Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Może na razie tylko możliwość zapowiedzi oznaki. Niemniej jednak po pięciu latach posuchy jest pierwszy sygnał, że Moc i Magia może wyjść z hibernacji. Niewielki, ale zawsze. Ubisoft poszukuje Senior Brand Managera dla marki Might & Magic (po polsku to chyba byłby Starszy Zarządca Marki, ale cholera wie :P). Najważniejszy jednak jest tekst wewnątrz ogłoszenia, że taki specjalista poszukiwany jest do stania na czele działań marketingowych dla nowej gry AAA Might & Magic. Czyli nie chodzi tu o jakąś grę na telefony, ale o pełnowymiarową, nową produkcję. Wśród kwalifikacji, jakie powinien mieć kandydat jest m.in. "pasja do Fantasy oraz do RPG / strategii". Oddział Ubisoftu, który tym razem ma się zajmować marką, znajduje się w Szanghaju (Chiny). Z ogłoszenia można mieć wrażenie, jakoby marka miała niedługo zostać zdefiniowana na nowo - włącznie z takimi rzeczami jak główne grafiki czy strategia komunikacyjna.

Poprzednią osobą, która była na podobnym stanowisku dla Might & Magic był Erwan Le Breton, lecz bez rozgłosu odszedł z Ubisoftu wraz z końcem 2020 roku. Obecnie rozwija własne studio tworzące gry (o nieogłoszonej jeszcze nazwie).

Oczywiście do jakiejkolwiek gry Might & Magic droga jeszcze daleka, lecz po tylu latach "zimy" nawet ziarno przebiśniegu to już coś.

PS. Dzięki dla Celestial Heavens i dla Darkstorna za zwrócenie uwagi!
Acid Dragon
Wasze komentarze (30)
14 sty - 20:39

Andruids
O kurce.
14 sty - 20:42

Kammer
Jestem zainteresowany.
14 sty - 20:59

Drwal
@Kammer składasz CV?
14 sty - 21:28

Lukas715
Ciekawostka, stanowisko idealne do... Jon Van Caneghema ;).
14 sty - 21:43
mvk
"Shanghai production teams have developed a world-class expertise in wildlife features, mobile games development, and live operations."

z oficjalnej strony ubisoftu, więc nie zakładałbym od razu, że nie ma mowy tutaj o lepszej jakości mobilce
14 sty - 21:53

Acid Dragon
Na chwilę obecną niczego nie da się wykluczyć i faktycznie, do tej pory to właśnie chińskie oddziały Ubisoftu odpowiadały za gry mobilne M&M, aczkolwiek jeśli definicja gry "AAA" się nie zmieniła przez ostatnie lata, to jednak mi nie przychodzi do głowy żadna produkcja mobilna, która spełniałaby taką definicję.

https://pl.wikipedia.org/wiki/AAA_(gry_komputerowe)
https://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(video_game_industry)
14 sty - 22:05
mvk
Ciężko jest określić jakie nakłady zostały przeznaczone na produkcje gry, ale patrząc od strony wizualnej + zarobkowej to Lineage II M i Lineage M imo podchodzą pod formułkę.
Teoretycznie, nawet znienawidzone Raid: Shadow Legends możnaby pod to podciągnąć moim zdaniem
14 sty - 22:15

anonim1233
O Settlersach sobie po wielu latach przypomnieli, więc jest zawsze szansa, że kiedyś zrobią jakąś grę sygnowaną marką Might and Magic.
14 sty - 23:37

Górski Krasnolud
Przewiduję trzy scenariusze:

1. Nowa część Heroes
2. Remake jedynki/dwójki
3. Coś zupełnie nowego, może RTS?
14 sty - 23:38

Górski Krasnolud
Napisał bym więcej, bo bardzo się cieszę, ale jestem już w sumie zmęczony i nie będę się podpalał przedwcześnie, bo Showdown pokazał, że nie warto. xd
15 sty - 00:26

Kammer
@Drwal, haha, nie.

@Lukas715, nie, nie, JvC zrobił własną mobilkę i mam wrażenie, że jest mocno średnia, a przynajmniej była, gdy w nią grałem.

@Górski, myślę, że skrajne warianty są prawdopodobniejsze, szczególnie pierwsza. Ostatnio trochę było rimejków, ale IMO to ścieżka bez przyszłości, a takie dobrze zrobione H8 mogłoby być czymś ciekawym.
15 sty - 11:11

AmiDaDeer
Po tym, jak dużym failem okazało się być Heroes 3 HD, byłabym bardzo zaskoczona, gdyby Ubisoft chciał zremasterować mniej znane odsłony serii. Ogólnie cała seria HoMM/MM:H okazała się być problematyczna z perspektywy finansowej (nie bez powodu Heroes 7 poprzestało na jednym dodatku i szybko straciło wsparcie techniczne). Obecnie mamy niemały boom na MMO z otwartym światem i systemem p2w w stylu gacha, w których to chińscy developerzy się zresztą specjalizują. Nie zdziwiłabym się, gdyby Ubisoft próbował z tego rynku coś uszczknąć - szczególnie że ryzyko finansowe sprowadza się tak naprawdę do znalezienia wystarczającej liczby "wielorybów", którzy dadzą się uzależnić od mikrotransakcji... co nie jest wcale tak mało prawdopodobne w przypadku ogólnoświatowej niszy fanów (Ho)MM.
15 sty - 11:23

Tarnoob
Po siedmiu spartaczonych częściach HoMM – często wybitnych, ale jednak spartaczonych – może być i ósma spartaczona. :v Takie mamy realia rynku, niestety. Może dożyję czasów, kiedy gracze niedorobionych gier będą wyszydzani w podobny sposób, co obrońcy mikrokawalerek na lewicy.
15 sty - 11:25

Tarnoob
Remaster H1–2 chętnie bym zobaczył – a moim zdaniem on powinien istnieć już 20 lat temu – ale też mam wątpliwości, czy to przejdzie bez jakiegoś rebrandingu; choć w sumie dałoby się to połączyć z czymś jak samodzielny dodatek, np. dodając nowe miasto typu Inferno.
15 sty - 11:59

Drwal
@AmiDaDeer z tego co słyszałem Heroes 3 HD sprzedało się co najmniej dobrze i raczej Ubi do tego nie dołożyło.
15 sty - 11:59

Andruids
inb4 RPG z otwartym światem i mechaniką gacha
15 sty - 12:40

AmiDaDeer
@Drwal - sprzedało się owszem, dobrze, ale zarówno recenzenci, jak i gracze (szczególnie gracze) ostro skrytykowali ten remaster. To jest sygnał dla Ubisoftu, że ludzie to kupili w ciemno, ale następnym razem się dłużej zastanowią - tym bardziej jeśli zremasterowana zostanie gra, która nie jest tak szeroko rozpoznawalna jak Trójka.

Choćby i z tego powodu uważam, że zremasterowanie piątej części (a co dopiero jakiejkolwiek innej) byłoby dla Ubisoftu strzałem w stopę, z czego oni sami zdają sobie sprawę.
15 sty - 13:36

Drwal
Zgadzam się, żaden remaster Heroes poza III samym tytułem się nie sprzeda.
15 sty - 13:53

Kastore
>>>Ogólnie cała seria HoMM/MM:H okazała się być problematyczna z perspektywy finansowej (nie bez powodu Heroes 7 poprzestało na jednym dodatku i szybko straciło wsparcie techniczne).

Nwm, czy tu też chodzi Ci o recenzje, ale H6 i H7 sprzedały się bardzo dobrze.
15 sty - 13:56

Górski Krasnolud
@Kastore

Nie wiem, jakie dane podaje Uplay (jeśli takowe posiada) natomiast pamiętam, że na Steamspy wyniki dla Heroes VII były tragiczne.
15 sty - 14:42

Acid Dragon
Heroes 6 sprzedało się bardzo dobrze i pozwoliło to na realizację innych projektów, ale Heroes 7 nie spełniło oczekiwań. Erwan Le Breton w wywiadzie dla Kwasowej Groty nazwał wyniki H7 rozczarowującymi. Oprócz Heroes 6, także Dark Messiah oraz Heroes 5 były finansowymi sukcesami, jeśli dobrze pamiętam. Might & Magic X zaś było finansową porażką.

Ogólnie faktem jest, że gry M&M, a zwłaszcza Heroes, są finansowo problematyczne. Mają duże koszty produkcji (chociażby potrzebne są dziesiątki, jeśli nie setki modeli postaci/jednostek z pełnymi animacjami), a ograniczony, raczej niszowy rynek graczy. Jeśli Ubisoft miałby odnieść sukces z faktyczną grą AAA, to musi zaryzykować spory budżet i bardzo przyłożyć się do jakości. Margines do błędu jest niewielki. Poleganie na sukcesie poprzedniej części lub nostalgii fanów H3 już nie zadziała.
15 sty - 16:26

Górski Krasnolud
Może licząc pełne tytuły, to Might and Magic X wypadło najgorzej, ale wydaje mi się, że z WSZYSTKICH projektów (jak pojedyncze dodatki) najgorzej wypadł zdecydowanie Heroes VII: Trial by Fire. Oprócz tego był jeszcze wyżej wspomniany przeze Showdown, ale jego chyba nawet nie warto brać pod uwagę. Chociaż model Veyera z tamtej gry był bardzo ładny.
17 sty - 21:17

Nicolai
Szkoda, że office based, bo bym Kammera zgłosił :P
18 sty - 01:32

Fandor
Cóż, to czego można najbardziej żałować, to że Ubi postanowił, że ich główną marką do robienia gier AAA z gatunku action RPG zostanie Assassin's Creed. Myślę, że action RPG, to w tym momencie jedyny gatunek, który mógłby przyciągnąć do marki rzesze nowych fanów, a nawet jeżeli nie to produkcja wciąż by się opłacała. Jest to zarówno ogromna strata dla tej marki jak i dla fanów oryginalnego gameplayu serii AC.

Teoretycznie, może na bazie popularności serii Divinity: Original Sin oraz Baldure's Gate 3 mogliby pomyśleć o tego typu RPGu, ale nie wiem, czy rynek nie jest już nimi przesycony.

Osobiście nie wiem co myśleć fakcie, że marka ma ponownie zacząć się rozwijać i że będzie się to dziać w Chinach.
Jasne, Ubi może nas zaskoczyć i uznać, że chce mieć dwie duże marki RPG. Może uznał, że faktycznie rynek strategii turowych/RTSów ostatnio zubożał i marka mogłaby pozyskać fanów innych serii, lub postanowili, że wrócą z serią Heroes do 2D i zrobią to w nowoczesnym stylu i w ten sposób oszczędzą i dadzą nam fajne gry (ale to ostatnie to już w ogóle marzenia ściętej głowy).
Jednakże, jako skończony czarnowidz, widzę raczej grę MMO skierowaną na rynek azjatycki, bo najwyraźniej to jedyny rynek, na którym jeszcze się opłaca wypuszczać serię MM i raczej nie mamy co liczyć na powrót porządnych gier na nasz rynek spod tego znaku, a już zwłaszcza kolejnych Heroesów czy może w ogóle gier strategicznych.
19 sty - 14:32

Warmonger
Skoro w ogłoszeniu jest mowa o RPG i strategii, to silne wskazanie na Herosów albo jakąś ich nową mutację - były różne mobilne dzieła tego typu oraz Heroes Online.

Walka o rynek to nie jest taka prosta sprawa - być może strategie turowe nie są zbyt popularne, ale jednocześnie konkurencja jest tu mniejsza. Nie ma sensu, aby Ubisoft kanibalizował inne swoje marki.

Na dniach reaktywowali serię Settlers, choć 7. część serii została oceniona przez fanów jako gniot Ż\_(ツ)_/Ż Potencjał jest, tylko trzeba wymienić projektantów.
19 sty - 18:37

AquaInferus
a może nasz kochany M&M wróci do korzeni do pierwszego uniwersum w którym go stworzon do gatunku sc-fi np Remeik Księgi 1 albo world xeen albo jakiej kolwiek część od 1 do 8 no względnie 9. 8 to moja ulubiona
19 sty - 19:56

Kastore
Haha
21 sty - 13:17

Andruids
Damn, robienie gry na rynek chiński po tych wszystkich niedawnych (i pewnie nie ostatnich) ograniczeniach? Odważnie.
11 lut - 10:48

Proroc3Y
Cóż, zobaczymy co przyniesie przyszłość.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Dydzio - 25 kwi - 11:03
Kodzo19 - 22 kwi - 16:11
Górski Krasnolud - 21 kwi - 18:03
Woo-Cash - 19 kwi - 13:37
Andruids - 19 kwi - 02:14
Pointer - 18 kwi - 23:40
Nicolai - 17 kwi - 20:56
Trolldaeron - 16 kwi - 18:45
Tarnoob - 13 kwi - 02:27
Tarnoob - 11 kwi - 00:39
Nezerith - 6 kwi - 09:58
Hayven - 5 kwi - 23:09
Major Disaster - 3 kwi - 23:14
Dydzio - 2 kwi - 18:04
Bajan - 2 kwi - 13:41
Andruids - 31 mar - 14:56
avatar - 28 mar - 20:57
mastercook - 27 mar - 22:50
Fandor - 27 mar - 12:13
Sobieski - 26 mar - 23:08
Jacob - 24 mar - 17:09
Bezimienny111 - 13 mar - 09:28
Andruids - 13 mar - 02:28
Kastore - 7 mar - 20:44
Alexei Griffin - 4 mar - 19:00
ShEv441 - 2 mar - 10:44
macowiec - 1 mar - 23:44
Kastore - 29 lut - 21:48
Godzilla - 29 lut - 17:46




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt