Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Andruids



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
Dokładnie 15 lat temu, 23 sierpnia 2003 roku, pewien smok założył Kwasową Grotę. W tym samym roku Ubisoft przejął prawa do marki Might & Magic. Przez ten czas widzieliśmy zarówno wzloty, jak i upadki marki pod przewodnictwem naszego wydawcy. Zaś Kwasowa Grota wyrosła na polskie centrum informacyjne o zarówno głównych, jak i pobocznych grach M&M. Po piętnastu latach z okazji naszych urodzin spinamy ten cały okres klamrą w postaci wywiadu z Erwanem Le Bretonem, dyrektorem kreatywnym marki. Znajdziecie w nim m.in:
  • Jakie są szanse na Heroes 8?
  • Co dalej z fabułą Ashanu?
  • Co poszło nie tak z Heroes 7?
  • Jakie tytuły M&M były na pewnym etapie rozważane do stworzenia?
  • Czym jest Magia Pustki?
  • Nigdy wcześniej niepublikowane grafiki z Raiders, Kingdoms i Heroes 6.
  • Oraz wiele wyjaśnień fabularnych, zakulisowych i innych.


Bez względu na obecne losy marki Might & Magic, 15 lat dla strony internetowej to nie lada wyczyn :). Kwasowa Grota jest starsza m.in. niż Facebook, Twitter i YouTube. Zgromadziła ogromne ilości materiałów o grach M&M i wielu wiernych czytelników. Dziękujemy Wam za te 15 lat spędzonych razem w cudownych krainach Mocy i Magii i liczymy na co najmniej drugie tyle :).

[okolicznościowy okrzyk tryumfalny!]
Acid Dragon
Wasze komentarze (33)
23 sie - 18:58
Mike Scott
404 - Weasel not found.
Go and stab your spleen.
23 sie - 19:02

Acid Dragon
W sumie ten pierwszy komentarz pod niusem jest też niejako symboliczny :P.
A link już działa ;).
23 sie - 19:48

flapdzak
Czyli to już oficjalne, że Homm nie żyje? :(
Chiński rynek i Heroes Era of Chaos zdecydują o Heroes 8, czy do widzenia?
23 sie - 19:56

Acid Dragon
Cóż - nikt nigdy nie powiedział i nie powie, że to już koniec i nic z HoMM nie powstanie. *W chwili obecnej* szanse na to są niewielkie. Jest jednak wiele marek, które po kilku latach "odpoczynku" ruszyły dalej z impetem (np. Gwiezdne wojny czy Mortal Kombat).

Na pewno wraz z końcem Ashanu mamy do czynienia z końcem pewnego rozdziału, podobnie jak niegdyś było tak wraz z końcem uniwersum Starożytnych.Marce zaś na pewno potrzebna jest nowa wizja, nowa fabuła i nowy początek. Sądzę, że się tego doczekamy - prędzej czy później.
23 sie - 20:02

flapdzak
Cóż, mam nadzieję, że jednak coś będzie ;)
A wywiad bardzo ciekawie poprowadzony ;)
23 sie - 20:06

Dark Dragon
Rewelacyjny wywiad, bardzo przyjemnie się go czytało.

Ubi ostatnio reaktywował Settlersów, od premiery tamtej 7 części minęło jakieś 8 lat, więc nie ma co tracić nadziei ;).
23 sie - 20:36

Garett
Zabawne, że LeBreton wymieniając gry z gatunku fantasy w większości wymienił takie, które mają elementy sci-fi lub są wręcz hybrydami fantasy i sci-fi.
23 sie - 20:49

Nicolai
@flapdzak: HoMM jest martwe jak trup, ale w MM widzę potencjał. Jak Erwan zauważył Might & Magic jest dla Ubisoftu główną marką fantasy, a to coś znaczy. Także może nie w konwencji strategii turowej, ale wierzę, że zobaczymy prędzej czy później Ashan z powrotem. Osobiście zauważam w repertuarze Francuzów pewną niszę. Wielką popularnością cieszą się action RPG w realiach fantasy. TES, Wiedźmin, Shadow of Mordor i tak dalej. A oni nic takiego nie mają, najbliższe jest AC, ale to nie do końca to. I wydaje mi się, że jak kkiedyś będą chcieli wydać własną propozycję dla tego gatunku to bardzo możliwe, że będzie to MM. No, ale już nie takie old schoolowe.
23 sie - 22:44

Alexiei
Wiwat!
24 sie - 01:14

flapdzak
Możliwe, że coś mi umknęło, ale czym jest Heroes Dynasty :P
24 sie - 05:33
Sylath
Heroes Dynasty (chiń. upr. 英雄无敌:王朝) to jedna z mobilnych gier free2play produkowanych na rynek chiński przez studio Longtu.

Wywiad fantastyczny, chociaż wieści raczej smutne. Miałem okazję być ostatnio na ChinaJoy w Szanghaju gdzie spotkałem się z twórcami Heroes Dynasty właśnie - grałem też w wersję testową i szczerze powiedziawszy nie zrobiła na mnie szczególnego wrażenia. Wygląda jak setki innych tego typu gier w Chinach - logotyp M&M jest tam tylko dla ozdoby. Chociaż artworki przygotowane dla poszczególnych postaci wyglądają całkiem nieźle.

Obawiam się, że jeśli Heroes 8 miałoby powstać z inicjatywy chińskiego rynku, to nie byłby to tytuł, którym mógłbym się zainteresować. Zależy od tego w jakim kierunku będzie się rozwijać chiński rynek gier.

Ale bardzo cieszy mnie, że Ubisoft zdecydował się pokazać grafiki do Heroes VI od Nival Interactive, nawet jeśli tylko kilka, chociaż akurat jednostki Przystani w tej wersji gry nie należały do moich ulubionych - zdecydowanie wolałem Nekropolię czy właśnie Inferno. Ale kto wie, może jeszcze kiedyś będzie można je pokazać.
24 sie - 07:47

Alamar
>>>Heroes Dynasty (chiń. upr. 英雄无敌:王朝)

Tak z ciekawości - mógłbyś mi wytłumaczyć, co oznaczają poszczególne litery? Jeśli dobrze kojarzę to 英雄无敌 oznacza Might and Magic a dopiero 王朝 Dynastię?
24 sie - 08:01
Sylath
Oczywiście, już tłumaczę:

Pełny tytuł całej gry to: 魔法门之英雄无敌:王朝, czyli Heroes of Might and Magic: Dynasty/ Dynasties, oraz słowo po słowie:

魔法 - magia, magiczne sztuczki;
门 - wrota, brama/bramy;
之 - partykuła oznaczajaca przynależność;
英雄 - bohater/bohaterowie;
无敌 - niepokonany;
王朝 - dynastia/dynastie;

A w sumie, w podziale na poszczególne frazy mamy 魔法门 jako Might & Magic, oraz 英雄无敌 jako Heroes.
24 sie - 08:54

Alamar
Dzięki za wyjaśnienia.
24 sie - 09:59

flapdzak
Znowu chiński rynek? :O
Wydanie w Europie jest aż tak wielkim problemem? :P
24 sie - 10:00

flapdzak
Chińskie to chińskie, ale Europejczykom, może też by się spodobało. :P
24 sie - 10:24

Tarnoob
Nicolai dobrze prawi. Popyt na strategie turowe jest chyba za niski, żeby ciągnąć HoMM, i nic nie wskazuje na to, żeby to się zmieniło. W epoce popularności MOBA i aRPG jakieś szanse na popularność mają może RTS-y, a ze strategii turowych – tylko te dynamiczne, podobnie jak H1–3. Ludzie nie mają cierpliwości, żeby czekać na ruch wroga minutami.

Mimo to marka MM jest na tyle uniwersalna, że znajdzie się w niej coś dopasowanego do potrzeb rynku. Nie mogę się doczekać Dark Messiah II. :-3 Może wskrzeszą ten projekt – tak jak kiedyś wskrzeszono projekt H5 po upadku NWC.
24 sie - 10:44

Alamar
>>>Popyt na strategie turowe jest chyba za niski, żeby ciągnąć HoMM, i nic nie wskazuje na to, żeby to się zmieniło.

Age of Wonders 3, Stellaris, Crusaders Kings czy inne gry Paradoksu chciałyby z Tobą zamienić kilka słów. :P
24 sie - 11:43

Hobbit
Dlatego warto odnosić się do całości komentarza, a nie tylko do fragmentu. Sam Tarnoob napisał:

"W epoce popularności MOBA i aRPG jakieś szanse na popularność mają może RTS-y, **a ze strategii turowych – tylko te dynamiczne, podobnie jak H1–3. Ludzie nie mają cierpliwości, żeby czekać na ruch wroga minutami.**"
24 sie - 11:46

Godzilla
"Age of Wonders 3, Stellaris, Crusaders Kings czy inne gry Paradoksu chciałyby z Tobą zamienić kilka słów. :P"

Stellaris, HoI, EU i CK to nie gry turowe ;)
24 sie - 11:53

Alamar
Przypomnę tylko, że Age of Empires czy Heroes 5 mają tury jednoczesne. To tak a'propos czekania na ruch przeciwnika.

Gry Paradoksu nie są stricte turowe, jednakże jest im bardzo blisko do formy znanej z Heroesów, mimo innego podejścia do samej koncepcji. Wszakże Stellaris wywodzi się z TBS-a Master of Orion, a i do "przodka" Crusader Kings można śmiało zaliczyć Lords of the Realm.
24 sie - 23:54

MinosKing
W takim razie Sto lat! I niech Kwasowa Grota drogi Smoku przeżyje kolejne tyle! Czego jej jak i tobie życzę. ;]
25 sie - 12:37

Uland
Wywiad bardzo interesujący, przyjemnie się czytało.
Szkoda tylko, że zabrakło informacji, że obecnym władcą demonów jest anioł z przybrudzonymi sadzą piórami. ;)
25 sie - 16:13

Nicolai
Tylko, że popularnymi strategiami są stare marki, które trzymały renomę przez 20 lat. Nowe propozycje czy serie, które miały wzloty i upadki się nie wybiją. Rynek skurczył się na tyle, że miejsca starcza tylko dla najlepszych :/
26 sie - 16:55

mervell
@Alamar: Age of Empires ma tury?

A co do rocznicy to chciałbym podziękować całej Grocie za wszystko i życzę kolejnych co najmniej 15 lat.
26 sie - 17:26

Alamar
Sorry, miało być "Age of Wonders". Nie wiem, dlaczego wyszło "of Empires".
26 sie - 18:33

Belegor
Age of Empires to kultowa gra strategiczna, która przykład nam daje - jak stare gry wydawać i rozwijać trzeba

Nie dziwię się.
29 sie - 01:35

Mirr Skulblodh
Sto lat... a może i więcej! ;)
1 wrz - 16:57

anonim1233
Czy były kiedyś plany zrobienia rtsa w tej marce?
2 wrz - 13:10

mervell
Jak dla mnie to jest z jednej strony dziwne, że żaden RTS się nie pojawił, ale z drugiej strony przypuszczam, że nie chcieli wypuszczać produktu, który mógłby konkurować z Heroesami.
2 wrz - 16:40

Darth Ponda
Sto lat!
2 wrz - 20:19

Acid Dragon
Planów jako takich nie było, ale owszem, rozważano przerobienie Heroes na RTS. Co najmniej raz, za czasów Heroes 5 taka dyskusja w Ubisofcie miała miejsce, lecz ostatecznie zdecydowano o zachowaniu turowego charakteru serii. Podejrzewam, że ten pomysł wracał co jakiś czas.
9 wrz - 18:30

BUS
Dwieście lat :):):):)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
Hieronim - 25 wrz - 16:26
J. M. Sower - 24 wrz - 17:35
klimat93 - 24 wrz - 07:19
Lord Hawk - 24 wrz - 01:10
Pointer - 23 wrz - 12:47
Kastore - 23 wrz - 11:44
Lord Hawk - 23 wrz - 09:47
avatar - 22 wrz - 12:48
avatar - 21 wrz - 21:58
avatar - 21 wrz - 17:38
Belegor - 20 wrz - 22:59
Kastore - 20 wrz - 00:10
&fiorin - 19 wrz - 21:53
flapdzak - 19 wrz - 00:47
Eggyslav - 9 wrz - 17:26
Mad Hatter - 8 wrz - 09:34
Asderuki - 5 wrz - 15:30
PanMasło - 31 sie - 19:53
Godzilla - 25 sie - 20:31
Antalyan - 25 sie - 19:26
Andruids - 25 sie - 15:52
Kurek - 25 sie - 11:10
Dren - 24 sie - 19:18
lordgraa - 24 sie - 09:56
Darth Ponda - 21 sie - 18:12
Xesasi - 21 sie - 00:19
Darth Ponda - 17 sie - 15:41
jbnp5 - 17 sie - 12:21



© 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt