Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS
12.VII.2017link 
Might & Magic Showdown

Oficjalnie to już koniec - pacjent zmarł.
Ubisoft właśnie ogłosił, że gra Might & Magic Showdown nie wyjdzie poza fazę "early access", więc efektywnie nie doczeka się premiery. Prace nad rozwojem gry zostały wstrzymane, a jej serwery zostaną wyłączone 31 lipca. Zgodnie z modelem "early access" na Steamie, graczom, którzy tego chcą, przysługuje prawo do zwrotu pieniędzy za zakup gry. Została też ona zdjęta ze sklepu Steama, więc nie można jej już nabyć.



Oficjalnie nie podano przyczyny porzucenia gry, ale ta wydaje się dość oczywista - nikt w nią nie gra. Mimo pewnego potencjału i interesujących pomysłów (mam tu na myśli "programowanie taktyczne" jednostek oraz malowanie figurek), Might & Magic Showdown okazała się kompletnym niewypałem. Mechanika rodem z tytułów "free to play" polegająca na powolnym zbieraniu wirtualnej waluty, kupowaniu za niej całej gry od podstaw i powtarzaniu bardzo podobnych bitew w kółko, a przy tym za cenę 20 euro, najwyraźniej nikogo nie przekonała. Twórcy też nie stanęli na wysokości zadania. Choć trzeba im przyznać, że słuchali uwag graczy i m.in. dołożyli sporo elementów rozgrywki dla pojedynczego gracza (potyczki, tryb fabularny), to jednak wyraźnie też "błądzili we mgle", w pewnym momencie całkowicie zmieniając rozgrywkę i wprowadzając tryb "ataku na cytadelę", który niemal nikomu nie przypadł do gustu. Widać, że albo nie mieli pomysłu na rozwój produkcji, albo pomysł ten był nietrafiony.

I tak więc za niespełna trzy tygodnie kolejna gra Might & Magic zostanie zamknięta. Tym razem jednak jeszcze zanim w ogóle została ukończona. Dokłada to kolejną porażkę do całego ciągu tytułów M&M, które albo się nie sprzedały (Might & Magic X, Heroes VII), albo przestały być tworzone (Raiders, Dark Messiah 2, Duel of Champions 2), albo też zostały porzucone (Heroes Kingdoms, Duel of Champions). A w zasadzie - do wszystkich tych trzech kategorii na raz. Konsekwencje dla marki Might & Magic wydają się tu smutne i oczywiste.
Acid Dragon
Wasze komentarze (20)
12 lip - 12:46

Mirr Skulblodh
Ech... szykujcie nowy dół na tym cmentarzu...
12 lip - 13:01

Drwal
Następny w kolejce czeka Heroes Online? ;P
12 lip - 13:03

Nicolai
A tuż za nim Elemental Guardians XD
12 lip - 13:07

Drwal
Smutne jest to, że fanowskie gry MM są bardziej popularne niż oryginalne (np. TDMM). Co ja gadam, nawet gry Mad Hattera mają więcej graczy. :D
12 lip - 13:12

Alamar
>>>Następny w kolejce czeka Heroes Online? ;P

To to jeszcze żyje?

>>>A tuż za nim Elemental Guardians

Wbrew pozorom, gra na komórkę ma większa szansę przetrwania. No i jest skierowana na rynek chiński. Tylko co to oznacza dla marki i dla nas graczy?

W każdym razie sądząc po olbrzymiej :P na chwilę obecną liczbie komentarzy na Steamie (7!) od chyba wszystkich grających (+2, którzy się nie załapali) :P, to Shutdown z pewnością odniosłaby światowy sukces.
12 lip - 13:18

Drwal
Chyba faktycznie lepiej byłoby dać marce godnie umrzeć niż kompromitować ją w taki sposób. Najgorsze jest to, że Ubisoft wcale nie uczy się na swoich błędach, a wręcz mam wrażenie jeszcze powiela je z nawiązką. Kończ waść, wstydu oszczędź!
12 lip - 13:25

Alamar
>>>Kończ waść, wstydu oszczędź!
Ubisoft: As you wish *zabija Drwala*

:P
12 lip - 14:15

Godzilla
Cała nadzieja w Guardians...
12 lip - 14:25

Kurek
Moim zdaniem słabe zainteresowanie nowszymi grami M&M pochodzi nie tylko ze słabej jakości gier. Gra Heroes VII na prawdę miała gigantyczny potencjał. Dlaczego się więc nie sprzedała? Brak reklamy i bugi, czyli sprawy proste do zrobienia. Ubisoft stracił kontrolę nad tym co robi. Pomyślmy co by było, gdyby zamiast 5 niedoróbek wydał jednego, porządnego hirołsa? Wyszłoby taniej i bardziej dochodowo, a fani byliby zaspokojeni.

Ubi to matoły marketingu!
12 lip - 14:33

Kaazam
Liczę na to, że Ubi sprzeda markę i trafi ona w jakieś dobre ręce. Generalnie poza MMX reszta gier z serii, które pochodzą od ubi albo nie zostały przeze mnie odpalone lub odpalone tylko raz albo porzuciłem grę bo się bardzo znudziłem.
12 lip - 15:28

Lord Baffourd
Najlepiej na tym projekcie wyszedł dzieciak z trailera... Nie dość że kupę frajdy miał z malowania figurek, to pewnie komplecik za darmo dostał...
12 lip - 15:35

Acid Dragon
Osobiście mam tylko jeden komentarz do tej porażki: zwyczajnie po ludzku mi smutno.

Za każdym razem, od wielu już lat mam nadzieję, że tym razem się uda. Że tym razem gra będzie popularna, dobrze się sprzeda i zapewni marce rozwój. Nie musi mi się nawet podobać. Nie muszę nawet w nią grać. Byleby w ogóle była i dawała szanse na to, że powstanie jeszcze taka część Heroes czy Might & Magic o której wszyscy będą mówić, którą wszyscy będą pamiętać nawet 20 czy 30 lat po premierze, wokół której będą powstawać fantastyczne strony fanowskie i społeczności graczy.

I za każdym razem czuję rozczarowanie.

Jestem cierpliwym stworzeniem i mogę długo czekać, ale gdy jest tylko coraz gorzej, to coraz trudniej o jakikolwiek optymizm.
12 lip - 17:03

Alistair
Zwróćcie uwagę, że tak naprawdę, to wielu graczy ma sentyment tylko do trójki, przynajmniej jeśli chodzi o strategie turowe. To do trójki wyszło najwięcej modów, to do tej gry są porównywane każde kolejne. Tak więc myślę, że można tu mówić o fenomenie tej części. Jak dla mnie, to seria Might and Magic umarła już dawno temu. H6 i H7 to zwykła kopalnia ogromnej ilości błędów, podobnie zresztą H4, w którą grałem już po jej naprawie, więc jej błędy mnie ominęły.
12 lip - 17:16

Alamar
Akurat H4 ma swoich oddanych fanów. Nie tylu, ilu lata temu (to samo tyczy się też H3), ale nadal ma. Nawet H5, które było zabugowane i ma nadal skopaną mechanikę skilli czy durne SI ma swoich oddanych graczy. Graczy, którzy nadal wydają mody do tej części czy poprawiają SI.

Przy H6 i H7 nie widać fanów tych gier. Owszem, jest choćby taki Kurek, który stara się zmodyfikować grę, by wyciągnąć z niel o wiele więcej, ale jak dotąd, ogólne efekty prac moderów nad siódemką są... niezbyt widoczne. Zainteresowanie tymi dwoma grami jest zwyczajnie mierne. Od czasu do czasu pojawi się ktoś, kto zapyta się o któryś tytuł, ale odzew jest praktycznie zerowy.

Aha i masz rację. Seria Might and Magic umarła dawno temu - konkretnie wraz z dziewiątą częścią.
12 lip - 19:41

Sir Galuf
To smutne jak Ubisoft niszczy naszą ukochaną serię :-(. W te gierkę akurat nie grałem, ale od samego początku podświadomie czułem, że to będzie nie wypał. Ale optymizm mnie nie opuszcza. Jestem przekonany, że jeżeli Ubisoft sprzeda markę to dla serii nastanie nowy świt :-)
12 lip - 20:08

Nicolai
Też od początku czułem, że ten projekt się nie uda. Heh... jak nie potrafię wytłumaczyć co to za gra to jak mogę liczyć na jej sukces? Przecież z Shutdown wręcz biło, że Ubi nie miał pomysłu na tę grę...
12 lip - 21:33

Warmonger
Jestem pod wrażeniem możliwości Ubisoftu. W ramach silnej marki stworzyć oryginalną grę, w którą nikt nie gra :v
12 lip - 22:34

Nicolai
Silna marka to to była za H5/DM, potem to była równia pochyła, a teraz to mamy stan paliatywny :/
13 lip - 11:31

Eggyslav
Ech, ja wiedziałem że tak będzie... Czy Ubijabadubi nie może w końcu wydać normalnych, dobrych Heroesów ze sprawdzoną formułą, a nie marnować swoje środki na tworzenie jakiś wydumanych abominacji, które zdychają po paru miesiącach?
14 lip - 14:46

RustDragon
Heroes online tez jest wymarłe...
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
JB
ewerlordxp - 13 gru - 08:14
zeryss - 13 gru - 04:21
Toffi - 12 gru - 23:27
Drwal - 12 gru - 18:39
anonim1233 - 12 gru - 17:36
Fandor - 12 gru - 17:35
Hobbit - 11 gru - 17:55
Nicolai - 11 gru - 13:53
Kammer - 10 gru - 19:34
Alistair - 9 gru - 18:20
Drwal - 9 gru - 12:09
Lord_Hawk - 9 gru - 04:01
Blaza - 8 gru - 19:21
KIng_Mariusz - 6 gru - 00:56
Alistair - 3 gru - 16:13
Nicolai - 3 gru - 13:17
rad19dym - 2 gru - 19:48
BraciaGorgoniec - 2 gru - 14:12
Alistair - 30 lis - 20:13
Kammer - 30 lis - 09:02
J. M. Sower - 29 lis - 13:06
dvoytek - 28 lis - 23:31
J. M. Sower - 28 lis - 20:27
ewerlordxp - 28 lis - 13:07



© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt