieszane odczucia do ekranów miast (choć 3 z nich jeszcze wg mnie mogą być) i może zbyt dużej momentami "azjatyckości". Ale i tak wolę 2,5d niż pikselozę z Song of Conquest. Jakoś nie przepadam za pixel artem.
23 sie - 18:58

Górski Krasnolud
Akurat taka grafika (wbrew pozorom) to bardzo dobra decyzja. Może nie są szczyty tego, co w dzisiejszych czasach oferują karty graficzne, ale w Heroes tego nie potrzebujemy. Mieliśmy już Heroesa VI, który jak na swoje czasy miał piękną grafikę, co niestety wiązało się z tym, że wielu osobom ta gra nie poszła, a koszty jej produkcji były niebotyczne, przez co m.in. przy dobrych wynikach sprzedażowych i tak otrzymaliśmy zaledwie jeden konkretny dodatek i dwa malutkie pakiety przygód.
23 sie - 19:20

MinosKing
Zapowiada się ciekawie, lecz ciekawe tylko co z tego wyniknie? Skoro dwie poprzednie części jakoś nie zachwycały za szczególnie, gdy już przyszło co do czego i się spróbowało je ograć.

Zdania fanów również mogą być podzielone, co do tego co przyniesie ta nowa odsłona. Aczkolwiek staram się póki co być dobrej myśli.
23 sie - 20:58

anonim1233
@Górski Krasnolud Mi ogólnie grafika nie przeszkadza. Nawet ta mapa świata wygląda ładnie. Nawet niektóre modele jednostek przypadły mi do gustu. Jedynie momentami jest za bardzo azjatycka.
23 sie - 21:16

Kolanko
Miałem nadzieje że Ubisoft w końcu zbankrutuje albo chociaż sprzeda prawa do marki ale niestety to chyba sie nie wydarzy w najbliższym czasie, zamiast tego dostajemy coś takiego co wyglądem przypomina Song of Conquest na azjatycki rynek
24 sie - 00:14

Garett
Patrzę na ten cały doomposting i widzę, że wiele osób tutaj tylko powtarza głupoty którego gdzieś zasłyszeli, nie mając pojęcia o stylistyce.

Jaka azjatycka, jaki azjatycki rynek? Toż to jest typowo warcraftowa stylówka - jedna z jednostek elfów dosłownie wygląda jak rudy Malfurion; to lodowe coś wygląda jakby wyciągnięte od Nerubian z Northrend, ze skałymi w tle pokrytymi runami, przez co można by je pomylić z Ostrzem Mrozu; Przystań wygląda niczym Stormwind z WoWa etc.

Jak już chcecie krytykować stylistykę to weźcie chociaż nauczcie się ją rozpoznawać, zamiast powtarzać puste slogany mijające się z prawdą.
24 sie - 01:08

Kastore
To może być problem w tym, że ledwo widać te modele, a całość rzeczywiście wygląda jak chińska mobilka z daleko.
24 sie - 10:44

Bacus
@Garett chińska mobilka!!!
Wsumie nie zdziwię się jeśli będzie to cross platformówka.
24 sie - 10:55

Garett
@Bacus

No, te oskarżenia o chińskie mobilki też są śmieszne w czasach, w których rzeczywiste chińskie mobilki wyglądają jak gry na PC. :P
24 sie - 11:06

Bacus
I są równie grywalne jak gry na PC.
24 sie - 11:34

Galbraith
Wszystko się zgadza. WoW też był krytykowany za "mangowatość" od początku. Nie wiem ile w tym sensu, ale tak było.
Co do gry - jak dla mnie trochę nie mój styl graficzny. Dobrze, że jest jakaś stylizacja, która może przetrwać ząb czasu, ale jakby finalnie nie do końca mój gust.
Moją największą obawą jest właśnie wpływ community (poprzez konsultacje). To wcale nie musi się skończyć dobrze. Już raz naciski społeczności źle się skończyły (Forge).
Szczególnie, takiego community nastawionego typowo pod pvp i obecne mody, jako wyznacznik standardów.
W sensie teksty "konsultantów" "gram 6 lat i 4500 godzin po 6 dziennie" - spoko, ale czy to gwarantuje dobranie kierunku, który porwie graczy jak w połowie lat 90-tych?
Nie wiem czy robienie jeszcze raz prawie tak samej gry to jest dobry kierunek.
Balansowanie znowu innowacyjnych pomysłów to spore ryzyko.
Oczekiwanie chyba jest takie, że ma zażreć głównie u społeczności, a ona ma rozkręcić to dalej. W innym razie - musi być sroga kampania marketingowa.
Są ludzie na których można zarobić, to się próbuje. Taki fanserwis trochę też dla wszystkich maniaków siedzących w lobby HotA.

Marzy mi się gra jednak świeższa niż H3, za to właśnie z czytelną mapą jak z H3. Niestety szykuje się trochę pozmieniane H3.
Skok na kasę po sukcesie Song of Conquest? Bardziej może zrozumienie, że dotychczasowe próby szły chyba jednak nie w tą stronę co trzeba i pewien reset do korzeni, do tego co działa i spróbowanie rozwoju ponownie.
Nie wiem też czy pewne zmiany okrzyknięte jako lepsze są rzeczywiście lepsze (np. zbieranie surowców bez użycia punktów ruchu).
Trochę żal, jeśli nie wyciągną tego fabularnie - przecież można było tu zrobić masę nawiązań. Nawet jeśli miałoby się to wiązać z płatnymi konsultacjami z oryginalnymi twórcami. (Albo chociaż z tuzami Groty :D)
Nadal nie znamy muzyki, nie widzieliśmy interfejsu, minimapy, ekranów i portretów bohaterów.
24 sie - 12:05

Żmijec
Nieźle muszą być zdesperowani skoro powracają do starego świata. Tonący brzytwy się chwyta.
24 sie - 12:15

Garett
@Żmijec

Nikt nie jest zdesperowany, Ubi właściwie położyło lagę na HoMM i ta gra powstaje tylko dlatego, że Unfrozen chciało zrobić swoje HoMM, więc przygotowało prototyp, poszło z nim do Ubi i dostali zielone światło, lol.
24 sie - 12:23

Bacus
Unfrozen musiał być nieźle zdesperowany by sięgać po stary świat
24 sie - 15:50

Obserwator
Obecnie pokazali tylko fajerwerki. Wszystko będzie zależało jak zrobią główny gameplay. Jeśli będzie taki jak poprzednie części wydane przez Ubisoft to nie wróże większego sukcesu.
24 sie - 16:27

magius123123
@Obserwator czy ja wiem? H7 miało całkiem niezły gameplay i mechanikę gry, tylko graficznie i technicznie przypominało grę z czasów PS1-PS2. Wszystko pobugowane, ledwo działające, animacje drewniane i niedopasowane, a modele i tekstury rozmazane i powykrzywiane jakby graficy nadużywali jakichś substancji. Interfejsu nawet nie komentuję.
Z tego co widzę tu gameplayowo mocno idą w stronę H3, co już jest dla mnie wystarczająco dobrym zagraniem. Pozostaje kwestia techniczna, która... właściwie już nie wygląda źle. Wszyscy pamiętamy czasy gdy dostawaliśmy filmiki promocyjne H6 i H7, na których było widać bugi, glitche, brak efektów/grafik/tekstur itp, wszystko było robione na kolanie bez żadnego quality check, a tutaj jak na razie wygląda wszystko całkiem spójnie.
24 sie - 17:13

anonim1233
Mnie w ogóle zastanawia ten graficzny downgrade siódemki w stosunku do szóstki - zwłaszcza w właśnie w tym jak to jest wszystko rozmazane.
24 sie - 22:17

Obserwator
@magius123123 Ja całkiem odbiłem się od H7 głównie przez przeciągające bitwy (nawet z mobami ).Ogólnie mnie H7 mnie nużyła. Już H5 lepiej mi się z grało i z przyjemnością przeszedłem kampanie. Generalnie Hirki od Ubisoftu mają słabą zaprojektowany podstawowy gameplay ( pole bitwy i eksploracja mapy).Np. Spowolnili gameplay pola bitwy przez brak jednostek, którą mogą w 1 turę blokować łuczników (zasadne czy nie spowalnia to dynamikę gry, która była w H1-H3). W H5-7 eksploracja mapy jest spowolniona przez brak chainów, co wydłuża zrobienie czegoś na mapie w więcej tur, także nie bardzo przyśpieszyć ruchu bohatera czy ładowanie się bitwy zajmuje parę sekund co porównaniu do H1-H4 to są wieki. Ogólnie gry są Ubisoftu są mało dynamicznie gameplayowo i mechanicznie. Jeśli ta nowa gra będzie taka samo dynamiczna jak H5-H7 to ciężko będzie jej się wybić, mam nadzieje, że dam się pozytywnie zaskoczyć, ale nie zapowiada się by tak się stało.
24 sie - 22:37

Hayven
Jak to w H5 nie ma jednostek dochodzących do tylnej linii wroga w jednej turze, jak są? O smokach mówię, oczywiście. A przy odrobinie wysiłku doprowadzimy do strzelców w jednej turze i parę innych jednostek — znajomy teren, taktyka, buty obieżyświata, aura szybkości... Przecież to nie tak, że w H3 albo w H4 takie jednostki się miało od początku gry.

A ładowanie się bitew to w H5 w przeciwieństwie do H6, a zwłaszcza H7, instant. (Siódemkę ładowanie bitew w moim odczuciu również zabija). A co z pierwszą w serii sensowną Szybką Walką, którą można powtórzyć samemu zamiast rzucać kostką? (To akurat plus wszystkich części od Ubi).

Największym problemem jest w H5 ociężałość SI. Może też trochę niskie odczuwalne tempo eksploracji mapy przygody jeśli nie mamy logistyki, butów szybkiej podróży ani bonusów ze stajni, bo faktycznie w porównaniu do zasięgu bohatera rzeczy są daleko od siebie.

Argumentu o łańcuszkach nie łapię: łańcuszki można robić tak samo jak wcześniej, po prostu bez oszukiwania z zostawianiem sobie na noc szybkich stworów. A w ogóle to po co to robić, skoro są karawany?
25 sie - 00:02

Abyx
@Droopy
jakby się mieli przypieprzyć do HOTY albo innych modów do H3, to imo zrobiliby to już wcześniej, przy premierze H6, albo 7.

ogólnie z tego co widziałem, gierka wygląda spoko, ma potencjał przynjamniej na bycie drugą najlepszą w serii po trójce.
25 sie - 01:22

Alistair
To ja mam inne odczucia co do części 5 i dalszych - przyspieszenia eksploracji mapy, a raczej spowodowania, że trzeba zapierniczać, żeby dopaść wroga, bo inaczej to on dopadnie mnie. Zwłaszcza w mapach czasowych. Gdy pojawiła się piątka, to map było mało, choć nie pamiętam ile. Na jednej mapie należało zdobyć zamek gdzieś na środku. Minęło coś koło jednego tygodnia, chodziłem sobie po mapie w okolicy i zbierałem surowce. Nagle koniec gry, bo komputer zdobył ten zamek. Ponieważ jestem nerwowy, to szlag mnie trafił i odpuściłem sobie grę. We wcześniejszych częściach mogłem sobie swobodnie pochodzić, pozbierać armie i artefakty, dopiero potem dopaść kompa. O łańcuszkach to dowiedziałem się po latach. Oczywiście robiłem jakieś dostawy do głównego bohatera, ale może z jednym, dwoma dodatkowymi bohaterami. Tak to pamiętam, ale mam słabą pamięć. W każdym razie wrażenie mam takie, że w późniejszych częściach trzeba było szybciej się poruszać, co zniechęciło mnie do grania. Może to też być efekt starzenia się. Dzisiaj zdecydowanie bardziej wolę grać w różne mobilne gry, niż w duże na PC.
25 sie - 21:26

Lukas715
Rynek gier strategicznych już dawno nie miał się tak dobrze jak ostatnio. Świetne Age of Wonders 4, wcześniej AoW Planetfall, nowa Cywilizacja, a teraz Heroesy. W przypadku Heroes of Might and Magic moim zdaniem problemem jest toksyczny fandom, już sobie wyobrażam jaka byłaby histeria gdyby Ubisoft postanowił wydać Heroesów w klimatach SF, przecież byłby jeden wieki kwik. Triumph Studios nie ma tego problemu z serią Age of Wonders, mogą eksperymentować, dodawać ciekawe mechaniki, bo fani nawet tego chcą. Dla mnie Heroes of Might and Magic: Olden Era wygląda jak reboot Hereos 3, obawiam się że twórcy żeby nie podpaść "fanom" będę bardzo zachowawczy we wprowadzaniu nowych mechanik, obawiam się że nawet ze strefów wpływu zrezygnują, które były bardzo logiczne w najnowszych częściach. Zarzuty co do grafiki, że to mobilka pominę, bo ludzie chyba nie wiedzą, że hardware mobilny niekiedy niczym nie ustępuje temu z PC. To nie te czasy że nawet przeciętny procesor x86 był kilkanaście razy szybszy od topowego Snapdragona.
25 sie - 21:39

anonim1233
@Lukas715 Fandom jest toksyczny. Szczególnie mowa o fanboyach trójki. A jednak ta część fandomu mnie coraz bardziej zaskakuje: "Heroes 3 jest tak idealne, że nic nie trzeba w nim poprawiać".
25 sie - 21:56

Lukas715
@anonim1233 czyli najlepiej jakby Ubisoft po prostu uśmiercił oficjalnie serię, bo co by nie wymyślili to źle. Chyba fanboye Heroes 3 nie grali w najnowsze strategie turowe w klimatach fantasy, bo byliby zdziwieni jak wiele trójka ma wad.
25 sie - 22:23

anonim1233
@anonim1233 Jak sam mam do takiej trójki sentyment jako jednej z pierwszych "poważnych" gier to dziś raczej wolę piatkę, którą w sumie też krytykowano za styl graficzny (choć przy tej nowej grze pracuje kilka osób z Nival). Ale jak słucham fanboyów co to mówią jak to trójka jest tak idealna, że nic w niej nie trzeba zmieniać to stwierdzam, że kolejni twórcy powinni ich kompletnie olewać.
25 sie - 23:59

Obserwator
@Hayven W H5 w mojej pamięci utkwiło, że nie tak łatwo się dobrać do łuczników. W H1-H3 wystarczyło posiadać bardzo szybką jednostkę albo rzucić przyśpieszenie na szybką jednostkę. W H5 i H7 trzeba bardziej nagimnastykować.

Ładowanie w H5 bitew nie jest złe, choć przeszkadza mi animacja przechodzenia z mapy na pole bitwy. Wg powinna być opcja by włączyć.

Chainy- Tu faktycznie pamięć może mylić, bo dawno grałem w nowsze Hirki. Ale faktycznie brak możliwości zostawiania szybkich jednostek na noc i spowolnia eksploracje. Karawany nie są rozwiązaniem, bo chainy często chcemy tak ustawić poboczny hirek zrobił coś istotnego i najlepiej dostarczył to w obecnej lub następnej turze.
26 sie - 04:04

Kastore
Co to jest ładowanie w H5? Chcecie powiedzieć, że H5 działa szybciej, niż jakakolwiek inna część? Ten program przecież jest tragicznie niezoptymalizowany, zabugowany i niestabilny.

>>>Zarzuty co do grafiki, że to mobilka pominę, bo ludzie chyba nie wiedzą, że hardware mobilny niekiedy niczym nie ustępuje temu z PC

Aha, czyli mówisz, że mogłaby być grafika, która nie wygląda jak z gry mobilnej?

@anonim1233, @Lukas715 Przeczytałem od początku komentarze pod newsem, żeby mieć kontekst. Powiedzcie skąd się wam wzięło to H3 albo to zdanie, że nie trzeba tam nic zmieniać i kto miałby tam coś zmieniać? Tak z ciekawości.
26 sie - 23:40

Lukas715
@Kastore ale grafika nie jest mobilna, to jest 2,5D bardzo przejrzyste i schludne, to że przypomina gry mobilne to efekt tego, że w ostatnich latach grafika na urządzeniach mobilnych bardzo poszła do przodu i w wielu produkcjach nie ustępuje grom na PC. Co do stwierdzenia o H3, nie są to cytaty z komentarze do newsa, a tego co wypisują gracze na różnych portalach czy pod filmami na YouTube i jak podchodzili do poszczególnych części. Mam na myśli szeroki Fandom a nie zacne towarzystwo w Kwasowej Grocie. Myślisz, że gdyby Ubisoft chciał wydać grę Heroes SF a ne Fantasy jak to zrobiło Triumph studio w Age of Wonders Planetfall nie byłoby kwiku? Dopiero by zmieszali z błotem Ubisoft.
27 sie - 00:34

anonim1233
@Kastore Nawiązuje do komentarzy w internecie. Ostatnio przy materiale o tych nowych heroesach na CD-Action jeden taki błysnął. Dla mnie to już jakaś skrajna forma fanbojstwa jeśli twierdzi się, że trójka jest tak idealna, że nic w nie trzeba byłoby poprawiać lub dodawać.
27 sie - 16:52

Kastore
Która gra mobilna ma taką grafikę jak np. Alan Wake 2?
28 sie - 04:25

Crazy-AK47
Z discorda Celestial Heavens. Był tam jakiś live w rosyjskim języku. To jest dosłowna kopia posta. Z tego co zrozumiałem, gra ma iść w kierunku multiplayera, ale to tylko domysły. Wiadomo że jest produkcji od 4 lat.

"-Game is in development for 4y ; they did like 20 interviews with different players / streamers to ask what feature is needed / feedback / issues
-Heavily oriented for multiplayer - one button matchmaking, rankings with leagues (copper, silver ... master etc), seasons with wipes
-3 modes - classic, one hero (like outcast template), arena (with advanced draft and ban system, some mentions of heartstone); separate ranking for each mode
-Timers - on map and chess like in battle
-Improved simultaneous mode
-4h - 10h multiplayer game session is the issue and should be shortened
-Balancing math model consist of around 10k rows in excel spreadsheet with different weights and formulas ; advanced in-game internal statistics collector (in Irratus that helped them to find the bug for one boss which stroked twice instead of one and do the hotfix within 3h after the release)
-Good anti-cheating system, multiplayer game checks host and all other clients for anomalies ... on any desync drops cheat warning; replays will be available, you can check for anomalies manually
-Hero skill system is mix from homm4/homm5 without wheel ; unique faction skill (like necromancer), unique class skill (like basic strikes for warrior, mages will have something different), unique passives (like mages affinity - as example improves spells - no damage penalty for blizzard on target 2,3...)
-"AI is definitely better then 20y ago" (c) :), also AI for multiplayer can be customized
-Advanced map generator ; popular templates from homm3 / homm5 will be present (like homm5 universe) ; no known issues like path blocked by npc agro
-Improved UI (in battle: debuffs icons, parry status icon, last mob hp exact digital value and more)
-Lobby and matchmaking are different things ; matchmaking is more official, no custom templates etc
-No graphical mod editor will be present on day one ; configuration files are in text mode and self-explanatory"
28 sie - 18:02

Abyx
@Crazy-AK47
no skoro jest w produkcji od 4 lat, to nic dziwnego że już w przyszłym roku wychodzi.
mnie się wydaje że multi ma być lepiej/ciekawiej zrobione niż w poprzednich częściach(z tego co zrozumiałem, to mają być rangi, więcej trybów gry, i timery, ale raczej kampania single też będzie, nie będzie to raczej przypadek jak z Q3A xd
28 sie - 18:13

Abyx
@anonim1233
Poprawiać? niekoniecznie, a jak już to takie rzeczy które same w sobie jakoś bardzo nie przeszkadzały w rozgrywce. nie ma sensu doszukiwać się wad i czegokolwiek do poprawy na siłę?
Dodawać? Jak najbardziej, nawet trzeba, bo po jakimś czasie grania już się całą zawartość podstawki i obu dodatków zna na wylot. I np, Hota właśnie to robi. bo żeby cokolwiek w trójce poprawić lub dodać, to nie trzeba specjalnie tworzyć nowej gry, wystarczy kolejny dodatek, który będzie przez twórców rozwijany(aczkolwiek z Hota, jeśli chodzi o rozwój, jest tak sobie, zwłaszcza że póki co nie wiadomo czy śmierć Docenta Piccolana nie sprawiłą że twórcy nie wiedzą co dalej robić i nie porzucą projektu. już wydanie patcha z Fabryką było przez to mocno opóźnione, a o dalszych planach na razie cisza). IMO Olden Era nie wychodzi po to by zrzucić trójkę z piedestału, tylko by być alternatywą dla tych którzy chcieliby w końcu zagrać w coś innego co będzie równie dobre.
29 sie - 21:11

Lukas715
@Kastore nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, nie jesteśmy Pewexami. Alan Wake 2 to zupełnie inny gatunek gier niż HoMM, jednak skoro temat został podjęty, a nie gram w gry mobilne to na myśl przychodzi mi seria Asphalt, myślę że gdybyś podłączył do telewizora z dobrego telefonu w full detalach, to spokojnie wygląda jak gra na najnowszych konsolach. Grafika w grach strategicznych ma być przejrzysta, schludna i klimatyczna, wodotryski nie są aż tak potrzebne jak w grach akcji.
30 sie - 03:51

Kastore
Alan Wake 2 jest na najnowsze konsole. Grafika w grach mobilnych nie jest na poziomie gier z PC. Zgadzam się, że grafika w strategii powinna być przejrzysta itd., tylko chciałbym też zauważyć, że połowa tego trailera składa się z wybuchów i na wszystkim jest blur.
30 sie - 12:50

Lukas715
Pożyjemy, zobaczymy co z tego będzie. Ostatnio jest dobry czas dla strategii turowych. W przeciwieństwie do innych gatunków wychodzi wiele wartościowych produkcji, myślę że konkurencja postawiła poprzeczkę tak wysoko, że gra przynajmniej będzie bez większych wpadek, a czy to będzie wybitna produkcja czy przeciętna bądź słaba to się okaże. Wczesny dostęp też daje twórcom pewne bezpieczeństwo, mogą sobie na żywym organiźmie jeszcze po premierze poprawiać.
9 wrz - 17:10

deliverator
Super, że odchodzą od ubisoftowego Ashan.
9 wrz - 17:43

Nicolai
A mi szkoda, bo Ashan było lepszym uniwersum :P
13 wrz - 21:05

anonim1233
Jakoś wolę Ashan niż stare uniwersum.
Chcesz skomentować ten materiał? Nic prostszego!
Zaloguj się lub Załóż konto w Grocie!
JB
Alamar - 18 wrz - 21:01
Markham98 - 18 wrz - 14:24
avatar - 17 wrz - 23:01
Hayven - 15 wrz - 16:01
Paskud - 15 wrz - 14:32
Kastore - 15 wrz - 01:59
Eggyslav - 14 wrz - 10:48
Majster - 12 wrz - 11:09
Adams - 11 wrz - 14:55
Eggyslav - 10 wrz - 16:56
Bacus - 9 wrz - 23:35
Serd - 5 wrz - 19:20
Markham98 - 3 wrz - 22:59
Garett - 2 wrz - 18:48
Garett - 2 wrz - 18:46
Markham98 - 1 wrz - 00:50
Andruids - 30 sie - 22:20
avatar - 28 sie - 21:17
Hayven - 28 sie - 00:48
Kastore - 21 sie - 23:26
Droopy - 9 sie - 11:15
Andruids - 7 sie - 22:24
Pointer - 2 sie - 21:45
Yaaqob - 31 lip - 12:20
Górski Krasnolud - 20 lip - 18:11
Zajda - 20 lip - 00:14



© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt