Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS

Heroes of Might and Magic Online

Heroes of Might and Magic Online, gra przeznaczona na azjatycki rynek (nie mylić z Might and Magic Heroes Online) była darmową, sieciową grą strategiczną, stworzoną przez firmę TQ Digital na licencji od Ubisoftu. Została uruchomiona w roku 2008 i zamknięta w 2014. Niewiele osób spoza Azji miało okazję się z nią zapoznać (poza fazą beta-testów gra była niedostępna dla zachodniej części świata), choć była to produkcja na swój sposób ciekawa. Gra osadzona była nie w Ashanie, ale starym, dobrym Antagarichu, z frakcjami i stworami na podstawie Heroes III. Dołożyła też własną frakcję, wzorowaną na chińskiej mitologii z kompletem nowych stworów. Technologicznie i graficznie stała gdzieś pomiędzy Heroes IV a Heroes V. Dziś pozostały nam po niej przede wszystkim bardzo efektowne artworki jednostek oraz garść innych grafik. Oto one:


Zamek



Bastion



Forteca



Inferno



Nekropolia



Loch



Twierdza



Cytadela



Cesarstwo



Wrota Żywiołów



Neutralne



To nie wszystkie jednostki neutralne. Część artworków się nie zachowała, ale czasami można wypatrzyć niektóre inne jednostki na screenach z gry lub tapetach (niżej) - np. Niziołki i Chłopów.


Tapety / Grafiki promocyjne




Szkice


Wiele z tych szkiców pokazuje koncepcje, które ostatecznie nie weszły do gry - np. inne wersje Czarta, Arcydiabła i innych jednostek.


Screeny




Filmy


Ze względu na późniejsze ograniczenia terytorialne, wszystkie poniższe filmy pochodzą albo z czasów przedpremierowych, albo z czasów beta-testów gry.











Okiem Smoka: Heroes of Might and Magic Online jest interesującą "boczną gałęzią" gier Mocy i Magii - kierunkiem w jakim mogła pójść seria, gdyby zajął się nią inny deweloper. O ile przejaskrawienie kolorów (dość charakterystyczne dla azjatyckiego rynku gier) jest w mojej ocenie przesadą, tak zachowanie bardziej tradycyjnego, poważniejszego stylu "epic fantasy" w przypadku większości jednostek wypada moim zdaniem lepiej niż u ich "ashanowych" odpowiedników. Na uwagę zasługuje też podział pola bitwy na heksy, zamiast ubisoftowych kwadratów oraz rekordowa obecność aż 10 frakcji. Technologicznie gra nie zachwyca, nawet jak na standardy 2008 roku, aczkolwiek jak na darmową grę online i w porównaniu do Might & Magic Heroes Online (które wszak wyszło znacznie później) wypada jednak nieźle. Na minus gry trzeba dodać, że była darmowa tylko z nazwy i że bez mikropłatności niemalże nie było sensu brać udziału w rozgrywce.

Produkcja pierwotnie miała być w zamyśle dostępna dla całego świata (dlatego też beta-testy uwzględniały angielską wersję językową), lecz na drodze stanęły ograniczenia prawne, gdyż licencja TQ Digital obejmowała tylko rynek azjatycki i Ubisoft nie zgodził się na dostęp do gry z numerów IP spoza Azji. Szkoda. Dziś Heroes of Might and Magic Online to już tylko historyczna ciekawostka oraz prezentacja "co by było gdyby".
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt