Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Świętowanie 15-lecia H3 trwa. Dziś opowieści dwóch Starożytnych pracujących nad tą grą, przybliżające kulisy powstania kultowego tytułu. Całość można przeczytać (po angielsku) na stronie Ubisoftu, zaś poniżej streszczenie najistotniejszych rzeczy:


David Mullich (Dyrektor produkcji Heroes of Might and Magic 3)


  • "Ser" Mullich dołączył do zespołu New World Computing po premierze HoMM2. Został zatrudniony na swe stanowisko przez Tripa Hawkinsa, prezesa 3DO.
  • Jego pierwszym zadaniem było uaktualnienie stylu graficznego z "bajkowego" na bardziej "fantasy". Powstało w tym celu ponad 10 000 grafik.
  • Kolejnym zadaniem okazało się znalezienie programistów, gdyż praktycznie cały zespół NWC był zajęty przy produkcji MM6.
  • Z powodu napiętego grafiku (14 miesięcy) silnik graficzny H3 został zaadaptowany z H2 z odpowiednimi zmianami. Uległ za to całkowitemu przeobrażeniu edytor poziomów.
  • Za statystyki jednostek i ogólny balans gry odpowiedzialny był Greg Fulton, który bardzo blisko współpracował w tych sprawach z Jonem Van Caneghenem.
  • Wraz ze zbliżającym się terminem premiery, nawet główny menadżer, Mark Caldwell, "został" zaprzęgnięty do pracy nad kodowaniem.
  • Produkcja gry, co było i jest ewenementem, zmieściła sie w wyznaczonym terminie.


  • Christian Vanover (Zastępca dyrektora)
  • "Ser" Christian zajmował się głównie kontaktami z fanami gry na forum NWC. Jest też autorem "Opowieści Xanthora", które były publikowane na wspomnianym forum. Opisywały one pokrótce wszystkie osiem królestw jak i ich historie, jak choćby pierwsze spotkanie armii Nighonu i Eeofolu czy Wojny Drzewne (znane z fabuły MM7).
  • Wymyślił biografie dla wszystkich 128 bohaterów gry, jak również przywódców wszystkich ośmiu frakcji.
  • Jak sam przyznaje, stworzenie biografii było proste. To wymyślenie imion herosom nastręczyło mu wielu problemów. Dlatego właśnie pod koniec tego procesu, jeden z (bezimiennych jeszcze) rycerzy został ochrzczony przez Grega Fultona jako Christian.
    Alamar
    Wasze komentarze (11)
    25 lut - 20:39

    Aayren
    Czy wie ktoś gdzie można natknąć się na "Opowieści Xanthora"?
    25 lut - 20:41

    MiB
    "Wraz ze zbliżającym się terminem premiery, nawet główny menadżer, Mark Caldwell, "został" zaprzęgnięty do pracy nad kodowaniem." - czyli maksyma opisująca PMa jako osobę, która myśli, że jak znajdzie 9 kobiet, to urodzą mu dziecko w miesiąc, już wtedy była aktualna ;-)

    "Produkcja gry, co było i jest ewenementem, zmieściła sie w wyznaczonym terminie." - gra wydana w terminie, ale należy zapytać ile elementów gry (features) zostało wykastrowanych wraz ze zbliżającym się terminem :P
    25 lut - 20:49

    Alamar
    @Aayren
    Czekają w kolejce na tłumaczenie... od dawna.

    @MiB
    Sądząc po tym, że gra w dniu premiery była bardzo grywalna, to chyba jednak się udało.
    Co do elementów, to do czasów AB nie przypominam sobie niczego... może poza Jarmarkiem Cudów. Za to w późniejszych łatkach wycięto elementy typowe dla H2 - jak wymaganie posiadania Dowodzenia, opłaty czy walki ze strażnikami przy podnoszeniu artefaktów.
    25 lut - 20:49

    Bychu
    A historii tego "Sera" i tak nie zrozumiesz :P
    26 lut - 00:12

    Aayren
    @ Alamar
    A anglojęzyczne wersje?
    26 lut - 00:32

    Douger
    "Za statystyki jednostek i ogólny balans gry odpowiedzialny był Greg Fulton"

    No to pan Greg się średnio wykazał :D
    26 lut - 01:26

    Kurek
    Kiedy wyniki konkursu MMX???
    26 lut - 01:53

    Andruids
    @KUREK eee... 3 dni temu? : /
    26 lut - 07:19

    Bychu
    Kurek, a patrzyleś na ostatniego newsa? Czy przyszedłeś pokrzyczeć?

    26 lut - 20:15

    Kurek
    aha, sorry ;p
    26 lut - 23:02

    Mitabrin
    Teraz będę zupełnie w inny sposób patrzył na specjalizację Mullicha. ;)
    Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
    JB
    Kastore - 26 maj - 00:51
    King Majesty - 25 maj - 19:33
    Kastore - 25 maj - 15:30
    Yaaqob - 24 maj - 11:51
    King Majesty - 23 maj - 19:56
    King Majesty - 23 maj - 15:32
    King Majesty - 21 maj - 20:49
    Ursus - 21 maj - 12:30
    Andruids - 20 maj - 21:01
    Warmonger - 20 maj - 18:55
    Pointer - 20 maj - 17:19
    King Majesty - 20 maj - 11:29
    LuckyClover - 19 maj - 08:41
    avatar - 17 maj - 18:32
    Serd - 10 maj - 19:30
    Kertra - 6 maj - 13:00
    Krzesiwo - 4 maj - 11:26
    Jebarkas - 25 kwi - 23:15
    Majster - 20 kwi - 17:45
    RustDragon - 16 kwi - 11:57
    Kastore - 12 kwi - 16:26
    Blaza - 11 kwi - 19:40
    Yaaqob - 8 kwi - 10:07
    Bajan - 2 kwi - 20:36
    Kastore - 31 mar - 03:21
    Kastore - 30 mar - 22:58




    © 2003-22 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
    Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt