Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
...bo kolejne fanowskie miasto w Heroes III stało się faktem. Mowa tu o Abyss, czyli podwodnej frakcji wzorowanej w znaczny sposób na Atlantydzie. Oczywiście, duża część osób kojarzy już Abyss z VCMI - zaprojektowane przez Axolotla i zaimplementowane do gry m.in. przez polski zespół. Rosyjskim fanom udało się je przenieść na stabilniejszą i bardziej grywalną ERĘ 2, czyli silnik WoG-a.
Czekają na nas takie nowości jak puzzle, jednostka 8 poziomu, zupełnie inna muzyka, dźwięki jednostek i kilka mniejszych zmian. Abyss zastępuje w grze Loch. Niestety, modyfikacja jest tylko w języku rosyjskim.

Jak wygląda instalacja? Umieszczamy ściągniętą paczkę w katalogu mods i rozpakowujemy. Należy pamiętać, by w Mod Managerze (Tools\Mod Manager) mieć zaznaczoną opcję Mods.


Drwal
Wasze komentarze (21)
5 paź - 17:30

Drwal
Podziękowania dla zeryssa za poinformowanie nas o mieście.
5 paź - 17:32

Kurek
1. Tylko pa ruski
2. Nie zrobili wersji na VCMI
3. Zastępuje Loch

2/10 :P
5 paź - 18:00

zeryss
=)
5 paź - 18:09

MinosKing
No cóż czasami grałem tym miastem na VCMI i powiem szczerze że jest nie najgorsze, lecz nie spodziewałem się tego miasta na silnik Woga :D znaczy się pod Erę ^^ Drwalu sprawdzałeś może to miasto już na Erze?
5 paź - 18:12

Drwal
Oczywiście, inaczej nie napisałbym niusa.

Miasto ma sporo dobrych stron: ekran miasta, mury, avatary (o tym wszyscy wiemy), ale doszła też przyjemna muzyka i super puzzle. Wciąż największą wadą są jednak jednostki. Odstają od reszty. Niemniej jest spory progres od wersji na VCMI, no i warto docenić, że udało się to dodać do Ery. To naprawdę spore osiągnięcie.
5 paź - 18:19

MinosKing
W sumie tutaj się z tobą zgodzę drogi Drwalu, lecz ja wolę jednak tą wersję pod VCMI bo przyzwyczaiłem się do niej, ba no i dodam że i u mnie mają wszystkie jednostki nowe dźwięki ale to już mało istotne. Mod to mod i jest jaki jest ale jednak jest i w Erze i w VCMI :P
5 paź - 18:39

Drwal
Musisz pamiętać, że gracze są przyzwyczajeni do WoGa i jak pokazują statystyki (między innymi pobrań w Grocie), to wciąż dla nich najlepsza opcja. Podejrzewam, że albo nie do końca znają VCMI, albo też zwyczajnie cenią bardziej stabilność, nawet kosztem wielu ograniczeń (jak np. w tym wypadku zrezygnowanie z jednego miasta).
5 paź - 18:45

MinosKing
Oczywiście Drwalu, każdy ma swoje własne upodobania ;)
5 paź - 18:50

broman05
Na oficjalu obwieszczony koniec współpracy z Limbic oraz o ile dobrze rozumiem wsparcia do H7...
5 paź - 19:00

Drwal
Dzięki za poinformowanie. Pewnie w najbliższym czasie podzielimy się tą informacją na szerszą skalę.
5 paź - 19:02

avatar
Chcę trochę obronić Abyss pod VCMI, gdyż Abyss pod ERĘ nie jest jakimś szczególnym progresem w stosunku do VCMI. Wiadomo, VCMI nigdy nie wygra z potęgą skryptów ERM, ale jeśli porównując konstrukcję miast to wielkich różnic pomiędzy obiema platformami nie ma. Wiadomo, tu są fajne puzzle, ale wkrótce pod VCMI też będą :) Balans pod VCMI wydaje się być lepszy, jest też więcej budynków do wybudowania (niestety pustych) ale wersja pod Erę też musiała się dostosować do Lochów. Część dźwięków jest lepszych pod vcmi, część pod erę. Bohater Verna ma fajną specjalizację pod vcmi, w Erze jeszcze nic nie odkryłem takiego ciekawego. Ale za to w Erze można burzyć Abyss, co mi odpowiada :) Tak czy siak - grywalność jest większa pod Erę, ale wynika to tylko ze słabości AI w vcmi - pod względem 'progresu' oba mody są na podobnym poziomie.
5 paź - 19:12

MinosKing
Dobrze to ująłeś Avatarze ;] nic dodać nic ująć. Każdy ma to co mu odpowiada, zaś co do puzzli to pewnie prędzej czy później i na wersji pod VCMI się pojawią :P
5 paź - 20:17

Fandor
Teraz najlepiej, żeby ktoś zdolny wybrał najlepszą wypadkową obu modów i przystosował do VCMI - wybrał najbardziej klimatyczną muzykę, najlepsze dźwięki dla jednostek, dodał puzzle i popracował nad balansem, bo to oczywiście jedno z trudniejszych zadań.
5 paź - 20:28

Warmonger
Grafikę, muzykę i statystyki można bez problemu przenieść z jednej platformy na drugą, więc nie ma tu nawet o czym dyskutować. Jedyną różnicą są zdolności specjalne. Nie każdemu musi też odpowiadać wersja rosyjskojęzyczna ;)
5 paź - 20:29

avatar
Nie wiem czy jesteście świadomi, ale po 'porzuceniu' Abyss przez polski team, wziął się za neigo niejaki Troggly i obecnie Abyss pod VCMI jest całkiem fajne pod względem balansu.
https://www.dropbox.com/s/2four52fqdwv47e/New%20Abyss.zip?dl=0
5 paź - 20:33

Drwal
Akurat język to też nieduży problem. Polskie fonty od dawna są dostępne, wystarczy jedynie pozmieniać pliki txt. Tłumaczenie jednego miasta (bez żadnych kampanii) to w sumie pracy na maksymalnie godzinkę. Ktoś jednak musi do tego przysiąść, ja straciłem zapał do modowania już w sumie od dawna.

Na pewno wersja na VCMI ma dużo większe możliwości jeśli chodzi o umiejętności bohaterów i jednostek. Ogólnie VCMI to ogromny potencjał.
5 paź - 20:36

Drwal
Problem z modami pod VCMI to też mnogość wersji. Bardzo trudno się w tym połapać. Wiele ludzi pracuję nad tym samym projektem i fani mają mętlik. Dobrym przykładem jest Grove, Preserve, Abyss w sumie też. Najgorsze jest to, że duża część jest z nich niedostatecznie dobrze przetestowana i ciężko wskazać najlepszą.
5 paź - 23:23

Serd
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czy podkładem muzycznym do tego miasta nie jest czasem muzyka ze stolicy Przymierza Elfów z Disciples 2?
6 paź - 00:49

Drwal
Wydaję mi się, że tak.
15 paź - 13:32

MinosKing
Fandor: Teraz najlepiej, żeby ktoś zdolny wybrał najlepszą wypadkową obu modów i przystosował do VCMI - wybrał najbardziej klimatyczną muzykę, najlepsze dźwięki dla jednostek, dodał puzzle i popracował nad balansem, bo to oczywiście jedno z trudniejszych zadań.

Nowe dźwięki dla jednostek Abyss to nie problem <mam jakieś przygotowane>, muzykę można zapewne wyjąć z tej wersji moda pod Erę <lub dać zupełnie inną ale ta z wersja na vcmi też jest dość klimatyczna moim skromnym zdaniem>, no i balans z tym hm próbuje się starać ale niczego nie obiecuję bo jak to ująłeś to jedno z trudniejszych zadań. A no i co do puzzli to też nie powinno być z tym kłopotu, a przynajmniej tak sądzę :P
15 paź - 15:33

avatar
Tylko ten tego, skąd przekonanie, że bilans moda pod Erę jest lepszy od tego pod VCMI? Ja mam wprost odwrotne wrażenie :)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Woo-Cash - 19 kwi - 13:37
Andruids - 19 kwi - 02:14
Pointer - 18 kwi - 23:40
Nicolai - 17 kwi - 20:56
Trolldaeron - 16 kwi - 18:45
Tarnoob - 13 kwi - 02:27
Tarnoob - 11 kwi - 00:39
Nezerith - 6 kwi - 09:58
Hayven - 5 kwi - 23:09
Major Disaster - 3 kwi - 23:14
Dydzio - 2 kwi - 18:04
Bajan - 2 kwi - 13:41
Andruids - 31 mar - 14:56
avatar - 28 mar - 20:57
mastercook - 27 mar - 22:50
Fandor - 27 mar - 12:13
Sobieski - 26 mar - 23:08
Jacob - 24 mar - 17:09
Bezimienny111 - 13 mar - 09:28
Andruids - 13 mar - 02:28
Kastore - 7 mar - 20:44
Alexei Griffin - 4 mar - 19:00
ShEv441 - 2 mar - 10:44
macowiec - 1 mar - 23:44
Kastore - 29 lut - 21:48
Godzilla - 29 lut - 17:46
Warmonger - 23 lut - 13:38
Dru - 21 lut - 12:31
Latarnik - 19 lut - 16:34
LordExegol - 6 lut - 13:40




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt