Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Jak powszechnie wiadomo, czytanie szkodzi zdrowiu, ogłupia i odciąga od oglądania filmików z kotami na YouTube. Jeśli jednak chcecie zaryzykować swym życiem i zdrowiem, to mamy dla Was kolejny przydługawy artykuł. Tym razem jest to tłumaczenie ciekawego wywiadu z twórcami Might & Magic X, jaki przeprowadzili redaktorzy portalu RPG Codex. Wynika z niego, że główną inspiracją dla MMX były jedne ze starszych części Might & Magic - World of Xeen. To z tych gier zaczerpnięto m.in. sposób poruszania się, czy schemat walki.
Interesujący jest też fragment przeznaczony dla fanów poprzedniego uniwersum, który przytoczę w całości:

RPG Codex: Również podczas pokazu na targach PAX wspomniano, że w odróżnieniu od starszych części Might & Magic, w Might & Magic X nie będzie żadnych elementów science-fiction. Czy to prawda i co wpłynęło na tę decyzję? Czy nie obawiacie się, że to może umniejszyć urok serii, zwłaszcza w oczach starszych fanów Might & Magic?

To prawda - nie będzie żadnych elementów science-fiction w Might & Magic X Legacy. Bardziej precyzyjnie: nie zwiedzicie żadnego statku kosmicznego, nie będziecie walczyć z zabójczymi robotami, ani nie chwycicie za miotacze. Ta decyzja jest ściśle powiązana z nowym światem (zwanym Ashan), który stworzyliśmy w Heroes V, a wspomniane elementy definitywnie nie są częścią tego świata. Nie oznacza to jednak, że nie będzie żadnego powiązania ze starszymi częściami. Tak właściwie, jeśli znacie "uniwersum Starożytnych", to powinniście mieć oczy szeroko otwarte podczas eksploracji świata Might & Magic X...


Pełen wywiad możecie przeczytać klikając poniżej:


Acid Dragon
Wasze komentarze (9)
9 kwi - 16:11
bohunmike
Według mnie cofnięcie się do czasów World of Xeen trafione nie jest... Przynajmniej nie na 2013 rok, myślę tu o poruszaniu skokowym co jest znacznym krokiem w tył (skoro autorzy szukali kroku w przód :)).
Każde rozwiązania z MM VI-IX byłyby lepsze, jedni chwalili wygląd przedmiotów w ekwipunku jak z VII, drudzy obraz portetów postaci z IX. Automatyczny awans, też nie jest niczym "fajnym", ciekawe jak zostanie zaadaptowany awans między np. Wojownik -> Gladiator itp. (jeśli w ogóle będzie). A jak by się przydał jakiś smaczek w stylu Arcomage...
9 kwi - 17:29

Kastore
Na dzień dzisiejszy można powiedzieć tylko jedno: "pożyjemy, zobaczymy".
9 kwi - 18:16

Dark Dragon
Martwi mnie trochę jak będzie wyglądać ten tryb skokowy. Co do elementów SF to zdążyłem się już z tym pogodzić. Mimo wszystko szkoda... Czas pokaże co z tego wyjdzie.
9 kwi - 18:31

Alloy21
Będzie mi brakować walk z masą przeciwników:/ Ciekawi mnie ile czarów zaoferuje gra i jak będzie wyglądał ich podział.
10 kwi - 14:46

Azon
Po pierwsze, dzięki za przetłumaczenie, zapewne ni chciało by mi się czytać w originale. Po drugie... To chyba ni będzie gra dla mnie - ogromnego fana MM 6-8, srodze zawiedzionego na MM 9 i nie przepadającego za specjalnie za starszymi grami z serii z powodu "rozwiązań" technicznych. Jednak zwrócę uwagę na kilka rzeczy, które mi się spodobały - brak lvl-scallingu i sposób w jaki argumentowano nie użycie tego nabijacza idei cRPG. Przez właśnie poziomowane potwory i przedmioty nie potrafię się wciągnąć w Skyrim, bo zwyczajnie nie mam motywacji aby zwiedzić jakikolwiek loch bo wiem, że nic tam ciekawego nie znajdę, dodatkowo gra w pewnym stopni każe mnie za rozwijanie postaci (ok, już kończę narzekać na TESa). Druga rzecz która spodobała mi się w wywiadzie to wspominanie o specjalnych zadaniach na awanse klasy postaci oraz nauczyciele poziomów umiejętności (ekspert, mistrz).
10 kwi - 17:52

dominikcz
Ja natomiast chciałbym moda do TESV przenoszącym gracza do świata z M&M 6-8
11 kwi - 10:52

Azon
BTW, czy możliwość edycji komentarza zniknęła, czy też może nigdy jej nie było?
11 kwi - 11:20

Alamar
Nigdy jej nie było.
13 kwi - 11:31

Chad
zgaduję że nawiązania do Forge szlag trafił? :(
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Górski Krasnolud - 2 lip - 17:39
Eggyslav - 28 cze - 20:50
Pointer - 26 cze - 11:32
Bajan - 26 cze - 11:27
avatar - 24 cze - 10:23
DoctorPlay - 17 cze - 14:54
Górski Krasnolud - 15 cze - 11:49
adamnavel - 15 cze - 08:00
AquaInferus - 11 cze - 10:32
zmudziak22 - 10 cze - 21:36
zmudziak22 - 10 cze - 21:15
Szaman - 10 cze - 16:29
Kammer - 8 cze - 21:27
Yaaqob - 8 cze - 12:19
avatar - 7 cze - 20:20
Kastore - 4 cze - 17:44
Krzesiwo - 2 cze - 13:06
animalish - 27 maj - 20:09
Kastore - 25 maj - 15:30
Yaaqob - 24 maj - 11:51
Ursus - 21 maj - 12:30
Warmonger - 20 maj - 18:55
LuckyClover - 19 maj - 08:41
avatar - 17 maj - 18:32
Serd - 10 maj - 19:30




© 2003-22 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt