Jak zapowiadaliśmy ostatnio - ReFresherTV stworzył film przedstawiający 10 ciekawostek na temat Heroes of Might and Magic V. Autor sporo uwagi poświęcił jego burzliwemu procesowi powstania oraz zmianom, jakim gra ulegała. Jak poprzednio - materiały z Groty oraz Jaskini w sporym stopniu przyczyniły się do powstania filmu. Ciekawostką jest fakt, że autor dochód z dylogii 10 ciekawostek przeznaczy w całości na nas oraz naszego sojusznika - pamiętajcie o wyłączeniu AdBlocka! | Andruids - 19 kwi - 02:14 Pointer - 18 kwi - 23:40 avatar - 18 kwi - 14:18 Nicolai - 17 kwi - 20:56 Trolldaeron - 16 kwi - 18:45 Tarnoob - 16 kwi - 15:04 Tarnoob - 13 kwi - 02:27 jbnp5 - 11 kwi - 19:48 Tarnoob - 11 kwi - 00:39 Nezerith - 6 kwi - 09:58 Hayven - 5 kwi - 23:09 Major Disaster - 3 kwi - 23:14 Dydzio - 2 kwi - 18:04 Bajan - 2 kwi - 13:41 Andruids - 31 mar - 14:56 avatar - 28 mar - 20:57 mastercook - 27 mar - 22:50 Fandor - 27 mar - 12:13 Sobieski - 26 mar - 23:08 Jacob - 24 mar - 17:09 matikarlito - 23 mar - 13:41 matikarlito - 22 mar - 17:19 Bezimienny111 - 13 mar - 09:28 Andruids - 13 mar - 02:28 Kastore - 7 mar - 20:44 Alexei Griffin - 4 mar - 19:00 ShEv441 - 2 mar - 10:44 macowiec - 1 mar - 23:44 Kastore - 29 lut - 21:48 Godzilla - 29 lut - 17:46 Warmonger - 23 lut - 13:38 Dru - 21 lut - 12:31 Latarnik - 19 lut - 16:34 Leance - 17 lut - 11:00 LordExegol - 6 lut - 13:40 |
© 2003-24 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Alamar
IV. Akurat bohaterki z trójki to fanart, a nie grafiki koncepcyjne z piątki (od NWC czy od Nivalu):
http://basaktinli.deviantart.com/art/Female-heroes-of-Heroes-of-Might-and-Magic-3-415114829
V. Co nieco wiadomo więcej o tej grafice:
http://www.acidcave.net/ciekawostki.php?trivia=40
VI. Z nagami w piątce to była jednak trochę inna historia:
http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=57977
IX. Inkwizytor i drzewiec zmienili wygląd dlatego, że byli kropka w kropkę podobni do swoich imienników z bitewniaka Warhammer Fantasy Battle firmy Games Workshop. Już to, że armie Lochu, Sylwanu czy Przystani wyglądały, jak przeniesione wprost z tego bitewniaka, więc dodatkowe powody do ewentualnego pozwu od GW o prawa autorskie nie były dla Ubisoftu czymś mile widzianym - stąd te zmiany.
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/wh_4th_edition_dark_evles_codex.jpg
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/wh_4th_edition_wood_elves_codex.jpg
Godzilla
Drwal
Nicolai
1. Piątka nie została zbudowana od postaw, wszak użyto silniku Silent Storm. Acz jeśli pamięć mnie nie myli to pre-alfa bazowała na Trójce.
2. Inne prace też były wkomponowane w grę, jeśli pamięć mnie nie myli to część z nich pojawiła się w manualu.
3. Ależ ów Rycerz pojawia się w grze, jest nim sam Cysorz :P Oczywiście jego set po przejęciu przez grafików Ubivalu nieco się zmienił (co widać na miniaturce filmu), ale nie podlega wątpliwości, że w grze się pojawił, nawet jeśli bez hełmu: http://vignette1.wikia.nocookie.net/mightandmagic/images/5/57/Nicolai.jpg
4. Co tu robi art ciotki Swietłany? Poza tym Ashan kiedykolwiek miał być częścią Starego Uniwersum? Zawsze wydawało mi się, że porzucono ten pomysł zanim zabrano się za jakiekolwiek ustalenia fabularne, z prozaicznej przyczyny, nie ogarniali lore NWC. Jeśli kiedykolwiek zakładano umiejscowienie Ashanu w Starym Uniwersum to na bardzo, bardzo wczesnym etapie i porzucono pomysł z przyczyn pragmatycznych, a nie tak jak autorów mówił "bo stworzyli opis oraz scenariusz i stwierdzili, że nie pasuje".
5. Tak jak napisał Al, te miasto-most (Volantis) sklasyfikowano jako Akademię. Acz biorąc pod uwagę, że jest to grafika koncepcyjna datowana na trzy lata przed premierą H5 to zgaduję, że jej celem nie miało być demonstrowanie nowego obiektu, a raczej klimatu i stylu graficznego jaki chcieli zrealizować w grze.
6. Od siebie dodam, że wcale nie zakończyło się na szkicach koncepcyjnych. W plikach gry mam dwa modele:
http://vignette4.wikia.nocookie.net/mightandmagic/images/a/a0/NagaTemple.png
https://www.youtube.com/watch?v=JoDObfj1SHs
7. Pokręcił z tymi błędami. W momencie premiery TotE gra była już solidnie załatana (osiem patchy dla podstawki i jeden dla HoF) i dodatek nie tyle niwelował problemy co rozwijał i usprawiał mechanikę.
8. Z Yeti też było trochę inaczej. Ta jednostka najzwyczajniej w świecie była niedokończona (nie miała ikonki ani animacji), a to, że pojawiała się na mapach losowych było błędem generatora. A i kiedy według niego planowano Czarnych Rycerzy i Feniksy jako jednostki frakcyjne? Odkąd pamiętam było mowa o Kostuchach i Smokach.
9. Gdzie oni widzą wpływ Tolkiena na ostateczny wygląd Drzewca i... Inkwizytora? Tutaj raczej poszło o prawa autorskie i to rzutem na taśmę, bo modele zmieniono pod koniec bety. Acz dziwne, że Gremliny się uchowały.
10. To pierwsze to nie grafika poglądowa, a pre alfa zbudowana na silniku H3.
11. Jestem potworem, on nam dziękuję, a ja mu w każdym punkcie coś wytykam xD
Hayven
Alamar
1. Prawie każda kolejna część danej gry, w pierwszych "buildach" jest tworzona na już istniejącym silniku (zazwyczaj na poprzedniej części) - H3, H5, Disciples 2, itd. W przypadku H5 wykorzystano H3 w celu sprawdzenia, jak sprawdzą się nowe pomysły (warunki pogodowe czy podział na dzień i noc). Stąd właśnie zachowane grafiki H5 z oprawą z H3 czy obecność sir Christiana wśród bohaterów. Dopiero potem zaczynają się właściwe prace nad nową grą, zazwyczaj na nowym (nowszym) silniku.
2. Ty widziałeś w ogóle instrukcję do H5? Tę od twórców, a nie fanowską, gdzie użyto właśnie grafik z konkursu?
4. A jednak. Nival pierwotnie planował takie posunięcie, by świat w piątce był Axeothem kilkaset lat później. Stąd też pierwotna mapa Ashanu miała inny kształt i znane nazwy, a biografie miast odniesienia do świata od NWC.
Ostatecznie uznano, że Ubi stworzy własny świat od podstaw.
http://mightandmagic.wikia.com/wiki/Beta_Ashan
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/scrnshot_051108_104723734.jpg
5. Zgadza się. Choćby jedna z grafik koncepcyjnych przedstawia Przystań jako latający statek.
Nicolai
@Alamar:
1. Tak, nie doprecyzowałem, ale o to chodziło.
2. Wiesz, to było 10 lat temu, mogę mylić, acz czasem ta fanowska instrukcja nie pojawiła się aby finalnie w TotE?
4. Problem z Beta Ashanem jest taki, że nie wiemy co w sumie reprezentuje i z jakiego etapu produkcji pochodzi? Tam Avlee i Kreegan to tylko nawiązania jak Sandro i Crag w H6 czy coś więcej? A biografie mające nawiązania? Czemu mówisz o jednym opisie w liczbie mnogiej? Poza tym zawsze mi tamta notka śmierdziała chochlikiem drukarskim, bo nikt nie zaczyna od opisywania losowych miast. Kiedy to opisywali, Ashan od dawna musiał być niezależnym tworem.
Alamar
ToE ma własną instrukcję (czytaj: broszurkę).
>>> Problem z Beta Ashanem jest taki, że nie wiemy co w sumie reprezentuje i z jakiego etapu produkcji pochodzi?
Wiemy. Mapa pochodzi ze skasowanego Kingdoms of MM (coś innego od Heroes Kingdoms).
>>>Czemu mówisz o jednym opisie w liczbie mnogiej?
A słyszałeś o takim słowie jak "przykład"? Masz tu kolejne trzy przykłady, są to biografie miast z czasów sprzed zmiany Ashanu na taki, który obecnie znamy:
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/scrnshot_051108_104804250.jpg
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/scrnshot_051108_104822312.jpg
http://www.h6.acidcave.net/sphinx/scrnshot_051108_105605468.jpg
Takich przykładów jeszcze trochę jest, włącznie z biografiami bohaterów z bety.
kochan
Nicolai
Sir Galuf
Górski Krasnolud
Godzilla
Hayven