U naszego sojusznika, Jaskini Behemota szykuje się nowy turniej! Znana z pewnością bywalcom konwentów "Arena", czyli specjalnie przygotowana do turniejów online mapa, stanie się niedługo polem wielu bitew między graczami Heroes III. Turniej rusza 2 listopada, zapisać się można TUTAJ, zaś szczegóły znaleźć i pytania zadawać można w tym temacie na jaskiniowym forum. Przewidziane nagrody! | Duke Bogdan - 22 sty - 00:43 Riccardo - 20 sty - 13:44 klimat93 - 20 sty - 09:32 Duke Bogdan - 20 sty - 09:09 kubawaleczny - 19 sty - 19:52 avatar - 16 sty - 21:28 avatar - 13 sty - 20:33 Belegor - 5 sty - 20:58 Belegor - 5 sty - 15:45 Belegor - 5 sty - 14:49 Darkstorn - 4 sty - 14:42 Górski Krasnolud - 30 gru - 16:09 Andruids - 24 gru - 22:51 Hayven - 24 gru - 14:22 Górski Krasnolud - 23 gru - 14:30 Garett - 23 gru - 14:15 Górski Krasnolud - 23 gru - 00:27 Górski Krasnolud - 23 gru - 00:23 Lord Hawk - 21 gru - 09:17 Darkstorn - 17 gru - 16:38 Garett - 15 gru - 17:28 Soneilon - 4 gru - 13:12 Alistair - 26 lis - 23:22 Akad - 18 lis - 12:43 Majster - 13 lis - 15:31 Cezaros - 5 lis - 22:53 edeksumo - 31 paź - 22:19 Majster - 31 paź - 21:29 VIP - 24 paź - 17:35 Alamar - 23 paź - 09:19 James_Dean - 17 paź - 12:20 AmiDaDeer - 15 paź - 15:19 Garett - 12 paź - 16:18 Soneilon - 23 wrz - 17:00 Hayven - 15 wrz - 16:01 |
© 2003-25 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
AmiDaDeer
Acid Dragon
AmiDaDeer
Shin0bi
Acid Dragon
@Shin0bi - Nie przypominam sobie, a przynajmniej nie w ostatnich latach. Losowe mapy są dobre dla "przyjacielskich" rozgrywek, ale rzadko kiedy są to mapy zbalansowane. Oznacza to, że to, jaki wylosujesz zamek może mieć bardzo duże znaczenie dla szans na wygraną (do tego stopnia, że np. Nekropolia jest na tego typu turniejach banowana). Nie wspominając już o tym, że czasami na losowych mapach wyskakują różne "kwiatki", jak odcięcie od początkowych kopalń rudy/drewna, czy nierównomiernie rozłożone zasoby. "Arena" pod tym względem jest od lat udoskonalana, aby każda frakcja miała mniej-więcej równe szanse na wygraną i aby w jak największym stopniu liczyły się umiejętności taktyczne graczy, a nie czynniki losowe.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie wszystkim taka gra odpowiada, bo mimo zalet związanych z "balansem", eliminuje to wiele elementów Heroes 3, jak: rozbudowa zamku, strategia na mapie przygód, zajmowanie kopalń, czy walki z potworami neutralnymi. Niemniej jednak dla ludzi, którzy cenią sobie rywalizację na równych szansach, Arena powinna się sprawdzić.
Hayven
Hellburn
Shin0bi
@Acid
Co do niezbalansowania map losowych nie mogę się zgodzić - wszelkie turnieje Heroes jakie obecnie są organizowane są przygotowywane właśnie w oparciu o mapy losowe, i tak zwane "template" które za pomocą pewnego schematu tworzą mapę tak, aby każdy gracz w swojej strefie miał podobną liczbę ciekawych lokacji i zasobów (to jeszcze zależy od zamku czyli rodzaju terenu startowego - niektóre mają więcej kopalń, np. droga Forteca, a inne więcej siedzib stworów (przykładowo Inferno często ma na wielu templatach siedlisko Diabłów nieopodal) Oczywiście pewien element losowy pozostaje, lecz generalnie w 95% przesądzają umiejętności graczy.
Acid Dragon
Niemniej jednak nawet wtedy i tak spore znaczenie ma sam zamek. tygodniowy przyrost armii z jednego miasta po prostu nie jest równy sile tygodniowemu przyrostowi z jakiegokolwiek innego. Arena rozwiązuje ten problem dobierając liczbę jednostek na kolejnych poziomach nie wg ich przyrostów, ale tak, by sobie odpowiadały siłą.
AmiDaDeer
Zróżnicowanie map sprawiłoby, że turniej mógłby być bardziej ciekawy - bo nawet jeśli gra byłaby wciąż sprowadzana na siłę do liczb i tego żeby wszyscy zaczynali z jak najbardziej podobnymi do siebie armiami, to do całej gry dokładałby się element zaskoczenia, a gracze mieliby zerowe szanse na wykucie na pamięć mechanicznego wręcz sposobu na zwycięstwo.
No, ale może po prostu nie mam umysłu gracza turniejowego i ja czegoś nie rozumiem.
LivingAnarchy
@Hobbit: "Arena? Znowu?"
Mówisz jakbyś regularnie startował w turniejach -,- To już serio jest narzekactwo .Argument o grze na Arogancji jest co najmniej śmieszny, bo scenariuszy z gry nie są stworzone pod starcia turniejowe/ online/ grę między żywymi przeciwnikami. Poza tym, kiedy Jaskinia organizowała ostatni turniej online? Bo ja sobie nie przypominam. Chyba mnie tam jeszcze nawet nie było. Więc w czym problem? Są gracze, chcą grać, a ty swoim gadaniem tylko zniechęcasz. Nie chcesz brać udziału to nie. Doceń chociaż to, że ktoś się za to bierze i chce dać okazję do ciekawej gry innym ludziom. Dziękuję :)
@shin0bi: Owszem, będziemy organizować kolejne turnieje. Zapewne także oparte o szablony. Jednak zachęcam także do wzięcia udziału w turnieju Areny. Jest to bowiem świetna zabawa. Mapa świetnie sprawdza się jako pole to internetowych potyczek.
Pozdrawiam i zachęcam wszystkich do udziałów. Grono co raz bardziej się rozszerza!
AmiDaDeer
Ja nie mam nic przeciwko turniejowi online, jestem nawet zadowolony z tego że JB coś takiego organizuje. Doceniam to i tu nie widzę żadnych problemów. Nie podoba mi się natomiast pomysł, by odgrzewać starą mapę która jest aż do bólu znana starym bywalcom i której jedyną "zaletą" jest zminimalizowanie wpływu szczęścia na grę na rzecz suchych statystyk. W tym jest mój problem i mam prawo do właśnie takiego ględzenia. Tak samo jak Ty masz prawo do ględzenia, że inni ględzą. Inna sprawa, że ja przynajmniej staram się wypowiadać jakąś konstruktywną opinię, a akurat Ty siejesz tutaj flejma, niczym jutubowi fanboye. :P
Więcej dystansu, tu nie ma żadnych świętości nie do ruszenia!
Shin0bi
Shin0bi
Czekam z niecierpliwością na taki turniej i już zaczynam ostrzyć włócznie moich troglodytów :))
LivingAnarchy
Arena konwentowa 2.3 Wojrada się sprawdza, nie słyszałem by była jakaś niedopracowana. Jest chyba w czołówce aren na świecie, jeśli nie najlepsza.
Dlaczego turniej na Arenie a nie na szablonach choćby?
-To pierwszy turniej od lat w Jaskini Behemota, chcieliśmy zacząć od czegoś prostszego dla nowych.
-Granie na szablonach jest o wiele bardziej czasochłonne, graczom trudniej się zgadać. Areny można rozegrać raz dwa.
-Uważam, że Arena jest sprawiedliwsza, co nie znaczy, że gry na szablonach są złe :)
@shin0bi: A ja czekam z niecierpliwością aż odrzucisz stereotypy i zapiszesz się także na Turniej Areny Online :) :)
Pozdrawiam!
AmiDaDeer
Chciałbym zobaczyć jakiś ranking który to potwierdza. :P
Ja rozumiałbym gdyby Arena Konwentowa była jakąś świetną mapą dla pojedynczego gracza. Ale nie jest, więc tym bardziej nie potrafię zrozumieć jej fenomenu w JB. To mapa, można w nią sobie pograć parę razy, ale ona stała się aż zbyt dobrze znana, by nadal służyła jako sprawiedliwa mapka.
Załóżmy że jest dwóch graczy, których umiejętności są bardzo zbliżone do siebie, ale jeden z nich zna dobrze mapkę na której się rozgrywa turniej (bo jest to mapka legendarna), a drugi nie miał okazji w nią zagrać. Który ma większe szanse na wygraną w takiej sytuacji?
Owszem, na szablonach jest element losowy i może mieć spore znaczenie, ale czy nie o to właśnie chodzi we wszelkiego rodzaju konkursach? Nawet na olimpiadzie sportowej szczęście odgrywa spore znaczenie i nie widzę powodu by uznawać, że cokolwiek co dopuszcza rolę właśnie szczęścia miałoby być złe czy gorsze od utrwalonych schematów.
LivingAnarchy
1. Co aren ogólnie. Widziałem kilka, albo odstraszają wyglądem, albo są niegrywalne bo są zaklęcia jak Berserker/ Armageddon.
2. Co do dwóch graczy. Jeśli to są dwaj dobrzy gracze, to ten nieznający areny zrozumie ją w mig i będą grali jak równy z równy. Zresztą czy to, że ktoś zna mapę lepiej to kogoś wina? Bo nie czaję. Tym bardziej to można powiedzieć o szablonach. Ktoś wie jak wygląda szablon, ktoś się nauczył na nim grać (bo tam gra wygląda inaczej niż w trybie single) to co, oszustwo? Kurde. No na tym właśnie wszystko polega, mapa jest znana, więc każdy ma prawo ją tak samo dobrze poznać. W czym problem bo naprawdę nadal nie mogę pojąć? Na arenie też są elementy losowości ;)
AmiDaDeer
2. Do czasu gdy ten gracz (niekoniecznie dobry, ale nie gorszy od tego drugiego) nieznający mapy ją w końcu pozna, ten już obeznany z Areną będzie w mniejszym lub większym stopniu na prowadzeniu. Nie mówię natomiast że to czyjaś wina, że ktoś zna mapkę - ale skoro ten turniej ma dawać wszystkim równe szanse i wszystko ma zależeć tylko od umiejętności graczy, to tym bardziej dla mnie jest niezrozumiałe wykorzystywanie mapy, która już w różnych rozgrywkach była wykorzystywana wielokrotnie. Po prostu stali bywalcy turniejów mają tym bardziej większe szanse niż nowicjusze.
Z szablonami jest taka różnica, że po coś jednak te mapy na nich są generowane losowo. Owszem, mapki z szablonów mają elementy wspólne, w których można dostrzec pewien schemat, jednak sam teren, same mapy, sposób ułożenia terenu jest jednak mniej lub bardziej losowy i nie da się już tutaj wykuć na pamięć sposobu grania, jak to jest możliwe w przypadku map stworzonych i wielokrotnie wykorzystywanych.
A mapę owszem, można poznać we własnym zakresie, ale nie każdy miał możliwość poznania jej wcześniej na turniejach - a chyba zwykłe zagranie w nią w trybie jednego gracza nie wchodzi w rachubę?
Elementy losowości są, bo HoMM3 opiera się w pewnej mierze właśnie na elementach losowych. Tyle że celem Areny jest z tego co wiem ich zlikwidowanie na ile się tylko da. A wtedy z tego już się robią szachy.
Zresztą chyba nie porozumiemy się na tym polu, widać że mamy zupełnie różne podejścia do gry. Miło słyszeć że rozważacie turnieje oparte np. o szablony, Turniej Areny w każdym razie zdecydowanie nie jest dla mnie. :P
Acid Dragon
Mapa służy jedynie za narzędzie dla graczy do zbudowania swoich bohaterów, armii i do przeprowadzenia kluczowej walki. Tak na dobrą sprawę tej mapy mogłoby w turnieju nie być w ogóle :P. Niemniej jednak przydaje się do losowań, bo jednak pewne elementy losowości H3 zostały zachowane - losowanie zamków, bohaterów, czarów w miastach i 3 zestawów artefaktów.
AmiDaDeer
A to że mapa ma być tylko narzędziem do gry tym bardziej sprowadza grę do liczb, co wcale nie sprawia że staje się ona bardziej interesująca. Zdecydowanie ciekawsze mi się wydaje granie na zupełnie nowym, nieznanym terenie, może ze znanymi pewnymi schematami (w końcu to są szablony), ale wciąż jednak jest to pewnego rodzaju "przygoda". W tym wypadku, niestety, cała "przygoda" zostaje sprowadzona do tego, żeby numerki się zgadzały, i to mnie odrzuca.
Acid Dragon
Niemniej jednak wydaje mi się, że kwestia samej mapy jest obiektywna. Na Arenie naprawdę nie ma żadnego znaczenia, czy ktoś już w to grał, czy nie. Nie ma możliwości podjąć decyzji w oparciu o to, że coś się wie, lub czegoś się nie wie. Nie ma możliwości opracować sobie "taktyki" na mapie. Wszystko sprowadza się do taktyki na polu bitwy. Na mapie po prostu nie da się zrobić nic specjalnego. Przebieg mapy do momentu potyczki jest niemal liniowy. Gracz w kilku momentach wybiera jedną z kilku możliwości, ale nie ma możliwości wyjść poza schemat.
Poza tym - zakładając, że jestem graczem turniejowym i mam otwarty dostęp do mapy turniejowej, to musiałbym być chyba idiotą, żeby jej nie ściągnąć i chociaż raz nie zagrać.
Masław
AmiDaDeer
Masław
AmiDaDeer
Poza tym bądźmy szczerzy: im więcej ktoś gra w szachy albo skacze, tym faktycznie ma większe szanse na wygraną. I tak, są tam pewne mechaniczne zagrania, które można wykuć na pamięć. Ale chyba nie o to chodzi w HoMM3, by co roku dopracowywać mechanizmy na daną mapę i na tego podstawie wygrywać turnieje?
Shin0bi
LivingAnarchy
Agon
LivingAnarchy
Są już grupy!
Qui