Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS

Dziś trzy nowe umiejętności z grupy Mocy:
  • Eksploracja - zwiększa zasięg ruchu bohatera
  • Dowodzenie - zwiększa morale jednostek
  • Sztuka Wojenna - zwiększa poziom(!) jednostek wojennych
  •                                                                                                                                                                                    
    Tłumaczenie - nie mogło być inaczej - jak zwykle u nas:
    Acid Dragon
    Wasze komentarze (17)
    18 maj - 20:12

    Zehir-12
    Na pewno sztuka wojenna świetna, co do reszty wyjdzie w trakcie gry :P
    18 maj - 20:12

    Zehir-12
    Ale też jest całkiem nieźle ;)
    18 maj - 21:55

    łowca
    O co chodzi z tą przewagą liczebną w dowodzeniu?
    18 maj - 22:17

    Zehir-12
    @łowca

    Też chciałbym to wiedzieć :P
    18 maj - 22:18

    Eruanno
    Ludzie czy wy jesteście pijani?

    Zdolność arcymistrzowka w dowodzeniu - 5% oddziałów więcej. Serio? To jest grandmaster? Dostaniecie przy 100 pixelach 5 dodatkowych? To jest to wasze "nie najgorzej" i "nieźle" ? xDDDDD Błagam.
    18 maj - 23:26

    Aayren
    @łowca @Zehir-12 - zdaje się, że można będzie rozdzielić nasze 7 oddziałów na 9 grup (czyli podzielić 60strzelców na 3 grupy po 20 by zniwelować blokowanie przeciwnika, bądź stworzyć 2 dodatkowe słabe grupki piechoty by zdejmowały kontry) - umiejętność bywa naprawdę potężna (kto grał w LoWM w którym każdy gracz mógł tak rozplanować oddziały wie na pewno o czym mówię)
    18 maj - 23:47

    Kalohn
    Praktycznie jeden z "musiszmieciów". ;) Natomiast zdolność arcymistrza, o czym wyżej wspomniał Eruanno i o ile nie zaszła pomyłka, śmiało można sobie darować.

    Ogólnie rzecz biorąc, przydatne umiejętności. Miło widzieć nowe zdolności, nawet jeśli jest ich garstka.
    Na marginesie, z ciekawości zerknąłem na tłumaczenie "Snatcha" w H6. Turysta? ;)
    19 maj - 00:11

    Szaman
    Eksploracja:
    Zagarnięcie - Umiejętność niemal obowiązkowa (po co marnować ruchy na zbieraniu drewna!)
    Rodzimy Teren - Pół na pół. Może się przydać jak zamek w opałach a niedaleko bohater z wojskiem.
    Nawigacja - Zależna od mapy, ale jak jest dużo wody to umiejętność prawie że obowiązkowa.
    Zwiad - gniot, można bez tego przeżyć.
    Znajdowanie Drogi - Dobry i użyteczny
    Wędrowiec - Pół na Pół (przeżyje jak nie dostanę morale x2, ale mana +50% to już lepiej brzmi)
    Znajomy Teren - Mógł być dobry a wyszedł słaby-średniak, gdyby nie tylko w strefie kontroli to był by dobry

    Podsumowanie: Niestety w tej części typowe logistyczne umiejętności wypadają blado a wręcz słabo. Umiejętności które de facto mogły by się przydać są tak ograniczone są nie warto o nie się starać patrz: Znajomy Teren.

    Dowodzenie:
    Taktyka - Da się przeżyć bez niej.
    Rezolutność - Gniot (kto zaatakuje połową obrażeń, jak wiadomo że kontratak przeciwnika będzie pełny!?, dobry by dać oddział do obrony)
    Patriota - Gniot
    Przewaga Liczebna - Wydaje się być bardzo dobrą umiejętnością, szczególnie już w dalszej części gry, minus że musisz mieć bezużyteczna taktykę.
    Wzniosła mowa - Gniot
    Przykładny Dowódca - Pół na pół, jak zależy nam by szybko uśmiercić jakiś oddział to ta umiejętność może się przydać
    Posiłki - Pół na Pół jeśli celujemy w ilość niż jakość ta umiejętność wręcz obowiązkowa.

    Podsumowanie: Dowodzenie wręcz ma katastrofalne umiejętności, żadne nie wydają się być użyteczne czy to na początku gry czy dalej, jedyna umiejętność godna uwagi tu to Przewaga liczebna, reszta to gnioty.

    Sztuka Wojenna:
    Artyleria - Klasyk, masz pod władanie balistę.
    Zwiększona wytrzymałość - Gniot, bo po co? co za różnica że moja balista będzie miała 500 hp zamiast 300?
    Szybkie rozstawienie - Gniot, co za różnica czy moja balista strzeli turę prędzej czy później?
    Obrona Miasta - Dobra umiejętność, szczególnie jak są misje defensywne, czy jak wolisz wroga wykończyć na murach.
    Sztuka Oblężnicza - Klasyk, masz pod władanie katapultę/cyklopa/wiwerne/Krystynę z gazowni.
    Grad Artylerii - Pół na pół o ile balista twoja będzie dawała sensowne obrażenia to dobra, jak słabe to gniot.
    Doskonała Sztuka Wojenna - Pół na pół. Zdaje się być dobre ale czy wystarczająco dobre?

    Podsumowanie: Sztuka Wojenna tak samo jak Dowodzenie wypada słabo, jest zbyt wielka rozbieżność między umiejętnościami np. Obrona miasta która jest krypto defensywną umiejętnością, a Sztuka Oblężnicza która jest ofensywną.
    19 maj - 00:13

    Acid Dragon
    @Aayren - dzięki za wyjaśnienie. To miałoby sens. Inna sprawa, że sam tego nie rozumiałem, gdy to tłumaczyłem :P.
    19 maj - 00:30

    Nicolai
    Eksploracja może nie jest must-have, ale potencjał w niej jest. Zestawik kilku przydatnych perków, warto rozważyć ten SkillSlice. Tylko arcymistrz mnie nie przekonuje, ale jego użyteczność będzie zależeć od procenta.
    Dowodzenie jest dziwne. Nowicjusz i Ekspert to must-have, mistrz i arcymistrz to jakieś nieporozumienie. Zwiększenie liczebności o 5%? Przecież to tyle co nic.
    Sztuka Wojenna ma trzy musiszmieciowe perki: Artyleria, Sztuka Oblężnicza i Grad Artylerii. Reszta szału nie robi, a arcymistrza nie skomentuję, bo nie wiem o co chodzi z tymi poziomami.
    19 maj - 12:20
    lukkkk
    Widzę naprawdę dużą dysproporcję pomiędzy umiejętnosciami. Jedne są megamocne (np. szczęście) a inne jak np. dowodzenia, mogą nie uratować nam tyłka w czasie walki. Myślę, że to doprowadzi ponownie do stworzenia kilku naprawdę mocnych buildów bohaterów, podczas gdy inne zostaną totalnie zapomniane. Przyda się balans. Na razie tego balansu nie widzę. Boje się, że twórcy z tym balansem już nie zdążą.
    19 maj - 23:33

    Gravius
    Nie rozumiem skąd takie negatywne opinie arcymistrzowskiej umiejętności dowodzenia - przecież to jest 5% dla każdego oddziału, co oznacza, że mając armię zajmującą wszystkie 7 slotów zwiększamy jej rozmiar o 7*5%=35%, a jeśli połączymy to z Przewagą Liczebną (2 dodatkowe oddziały), to zyskamy oszałamiającą wartość 45%.
    19 maj - 23:47

    Acid Dragon
    Przy takiej matematyce 3 punkty Ataku dadzą 105% premii :P

    Nie, to tak nie działa. 5% z jednego oddziału, z pięciu oddziałów, czy ze stu oddziałów to dalej 5%. Dla porównania - 1 punkt ataku (lub najsłabszy artefakt) w H3 dawał wszystkim jednostkom 5% większe obrażenia. Jedyny plus posiadania tej arcymistrzowskiej umiejętności to to, że można będzie mieć minimalne straty i dalej zachować 100% początkowej armii. Czyli to trochę tak, jakby po bitwie 5% poległych jednostek zmartwychwstawało.... Tyle, że podstawowa Nekromancja dawała 10%....
    20 maj - 01:05

    Nemomon
    Tyle, że w H3 Nekromancja zawsze wskrzeszała szkielety bez względu na to, co padło na polu bitwy.

    Anyway, abilitka moim zdaniem jest średnia. Nie jest tragiczna, ale też nie jest czymś niezwykłym. Te extra 5% jednostek (w przeciwieństwie do szkieletów z Nekromancji) dodawane są przed walką, a więc o tyci zwiększą zadawane przez jednostki obrażenia. Co prawda nie będzie to jakaś kolosalna różnica, ale zawsze... No i to wskrzeszenie.

    Abilitka cierpi jednak bardzo na syndrom poziomu mapy. Na małych mapach ona w ogóle się nie przyda, ale z kolei na dużych mapach w których będzie kilka własnych zamków do podbicia może okazać się ciekawsza.
    20 maj - 08:13

    Yogoort
    a ile wynosiła wartość Posiłków w Heroes6 ? Liczb nie pamiętam, wiem, że to wzrastało jakoś proporcjonalnie do wielkości oddziału i to była naprawdę znakomita zdolność w moim mniemaniu tylko, że dotyczyła pojedynczego oddziału. Gdyby zachowali wartości z H6 to będę zwolennikiem tej umiejki i to dużym.
    20 maj - 19:03

    Aayren
    Trzeba pamiętać, że ta umiejętność to niwelowanie jakikolwiek strat w mniejszych potyczkach. Armie z potężnym leczeniem nie mają się czego bać, ale już takie demony z HVI byłyby bardzo wdzięczne za takową umiejętność. Poza tym nie przesadzacie z tym hejtem kochani? Zdaje się, że wielkim błędem było wstawienie 5% zamiast X% przez autora. Naprawdę myślę, że ta liczba nie jest stałą kosmiczną i nie zagnie czasoprzestrzeni wokół siebie nie pozwalając na jakiekolwiek zmiany balansu :p
    20 maj - 21:11

    Kalohn
    @Nemomon
    Wskrzeszenie?

    @Yogoort
    O ilości posiłków w H6 decyduje rozmiar całej armii, nie tylko posiłkowanego oddziału. Gdyby omawiana zdolność działała na tej samej zasadzie, lecz z efektem masowym, byłaby zapewne zbyt silnym zastrzykiem. Na przykładzie:
    Dla uproszczenia przyjmijmy, że nasze wojsko składa się z pięciu oddziałów, liczących kolejno 20 (200 HP), 40 (100 HP), 80 (50 HP), 160 (25 HP) i 320 (10 HP) jednostek. "Posiłki" w aktualnym wydaniu powiekszą każdy z nich o 5%, a zatem do walki staniemy pięcioma oddziałami, złożonymi z 21, 42, 84, 168 i 336 jednostek. Lipa, moim zdaniem.
    Z kolei "Posiłki" ŕ la H6 uwzględniają wielkość całej armii, a co za tym idzie analogiczne zasilenie każdej drużyny o 5% z... 19200 HP. W przełożeniu na jednostki dałoby to kolejno 24, 49, 99, 198 i 416 wojaków na starcie (!).
    Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
    JB
    Górski Krasnolud - 2 lip - 17:39
    Eggyslav - 28 cze - 20:50
    Pointer - 26 cze - 11:32
    Bajan - 26 cze - 11:27
    avatar - 24 cze - 10:23
    DoctorPlay - 17 cze - 14:54
    Górski Krasnolud - 15 cze - 11:49
    adamnavel - 15 cze - 08:00
    AquaInferus - 11 cze - 10:32
    zmudziak22 - 10 cze - 21:36
    zmudziak22 - 10 cze - 21:15
    Szaman - 10 cze - 16:29
    Kammer - 8 cze - 21:27
    Yaaqob - 8 cze - 12:19
    avatar - 7 cze - 20:20
    Kastore - 4 cze - 17:44
    Krzesiwo - 2 cze - 13:06
    animalish - 27 maj - 20:09
    Kastore - 25 maj - 15:30
    Yaaqob - 24 maj - 11:51
    Ursus - 21 maj - 12:30
    Warmonger - 20 maj - 18:55
    LuckyClover - 19 maj - 08:41
    avatar - 17 maj - 18:32
    Serd - 10 maj - 19:30




    © 2003-22 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
    Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt