Choć mogłoby się wydawać, że Heroes of Might and Magic V umarło śmiercią naturalną, ostatnie wydarzenia na to raczej nie wskazują. Mimo pewnego okresu zastoju, możemy śledzić powstawanie kilku ciekawych modyfikacji. Jedną z nich jest projekt sylana, autora m.in. Cytadeli, pod tytułem Skull of Shadows (po polsku Czaszka Cieni). (A w wolnym przekładzie - Cienisty Czerep) Rozszerzy on oryginalną fabułę i docelowo zastąpi wszystkie oryginalne miasta zupełnie nowymi (lub tymi nieco już znanymi) frakcjami. Modyfikacja rozwija się sprawnie, możliwe że niedługo doczekamy się jej premiery. Gorącym tematem ostatnich dni jest jednak inna modyfikacja, a mianowicie ogłoszony 3 maja tego roku przez magnomagusa, autora m.in. modyfikacji Role Playing Edition, projekt Might and Magic Heroes 5.5. Ma ona kontynuować dzieło nieoficjalnie upadłej na początku tego roku (choć doprowadzanej wciąż do wersji 3.2 przez Quantomasa) modyfikacji Eternal Essence, a także poszerzać ją o nowe (zupełnie lub częściowo) elementy. Zagramy nowymi bohaterami, odwiedzimy nowe obiekty, stoczymy epickie starcia na wielkich polach bitwy. Integralnym elementem moda jest Zaawansowany Generator Map Losowych, który na podstawie licznych szablonów będzie generował bogate i urozmaicone mapy wszelkich rozmiarów dla różnych ilości graczy, zarówno do gry z żywym przeciwnikiem, jak i przeciwko sztucznej inteligencji. Co więcej, pozbawiony jest wielu błędów klasycznego generatora. Wedle tego, co twierdzi autor, kod generatora został (bądź też zostanie) wzbogacony o ponad 30.000 linijek! W razie pojawienia się błędu, który powoduje zmienianie się kolejności jednostek na pasku inicjatywy podczas potyczki bez żadnego powodu, podmień pliki .exe w folderze bin na te. Poza tym, warto przeczytać instrukcję przed zagraniem. | VIP - 3 lis - 15:45 Kammer - 3 lis - 13:10 Hayven - 3 lis - 10:44 Anarion - 2 lis - 11:56 klimat93 - 1 lis - 16:42 Kastore - 1 lis - 04:48 Andruids - 1 lis - 02:41 edeksumo - 31 paź - 22:19 Majster - 31 paź - 21:29 Szaman - 31 paź - 14:11 James_Dean - 30 paź - 14:08 Agon - 29 paź - 03:12 Xfing - 27 paź - 20:17 VIP - 24 paź - 17:35 Alamar - 23 paź - 09:19 James_Dean - 17 paź - 12:20 AmiDaDeer - 15 paź - 15:19 Dydzio - 14 paź - 17:13 Garett - 12 paź - 16:18 Belegor - 26 wrz - 20:45 Soneilon - 23 wrz - 17:00 Hayven - 15 wrz - 16:01 Paskud - 15 wrz - 14:32 Kastore - 15 wrz - 01:59 Eggyslav - 14 wrz - 10:48 Bacus - 8 wrz - 18:03 Serd - 5 wrz - 19:20 Markham98 - 3 wrz - 22:59 Garett - 2 wrz - 18:48 Garett - 2 wrz - 18:46 Markham98 - 1 wrz - 00:50 Markham98 - 1 wrz - 00:46 Andruids - 30 sie - 22:20 avatar - 28 sie - 21:17 Hayven - 28 sie - 00:48 |
© 2003-24 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Bychu
Warmonger
Mimo to jestem zaskoczony, że H5 nadal żyje.
Kammer
Z kolei na Might and Magic Heroes 5.5 (tylko mnie razi szyk przestawny?) patrzę z dość dużą dozą optymizmu i oczekiwania. Pamiętajmy, co dokonał WoG, który bywa nazywany Heroes 3.5. A co z niego wynikło? ERA i VCMI. Czyli to, co najlepsze dla moddingu.
Osobiście mam ogromną nadzieję, że HV dumnie będzie bronić swego miejsca drugiej najlepszej gry HoM&M po Trójce.
Nicolai
Kammer
Viking
Da się w to w miarę bezproblemowo zagrać?
mrgolec
Wolfheart
Aayren
Degraf
Kurek
Nicolai
Yogoort
Co do tych modów do H5 to macie jakieś linki do tych projektów poza heroes community ?
Lux
Kurek
Wolfheart
Orlando Boom!
Kurek
NIe do ciebie, do Yogoorta
Acid Dragon
Hayven
Da się w to w miarę bezproblemowo zagrać?
>>Podbijam pytanie Vikinga - jak stabilność 5.5? Jak z łatwością i szybkością instalacji?
Instalacja trwa kilkanaście sekund, wystarczy podać lokalizację folderu z grą. Przy instalacji w tym folderze pojawia się plik deinstalatora, więc modyfikację odinstalować równie łatwo - i jeszcze szybciej.
Z uwagi na sporo aktywnych skryptów, gra może wymagać nieco lepszego procesora i pamięci RAM niż bez modyfikacji. Uruchamiamy z pliku MMH5.5.exe, chyba że ktoś ma system 64-bit i pamięć większą niż 3 GB, to wtedy przez MMH5.5 (64bit).exe
Jeśli chodzi o stabilność, to jest taka jak w oryginale - choć mogą się w pewnych przypadkach zdarzyć zwiechy, ale gra się przyjemnie. Balans jest w dużej mierze zrobiony, opiera się na tym z RPE, tyle że jeszcze go udoskonala. Chodzi o to, żeby równie dobrze grało się magiem jak wojem, zarówno na małych czy dużych mapach i przeciwko komputerowi czy żywemu przeciwnikowi. Dzięki poprawionej AI Quantomasa ruchy komputera trwają raczej krótko. W paczce jest 36 map już wygenerowanych przez ARMG (jakby ktoś bał się tym bawić). Jest też specjalny skrypt do odpalenia przez konsolę, który pozwala grać w trybie "Króla wzgórza", wystarczy wpisać @H55_ChallengeMe(x); gdzie "x" to numer gracza, który ma być "królem wzgórza".
>>(tylko mnie razi szyk przestawny?)
Właśnie o to chodzi, bo wszystkie projekty Heroes of Might and Magic 5.5 poupadały, więc według magnomagusa zmiana nazwy może przynieść trochę szczęścia.
>>Jest jeszcze Chaos Theory
Od czasu kiedy ostatnio była o nim informacja w Kwasowej Grocie, wiele się nie zmieniło.
>>Białe miasto jest zbyt białe; podobnie jak zielone. Najlepiej wygląda miasto bagienne/dżunglowe. Puszcza zbyt pstrokata.
Jeśli uważasz, że kolorystyka jest zbyt monotonna, napisz o tym sylanowi w temacie na Tawernie. Co do Puszczy, to jednostki są teraz już nowe, więc może i wygląd ekranu miasta się zmieni.
>>Cienisty Czerep mnie zbytnio nie interesuje. Nowe miasta, owszem, są odświeżające i ważne, ale i tak bym wolał, by one były dodawane, a nie zamieniały stare.
Jednostki ze starych miast zostaną - jako neutralne. Nowe miasta da się dodawać tylko bazując na mechanice starych i nie mogą one wtedy być losowe. Żeby dodać nowe miasto z nową mechaniką, które będzie można losować na dowolnej mapie, to trzeba by było chyba zmodyfikować kod gry. Chociaż...
Kammer
Nie jestem do tego przekonany. Wolałbym grubą kreskę, która oddzieliłaby to, co dobre (HV) od tego, co złe (HVI i, nie daj... Wielki Patronie Moddingu, kimkolwiek jesteś, HVII).
>>Chociaż...
Liczę na Was. Pokażcie, że HV wcale nie jest aż tak beznadziejne, jak to niektórzy twierdzą. ^L^
Viking