Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
2.V.2024link 
Day of Reckoning

Z okazji rozpoczęcia zapisów do Mistrzostw XXV-lecia, ekipa Day of Reckoning udostępniła h3gg ekskluzywną grafikę (autorstwa Dominisława). Nadeszła pora, by przyjrzeć jej się dokładnie!


Jak widzicie na screenie, w DoRze, w wersji 1.0, będą obecne aż trzy nowe miasta:Palace Miasto, które reprezentuje vorijskie elfy. Posiada ono dualistyczną naturę -- obok mistycznych Wysokich Elfów i mitycznych Kirinów mamy zahartowanych w bojach Wikingów i mocarne Lodowe Olbrzymy!, ForgeW ciągu minionych 25 lat świat widział wiele wariancji Forge'a. DoRowa wersja celuje w bycie najbliższą zerowej, pierwotnej wersji, tej od NWC. Zapytacie, ale jak to możliwe? Otóż nawiązaliśmy współpracę z samym Gregiem Fultonem., lead designerem Heroes 3! Dzięki temu poznaliśmy fakty nieznane nikomu innemu i możemy dostarczyć Forge tak bliskie oryginalnym planom jak tylko jest to możliwe. oraz 🍄🍄🍄🍄🍄🍄Możecie być pewni, że miasto to ma bardzo solidne podstawy lore'owe, wykraczające i poza samo H3. Detale niech na razie pozostają tajemnicą (jestem bardzo ciekaw Waszych domysłów)..

Cóż możemy znaleźć na screenshocie? Otóż bardzo dużo dobrego! Widzimy biednych wikingów pilnujących skarbów w południowo-wschodnim narożniku mapy, niestety, ich okręty rozbiły się u brzegu terenów okupowanych przez Forge... Czy dzielni łupieżcy dadzą radę przenieść te łupy do swej siedziby? Cóż, droga to będzie niełatwa. Co prawda po drodze będą mogli spotkać dzielnych paladynów, zdeterminowanych decymatorów sił zła, którzy groźnie spozierają na nagatanki pilnujące zmodernizowanej kopalni siarki.
Armie Kastore'a zrewolucjonizowały kopalnie, na screenshocie widać zindustrializowane kopalnie siarki i kryształów. Technologia zaszła również do wiatraków! Ba, odwiedzenie raz w tygodniu Pompy Olejowej, również widocznej we wschodnim rejonie, nagrodzi was tysiącem błyszczących sztuk złota.
Na śnieżnym terenie możemy również znaleźć hełm w kształcie łba lodowego tygrysa (czy domyślicie się, co on daje?) oraz siedlisko Yuki-Onny, pilnowanego przez wampiry.

Na wschodzie swe podniebne monumenty z żelbetu i szkła wzniosło Forge. Pomyślałby ktoś, że w imperium nastawionym na podbój świata nie ma miejsca na przyjemności i swawole, a to nic mylnego, otóż grupka Pyro roznieciła sobie ognisko i odpoczywa sobie przed podbojem. Wszak komu nie sprawiłoby frajdy miotać podmuchami ognia godnymi smoka? Szczególnie po drinku w siedzibie droidów. Lecz w tych stronach trzeba się mieć na baczności, ci co mają mniej szczęścia mogą się pewnego razu obudzić jako żywe trupy napędzane technologią.

Jak powszechnie wiadomo -- odpowiednio zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii. Z tego prawa skorzystali mieszkańcy 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 -- zabezpieczyli oni sobie kapliczkę z bardzo potężnym zaklęciem. Hen hen na południu zaś, tuż przed bohaterem zmierzającym do miasta, stoją demonstranci z wzniesionymi bannerami. Cóż mogło rozsierdzić ten z natury radosny i hulaszczy lud?

Aż trzy nowe miasta... ostatnio zostałem zapytany, czy w DoRze będą obecne nowe ścieżki muzyczne. Mogę powiedzieć, że będą i to jeszcze jakie! Osoby pracujące nad tym są niesamowicie uzdolnione, jest na co czekać, wierzcie mi.
No właśnie, jeżeli macie jakieś pytania, jesteście ciekawi jakichś detali -- pytajcie śmiało, jestem pewien, że żadne pytanie nie przejdzie niezauważone (a'propos, ile wiewiórek zauważyliście?).
Kammer
Wasze komentarze (35)
2 maj - 15:33

Górski Krasnolud
Nie mogę się doczekać premiery Dnia Rozliczenia, Róg Otchłani za bardzo dla mnie skupił w pewnym momencie na nieatrakcyjnych dla mnie elementach, jak PVP czy dodanie pierdyliard nowych obiektów na mapie. Tutaj mamy aż trzy miasta i to od razu na starcie. Bardzo podoba mi się ten projekt ponieważ kojarzy mi się z HoTA z okresu mniej więcej 2009, kiedy też obiecywali trzy nowe frakcje i m.in. alternatywy. Jeść co podziwiać. Oczywiście Ci bardziej zapoznani z Might&Magic 🍄🍄🍄🍄 na pewno spodziewają się, jaka frakcja będzie trzecia, tym bardziej nie mogę doczekać się premiery DoRa ;)
2 maj - 16:13

Crystal Dragon
W końcu, po ponad 25 latach będę mógł zagrać Podlasiem w Heroes 3
3 maj - 09:55
Fangorn54
@Górski Krasnolud Oficjalna nazwa to 🍄🍄🍄🍄🍄🍄, nie 🍄🍄🍄🍄. Musisz popracować nad ortografią. 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 to tajemniczy przybysze spoza świata Enroth, posługujący się wyłącznie zagadkowym językiem graficznym o egzotycznej nazwie Emoji. 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 w ich mowie oznacza mniej więcej "kapelusze Czerwonych Krasnoludów" (czyżby nawiązanie do Heroes 4?), aczkolwiek pisownia jest niepewna, niektórzy językoznawcy skłaniają się raczej, po zbadaniu homonimów, do interpetacji "trujące kreskówki w głowie", co, musicie się zgodzić, jest kompletna bzdurą, ponieważ słowo "kreskówka" nie jest na Enroth znane. Jak widać, językoznawcy znów raczyli się muchomorami z Tatalii. Zero profesjonalizmu.
3 maj - 13:16

Nicolai
Spoiler alert: Trzecie miasto to Szklarnia XD
3 maj - 14:42

Szaman
"Miasto ma solidne podstawy lorowe". Może mała podpowiedz? Jako stary wyjadacz serii MM szczególnie VI-VIII. Jedyne co mi do głowy przychodzi to...
1.Karigor.
2.Wschodnie Jadame.
3.Czerwone Krasnoludy
4.Mroczne Elfy.
5.Międzyoceaniczne Imperium Trytonów (Tak! Było takie!)
6.Kelebrim (Nie istniejące już według Loru)
7.Imperium Fynaksu
8.I jeszcze jedno imperium co zapomniałem nazwy, od "kapsuły czasu" z MMVIII.
3 maj - 15:00

MinosKing
Według mnie to Miasto Królewny Śnieżki i 7 Krasnoludków. Które zostały zamienione przez podłą Wiedźmę w muchomorki. Tak było nie ściemniam! :P
3 maj - 19:30
Riccardo
I can't wait to play
3 maj - 19:30

Garett
@Szaman Fynaksia też już nie istnieje, bo historycznie leżało na ziemiach Harmondale.
3 maj - 23:03

Andruids
"(a'propos, ile wiewiórek zauważyliście?)"

- Jest jedna, co mnie rozczarowało. Ale teraz przynajmniej wiem czemu. Gdyby screena robił Paladin, byłoby jak zwykle 5.
4 maj - 08:05

Warmonger
Dopiero teraz dostrzegłem, że Kammer zaspoilerował cały line-up Vori! O lodowych olbrzymach coś słyszałem, ale występowanie w mieści Kirinów to zupełna rewelacja :O
4 maj - 08:22
Fangorn54
Czy jest planowana kampania?
4 maj - 08:53

Hayven
Koncept z mrocznymi elfami brzmi całkiem logicznie, bo mamy reprezentację w M&M8, skojarzenie z podziemiem (chociaż w M&M8 Alvar był całkiem naziemnym miastem) i jakieś tam nawiązanie do azjatyckiej architektury podobnie jak w Bastionie (kopuły w stylu Angkor Wat). Tylko że to oznaczałoby dwa elfowe miasta na trzy dodane (gdzie trzecim i tak powinien dowodzić elf, nawet jeśli jednocześnie kosmita), a czy to aby nie za dużo?

Czerwone Krasnoludy były wałkowane już tyle razy... ale jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, żeby mieszkały w mieście wyglądającym *tak*, nie jest to ani na jotę podobne do np. Kamiennego Miasta z MM7.
4 maj - 09:07

Hayven
A, pomysł dodania jednostki o nazwie „Yuki-onna” bardzo na nie. Jednostki powinny się nazywać ładnie i czytelnie po polsku, a taki ciąg znaków wygląda po prostu brzydko.

Pomijam też wielokrotnie wypominany względem H6 problem — już mamy żywiołaka wody i żywiołaka lodu, mamy upiory i widma, a HotA w przypływie, khm, geniuszu autorów dodała duchy wody (chociaż rozumiem, że akurat z Hotą nie planujecie się mieszać). Po co mnożyć byty (smoki są wyjątkiem, smoków nie liczymy)? (Ale jeśli koncept jest czymś ciekawszym niż „niebieska kobieta” z H6, to może jeszcze jest nadzieja).
5 maj - 00:11

Andruids
@Warmonger ktoś tu nie czytał artykułu z DoR w CD-Action... (Lodowe Olbrzymy były też w pierwszym teaserze).

@Hayven japońskie widziadła są tak samo zakorzenione w głównym nurcie co słowiańskie szkaradziejstwa, że nazwanie Yuki"-Onną" chłodnej kobiety w kimono jest w żadnym stopniu mniej czytelne i eleganckie, co nazwanie "Kappą" żaboluda ze skorupą żółwia na plecach i słomową przepaską na biodrach.
5 maj - 08:47

Hayven
Niechże to przynajmniej będzie Juki-onna. W ostatecznym tłumaczeniu H3 mamy mantykory – nie mantikory, obserwatorów — nie beholdery. Jedyne odstępstwo, jakie przychodzi mi do głowy, to reptilianie (nie „reptylianie”), ale to obce graficznie "yu" jest o wiele bardziej szkaradne niż jakiekolwiek mało rodzime w wymowie "ti".
5 maj - 09:07
Fangorn54
@Hayven niech zmienią nia Jucionę Obcą i Jucionę Zamorską
5 maj - 15:51

avatar
Ale DoR to międzynarodowy projekt, jak HotA, i tłumaczenie na język polski zapewne będzie w rękach fanów. Także myślenie o nazwach w kategorii ładności w jęz polskim jest lekko egocentryczne.
5 maj - 16:50
Fangorn54
@avatar Tak bez żartów to Hayvenowi chodzi o polską wersję, czyli Ju zamiast Yu. Faktycznie Yu nie wpisuje się w ortografię polszczyzny. A w angielskiej wersji zostawionoby Yu.
5 maj - 18:33

Hayven
Pisałem jakoś tak pod wrażeniem, że polski element w ekipie dominuje, więc od tej strony oddaję honor, ale przynajmniej od strony tłumaczenia to tak, jest tak, jak napisał Fangorn54 — bo na podstawie posta, gdzie wszystkie inne nazwy jednostek (choć nie miast) podane są po polsku albo przynajmniej polsko-przyjaźnie, wywnioskowałem, że i ta jest do polskiej wersji w tej postaci przeznaczona. A nawet i w angielskim takie nazwy typu "Yuki-onna" czy "Olgoi-khorkhoi" wyglądają z lekka dziwacznie. To drugie jeszcze da się jakoś wybronić, bo nie znaczy dosłownie tego samego, co „robak piaskowy” (nawet jeśli nim jest), ale skoro pierwsze oznacza dosłownie „lodową kobietę”... Ja nie mam pewności, czy to się klei, ale okej, jeśli autorzy czują, że to da radę, to niech tak będzie.

A co do polskiej wersji jeszcze, to jest i ten problem, że wyrazy japońskie są u nas chyba najczęściej transkrybowane według tego samego wzorca, co po angielsku, i na Wiki też jest yuki-onna, więc... ech. Co nie znaczy, że nie można inaczej, skoro np. siogun i szogun istnieją i nie potrzebujemy "shoguna", mamy "siodzi" (a w starych publikacjach znajdziemy i "szodżi") i "sinto"/"szinto", a o mafii japońskiej można pisać "jakuza", o świątyni — "mija", waluta to "jen", itd.
5 maj - 18:56

Kammer
Yuki-onna >>>> Olgoi-khorkhoi, bądźmy szczerzy :P
5 maj - 23:58

Kastore
Co Kirin ma wspólnego z resztą miasta????
6 maj - 02:18

Andruids
Co ma wspólnego Gryf z miastem ludzi?
6 maj - 06:11
Fangorn54
@Kastore Akurat eklektyzm w architekturze oraz jednostkach jest typowy dla Heroes 3. Frakcja nie wyglądałaby autentycznie, gdyby nie mieszanie różnycu elementów.
6 maj - 09:44

Hayven
Wydaje się, że Kirin towarzyszy Jejmości Śnieg w ramach reprezentacji Japonii.
6 maj - 10:28

Kastore
W tym mieście eklektyzm polega na tym, że bierzesz z jakiejś wiki 6 stworów śnieżnych i najwidoczniej też kirina.
Autorzy bardzo chcą, żeby motywem przewodnim frakcji było przeznaczenie, mimo że ledwo są w stanie podać jakieś przykłady, a kirin jest symbolem szczęścia, więc domyślam się, że dobrze się wpasuje do rzucania buffów przez 1. lvl oraz do preemptive shot 4. lvlu?
6 maj - 10:43

Kastore
Zaciekawiły mnie dwie kwestie. Czy miasto grzybów to trzecie miasto elfów, tym razem mrocznych? Domyślam się, że Greg Fulton podpowiedział w kwestii ogólnego zamysłu balansu frakcji. Znaliśmy już cały line-up, wiedzieliśmy, że Forge miało być bossem kampanii, zablokowanym na zwykłych mapach i zdawaliśmy sobie sprawę, że panowała w NWC dyskusja co do wizualiów frakcji, która nie miała rozwiązania, bo miasto wyrzucono.
6 maj - 17:45

Sir Galuf
Mam pewną teorię - czy przypadkiem ten "Grzybowy" zamek to nie jest frakcja Skrzatów? - pojawiły się w M&M 7 i z tego co kojarzę były dość mocno umagicznione - do tego ten stworek w lewym rogu mapy koło znaku wydaje się być jakimś Skrzatem - Czarodziejem tudzież Gnomem, ale te ostatnie na Antargarichu ani Enroth czy Jadame nie występowały.
6 maj - 19:47

Szaman
<<<Wydaje się, że Kirin towarzyszy Jejmości Śnieg w ramach reprezentacji Japonii.>>>
O Boże... hent... tzn.. japonizujecie znowu H3? Pagoda w w bastionie wam nie wystarczy?:P
w H6 Sanktuarium był niewypałem, czemu w H3 miało by się udać.. a tak po za tym, po co robić reklamę najbardziej zbrodniczemu krajowi na świecie.
6 maj - 19:53

Andruids
Golemy są przecież w podstawowej wersji gry...
6 maj - 21:58

Majster
Ciekawie to wszystko wygląda, nie powiem.

Liczyłem trochę na odświeżone Grove mimo wszystko. Pamiętam, że wydaniu ToW, pojawiła się grafika, sugerująca prace na tym miastem. Gdzieś tam usłyszałem, że prace miały skupić się odnowieniu grafik jednostek, i pozbycie się wszystkiego, co inspirowane było serią "Warcraft". Ale potem MDT dołączyło do projektu DoR, i chyba re-work Grove trafił do zamrażarki.

I tak się przyznam, choć trochę głupio, że po cichutku liczyłem na pojawienie się Oasis w DoR.
7 maj - 17:08

Górski Krasnolud
Kiriny i Yuki-Onna... mam nadzieję, że na tym zakończą się inspiracje szóstkowym Sanktuarium 🤗
Za to już bez Grzybków :P Jestem dość mocno przekonany że trzecia frakcja będzie przedstawiać Mrocznych Elfów z Alvar, świetnie byłoby rozwinąć ich wątek fabularny, niesamowita byłaby kampania opowiadająca o rozłamie Vori, na trzy klany Elfów - Mrocznych, Śnieżnych i Leśnych.
7 maj - 18:04
Adams
To już nie ma ciekawszych stworzeń od Elfów? ;)
7 maj - 23:53

Andruids
@Górski https://www.duel.acidcave.net/sphinx/yeti_z_gor_cienia.jpg
Małpolud z DoCa niby nie jest szóstkowy... ale w teorii spowinowacony z Sanktuarium.

@Hayven Właśnie, piszesz Yeti, czy Jeti?
8 maj - 08:24

Droopy
Za to wasze Forge będę składał pokłony do końca życia DoR team
8 maj - 13:28

Hayven
@Druid tu mnie masz, bo oczywiście, że tak, jak wszyscy.

Chociaż tu można się bronić, że to jest już w takiej pisowni zakorzenione w kulturze, odczuwalne raczej jako nazwa własna i jednostkowa (nawet jeśli de facto odnosi się do całego gatunku nieistniejących stworzeń), a poza tym nie odmienia się, więc trudniej udomowić. „Taxi” raczej napiszę z iksem, „taksówka” przez -ks-.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Alamar - 18 wrz - 21:01
Markham98 - 18 wrz - 14:24
avatar - 17 wrz - 23:01
Hayven - 15 wrz - 16:01
Paskud - 15 wrz - 14:32
Kastore - 15 wrz - 01:59
Eggyslav - 14 wrz - 10:48
Majster - 12 wrz - 11:09
Adams - 11 wrz - 14:55
Eggyslav - 10 wrz - 16:56
Bacus - 9 wrz - 23:35
Serd - 5 wrz - 19:20
Markham98 - 3 wrz - 22:59
Garett - 2 wrz - 18:48
Garett - 2 wrz - 18:46
Markham98 - 1 wrz - 00:50
Andruids - 30 sie - 22:20
avatar - 28 sie - 21:17
Hayven - 28 sie - 00:48
Kastore - 21 sie - 23:26
Droopy - 9 sie - 11:15
Andruids - 7 sie - 22:24
Pointer - 2 sie - 21:45
Yaaqob - 31 lip - 12:20
Górski Krasnolud - 20 lip - 18:11
Zajda - 20 lip - 00:14



© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt