A na ich czele dwie nowe jednostki: Kabuki Propagandist i Masterpiece Titan. A czym będą same legiony? Jest to zupełnie nowa mechanika, jaka została przedstawiona w wywiadzie. Pozwala ona na wystawianie tokenów (czyli de facto normalnych jednostek) i tworzeniu stacków. Każda frakcja będzie miała inną metodę uzyskiwania tokenów. Przystań będzie je produkować w budynkach, gdy zagrany zostanie Człowiek, a Nekropolia - po prostu będzie je zagrywać. Sam mechanizm stackowania będzie wyglądał następująco: jeżeli zagrywamy jakieś stworzenie na takie samo, już znajdujące się na polu bitwy, to świeżo zagrana karta idzie na cmentarzysko, a jednostka, która pozostała "wchłania" statystyki zagranego stworzenia. Mechanizm umierania jest podobny, jak w przypadku umierania jednostek w Heroesach - obrażenia zadawane będą "szczytowej" jednostce tak długo, aż ona zginie, wtedy obrażenia przechodzą na kolejną. Gdy ginie jednostka na stacku, to cały stack traci statystyki, jakie ta jednostka wniosła, ta mechanika będzie fascynująco działać z pewnym budynkiem Nekropoli. :P Lecz nie jest to jedyna nowinka, jaka nadchodzi. Jesteście zmęczeni Pustką i jej Heroldem? A więc możecie odetchnąć - nowy "sezon" przeniesie nas w wir wydarzeń znanych nam już z Might and Magic: Heroes VI. Jak dowiadujemy się z artykułu, żegnamy się z Pustką i wracamy do Drugiego Zaćmienia. Przede wszystkim nowy sezon będzie składał się z czterech rozszerzeń: Serca Koszmarów, Zguby Gryfa oraz tajemniczych S07 i S08. Wedle zapowiedzi, to dwa ostatnie rozszerzenia przyniosą nam najważniejsze starcie (i pewnie również frakcję Lochu, bez której bardzo trudno byłoby przedstawić konflikt między siłami Światła a Mroku). Cały sezon będzie przedstawiał znaną nam już historię. Serce opowiadało o tym, jak to Sveltana Gryf doprowadziła do ściągnięcia Matki Namtaru do Hereshu. A kolei Rozum Zguba będzie traktował o Toghrulu, orkijskim szamanie ocalałym z masakry i jego krwawej zemście, jaką zamierzał wywrzeć na rodzie Gryfów. Jeżeli bylibyście ciekawsi, to poniżej przedstawię dokładniejsze działanie mechaniki żetonów (ang. tokens) i stosów (ang. stacks): 1. Zagrywamy Udręczonego Ghula na wolne pole bitwy. Zyskujemy tym samym jednostkę 2/1/2 (atak/odwet/punkty życia). 2. Następnie na to samo pole zagrywamy drugą kartę Udręczonego Ghula. Na skutek tego zagrania zagrywana karta od razu idzie na cmentarzysko, zaś ten Ghul, który już jest wystawiony, rośnie (pochłaniając statystyki odłożonej na cmentarzysko karty) do 4/2/4. 3. Przeciwnik atakuje naszego Ghula swym Kościotrupem Plagi. Tym samym nasza jednostka staje się 4/2/3. 4. Na początku naszej tury nasz Ghul otrzymuje jeden punkt obrażeń (ze względu na to, iż posiada jeden licznik Infekcji powstały poprzez atak Kościotrupa), skutkiem czego staje się 2/1/2. Czemu? Należy pamiętać, iż na stosie Ghuli znajdują się dwa żetony o takiej nazwie, z których to każdy jest jednostką 2/1/2. Obrażenia zadawane są jednostce, która znajduje się na szczycie stosu i, jeżeli zginie ona i wciąż pozostaną niezadane obrażenia, to przechodzą one na kolejny żeton. A zatem na skutek ataku Kościotrupa jeden żeton został zraniony, a następnie został on dobity przez licznik Infekcji. Ostatecznie pozostał nam jeden żeton 2/1/2 z pojedynczym licznikiem Infekcji. | mastercook - 27 mar - 22:50 Major Disaster - 27 mar - 19:56 Fandor - 27 mar - 12:13 Sobieski - 26 mar - 23:08 Kastore - 26 mar - 18:35 Jacob - 24 mar - 17:09 FirePaladin - 24 mar - 14:36 matikarlito - 23 mar - 13:41 matikarlito - 22 mar - 17:19 Fandor - 19 mar - 20:14 Andruids - 17 mar - 23:56 Bezimienny111 - 13 mar - 09:28 Andruids - 13 mar - 02:28 avatar - 10 mar - 08:21 Kastore - 7 mar - 20:44 Alexei Griffin - 4 mar - 19:00 ShEv441 - 2 mar - 10:44 macowiec - 1 mar - 23:44 Kastore - 29 lut - 21:48 Godzilla - 29 lut - 17:46 Warmonger - 23 lut - 13:38 Pointer - 21 lut - 20:32 Dru - 21 lut - 12:31 Latarnik - 19 lut - 16:34 Leance - 17 lut - 11:00 Warmonger - 15 lut - 10:51 LordExegol - 6 lut - 13:40 Kastore - 2 lut - 15:06 AmiDaDeer - 23 sty - 13:23 AmiDaDeer - 23 sty - 13:20 Eggyslav - 22 sty - 18:34 AmiDaDeer - 22 sty - 16:13 Dru - 22 sty - 16:00 Crazy-AK47 - 21 sty - 00:40 Major Disaster - 20 sty - 01:02 |
© 2003-24 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Demorator
Kammer
Osobiście sądzę, iż będzie to działać wyłącznie na stworzenia o koszcie mniejszym niż 4. A i tak zagranie takiego ubermonostacka zajmie trochę czasu i zasobów.
Alamar
>>>Torghrul
Nie ma takich bohaterów.
>>>Pozwala ona na wystawianie tokenów (czyli defacto normalnych jednostek) i tworzeniu stacków
A po polsku?
>>>i pewnie również frakcję Lochu, bez której bardzo trudno byłoby przedstawić konflikt między siłami Światła a Mroku
Tak, bo w epilogach H6, opowiadających o starciu Światła i Ciemności, pełno było Mrocznych elfów. :P
>>>doprowadziła do ściągnięcia Matki Namtaru do Heresh
do Hereshu
>>>o orkijskim szamanie ocalałym z masakry i jego krwawej zemście, jaką zamierzał wywrzeć na rodzie Gryfów.
Zamierzał? Patrz trailer i misja treningowa, zwana właśnie "Zguba Gryfów", w H6.
Ogólnie cała ta nowa kampania to wydaje się powtórką z historii opowiedzianej w H6.
Kammer
Fixed.
>>> A po polsku?
Wyjaśnienie mechaniki masz dalej. Bardzo mi przykro, ale nie widziałem oficjalnego tłumaczenia wywiadu. I nie chciałem tego samemu tłumaczyć, by ktoś się później nie czepiał, iż moja wersja jest niezgodna z oficjalną. :P
>>> Tak, bo w epilogach H6, opowiadających o starciu Światła i Ciemności, pełno było Mrocznych elfów. :P
A skąd wiesz, co będzie w dwóch kolejnych rozszerzeniach?
>>>Zamierzał? Patrz trailer i misja treningowa, zwana właśnie "Zguba Gryfów", w H6
To tak, jak w tym dowcipie. Jakby nie zamierzał, toby nie wywarł.
>>> Ogólnie cała ta nowa kampania to wydaje się powtórką z historii opowiedzianej w H6.
Właśnie. Miło, że jednak napisałem coś zrozumiale i poprawnie. :P
Alamar
Kobieca intuicja. ;P
Dark Dragon
Jeśli już tłumaczysz nową mechanikę dla graczy to rób to po ludzku :P.
Wikist
TopFunny525
Hayven
I dlaczego to się nazywa "stos" skoro jest tylko jeden stwór? :D
Nerevar
Animaluki
Nerevar
Nerevar
TopFunny525
Kammer
>>>Nie wiadomo. Podejrzewam, iz będzie to działać na każdą jednostkę na stosie osobno.
>>> I dlaczego to się nazywa "stos" skoro jest tylko jeden stwór? :D
Bo to jest w rzeczywistości kilka stworów, ale położonych jeden na drugim. :P
>>>Najprawdopodobniej pomyliłem nazwy i zamiast Egzalty dałem Exile.
Nope. Exalted działa w ten sposób, iż jeżeli jednostka atakuje samotnie, to dostaje +1/+1 za każdą sojuszniczą kartę z Exalted.
TopFunny525
>>>>Nope. Exalted działa w ten sposób, iż jeżeli jednostka atakuje samotnie, to dostaje +1/+1 za każdą sojuszniczą kartę z Exalted.
Da, mniej więcej o to mi chodziło. Dziś jakiś niewyspany jestem, jednak mniej więcej z tym mi się kojarzy ta mechanika "pseudo stacków". Mea Culpa Mea Culpa once again. Pozdrawiam
Hayven
Kammer