Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Bez wątpienia ten rok był bardzo ważny dla fanów gier Mocy i Magii z conajmniej kilku względów. Fanów przybywało, nowe tematy się pojawiały, zmiany również następowały. Oto podsumowanie roku 2006.

1. Przede wszystkim, po latach oczekiań, przygotowań, analizowania koncepcji, zapowiedziach, beta-testach i opóźnieniach światło dzienne 17.V.2006 (a 8.VI. dla wersji polskiej) ujrzała gra Heroes of Might and Magic V i to właśnie wokół niej najwięcej w tym roku się wydarzyło. Nawet zatwardziali fani H3 i H4 postanowili odwiedzić nowy świat. Pierwsze reakcje były różne - jedni zachwycali się grą, doceniając powrót do sprawdzonych koncepcji z H3 z jednoczesnym rozwinięciem ich i dodaniem pięknej, dokładnej trójwymiarowej grafiki. Inni od początku narzekali na sztuczną inteligencję, małą ilość map sp, pierwotny brak edytora i wszechobecne błędy w grze (a jeszcze wcześniej na odejście od fabuły poprzedniego świata HoMM-MM). Jak dotąd jednak wyniki sprzedaży i popularność gry wśród fanów, jak i zwykłych graczy dają ogólny obraz sukcesu. Recenzje w prasie i serwisach internetowych były z reguły wysokie, choć też prawie wszędzie unikały tych najwyższych ocen.

Nie obeszło się jednak bez ciekawych historii w związku z grą przed i po jej premierze:
     - 27.I.2006 rozpoczęły się publiczne beta-testy Heroes V. To dość rzadka, ale bez wątpienia miła dla fanów praktyka ze strony Ubisoftu - testy jednocześnie dały możliwość zapoznania się z większością elementów gry bez konieczności jej kupowania, a twórcom pozwoliły na wyszukanie i naprawienie jeszcze większej ilości błędów.
      - W tym samym czasie rozpoczęła się też akcja Save Heroes V. Fani HoMM na całym świecie zmobilizowali się i zjednoczyli w akcji mającej nakłonić Ubisoft do opóźnienia premiery gry (pierwotnie planowanej na marzec) i na poświęcenie dodatkowego czasu sprawom balansu i naprawiania błędów - aby nie powtórzyła się historia z Heroes IV. Co prawda Ubisoft zaprzeczał, jakoby akcja fanów miała na cokolwiek wpłynąć, ale dziwnym zbiegiem okoliczności kilka dni po jej starcie w istocie ogłoszono przełożenie premiery :).
     - Na uwagę też zasługuje tworzenie polskiej wersji HV. Co prawda, tłumaczenie wielu nazw do dziś pozostawia wiele kontrowersji, a także spowodowało, że fani postanowili zrobić swoją wersję polonizacji textów, to jednak wspomnieć trzeba o dialogach, w nagraniu których udział wzięły takie gwiazdy polskiej sceny jak Bogusław Linda, Wiktor Zborowski, Tatiana Okupnik, Daniel Olbrychski i Małgorzata Foremniak.
     - Do gry fani stworzyli też już bardzo wiele małych modów - m.in. zmieniających wygląd niektórych jednostek, zmieniających ich właściwości czy dodających nowe elementy interfejsu. Czyżby rodziła się scena dla fanowskiego dodatku do H5?
     - Z mniej przyjemnych informacji, trzeba powiedzieć o długotrwałym procesie patchowania gry. Pomimo beta-testów i opóźnionej premiery liczba błędów i kwestii braku balansu okazała się jednak na tyle duża, że w wielu przypadkach patchowanie okazało się wręcz koniecznością. Ostatecznie pojawiły się 4 patche do podstawowej wersji gry. Przynajmniej oprócz poprawek, dodały też oczekiwany edytor map.

2. W tym roku, 16.XI. (tydzień później dla wersji polskiej) również premierę miał pierwszy dodatek do Heroes V - Hammers of Fate. Dodaje (z najważniejszych rzeczy) nowe kampanie, nową nację krasnoludów (bleh...), nowe jednostki neutralne, jak i generator map losowych. Warto zaznaczyć, że w historii gier HoMM tylko raz wcześniej jakikolwiek dodatek zawierał nowe miasto (Armageddon's Blade), a chyba zanosi się na jeszcze jeden w przyszłości.

3. Na świecie (26.X.), ale wciąż nie w Polsce premierę miała jeszcze jedna gra Mocy i Magii - zapowiadany szumnie Dark Messiah of Might and Magic - Gra FPP łącząca w sobie elementy gry akcji i RPG, fabularnie ściśle związana z nową historią świata wprowadzoną przez Heroes V. Recenzje zebrała umiarkowanie dobre, lecz choć jej premiera była poprzedzona krótkimi beta-testami, to jednak chyba wszyscy recenzenci zwrócili uwagę na całą masę błędów w pierwszej wersji gry. Tu również, jak w przypdku H5, cała seria patchy wydaje się być niestety koniecznoscią. W Polsce (o ile nic się tym razem nie wydarzy) gra oczekiwana jest 26 stycznia. Choć nie wydaje się, że gra poniesie podobną porażkę, jak niegdyś Crusaders of MM czy Warriors of MM, to jednak trzeba przyznać, że fani HoMM-MM grę przyjęli raczej bez większego entuzjazmu.

4. Z kolei w naszym kraju ten rok obfitował we wszelkiego rodzaju reedycje gier HoMM-MM. Zarówno Cenega, jak i CD-Projekt zaprezentowały nam po dwa pakiety gier (Cenega: zestaw Heroes Chronicles oraz Antologię Might and Magic (MM6-9, Crusaders, Legends), CD-Projekt: Sagę Heroes I-III oraz Heroes IV Complete) w cenach po 15 i 20 sztuk złota. To chyba najlepsza okazja, aby zaopatrzyć się w prawie wszystkie gry Mocy i Magii z poprzedniej ery.

5. Pomimo znacznych opóźnień w pracach, sygnały życia wciąż dają zespoły odpowiedzialne za Equilibris i WoG, z czego temu drugiemu pod koniec roku nawet udało się wykonać patch aktualizujący skrypty do wersji 3.58F. Wszyscy mamy nadzieję, że może jednak wreszcie spełni się życzenie, aby w nadchodzącym roku oba projekty doczekały się swych finalnych wersji :). (PS. Przykro mi, ale jak widać, wersja Nowych Ulepszeń kompatybilna z nową wersją skryptów WoGa również pojawi się z pewnym opóźnieniem.)

     Ten rok za to nie obfitował w nowe materiały w Kwasowej Grocie. Co prawda kilka projektów jest w trakcie realizacji, ale premiery doczekały się chyba tylko dział (a raczej dział-ciekawostka, bo użyteczne toto jest praktycznie wogle ;) Warriors of MM oraz zaprezentowana w ostatnich dniach roku nowa wersja Smoczego Forum przygotowana nam przez miłościwie panującą Łasicę :). Trzeba jednak podkreślić, że choć długo odczuwaliśmy skutki zeszłorocznego kataklizmu (podobnie zresztą jak Jaskinia Behemota skutki swego), to na Smoczym Forum liczba aktywnych mieszkańców znacząco wzrosła, jak też i liczba odwiedzających Grotę (w połowie roku główną odwiedzono po raz stutysięczny od początków jej istnienia, a po następnych 6 miesiącach mamy już o kolejne 70 tys na liczniku więcej...). Pozostaje nam życzyć sobie, aby w nadchodzącym roku puste dotąd komnaty Groty zostały zapełnione, a i pewnie by kilka nowych w skale wykuto :). To zależy również od Was!

Wszelkiej pomyślności w 2007 roku!
Acid Dragon
Wasze komentarze (0)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Woo-Cash - 19 kwi - 13:37
Andruids - 19 kwi - 02:14
Pointer - 18 kwi - 23:40
Nicolai - 17 kwi - 20:56
Trolldaeron - 16 kwi - 18:45
Tarnoob - 13 kwi - 02:27
Tarnoob - 11 kwi - 00:39
Nezerith - 6 kwi - 09:58
Hayven - 5 kwi - 23:09
Major Disaster - 3 kwi - 23:14
Dydzio - 2 kwi - 18:04
Bajan - 2 kwi - 13:41
Andruids - 31 mar - 14:56
avatar - 28 mar - 20:57
mastercook - 27 mar - 22:50
Fandor - 27 mar - 12:13
Sobieski - 26 mar - 23:08
Jacob - 24 mar - 17:09
Bezimienny111 - 13 mar - 09:28
Andruids - 13 mar - 02:28
Kastore - 7 mar - 20:44
Alexei Griffin - 4 mar - 19:00
ShEv441 - 2 mar - 10:44
macowiec - 1 mar - 23:44
Kastore - 29 lut - 21:48
Godzilla - 29 lut - 17:46
Warmonger - 23 lut - 13:38
Dru - 21 lut - 12:31
Latarnik - 19 lut - 16:34
LordExegol - 6 lut - 13:40




© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt