Nowy Rok mamy już za sobą, więc i blog Heroes 7 obudził się do życia, prezentując nam (poprawiony) ekran Przystani wraz z opisanymi budowlami (dla porównania poprzednia wersja ekranu). Oprócz więc siedlisk stworzeń, gildii magii czy np. tawerny i budynków jednostek wojennych za murami Przystani można znaleźć kilka nowych: Choć nowszy ekran miasta wydaje się poprawą w stosunku do pierwszego, to jednak coś ciągle mnie zastanawia: gdzie są fundamenty budowli? Większość budynków wygląda jakby zrzucono je na teren Przystani, a nie wybudowano od podstaw. | Andruids - 19 kwi - 02:14 Pointer - 18 kwi - 23:40 avatar - 18 kwi - 14:18 Nicolai - 17 kwi - 20:56 Trolldaeron - 16 kwi - 18:45 Tarnoob - 16 kwi - 15:04 Tarnoob - 13 kwi - 02:27 jbnp5 - 11 kwi - 19:48 Tarnoob - 11 kwi - 00:39 Nezerith - 6 kwi - 09:58 Hayven - 5 kwi - 23:09 Major Disaster - 3 kwi - 23:14 Dydzio - 2 kwi - 18:04 Bajan - 2 kwi - 13:41 Andruids - 31 mar - 14:56 avatar - 28 mar - 20:57 mastercook - 27 mar - 22:50 Fandor - 27 mar - 12:13 Sobieski - 26 mar - 23:08 Jacob - 24 mar - 17:09 matikarlito - 23 mar - 13:41 matikarlito - 22 mar - 17:19 Bezimienny111 - 13 mar - 09:28 Andruids - 13 mar - 02:28 Kastore - 7 mar - 20:44 Alexei Griffin - 4 mar - 19:00 ShEv441 - 2 mar - 10:44 macowiec - 1 mar - 23:44 Kastore - 29 lut - 21:48 Godzilla - 29 lut - 17:46 Warmonger - 23 lut - 13:38 Dru - 21 lut - 12:31 Latarnik - 19 lut - 16:34 Leance - 17 lut - 11:00 LordExegol - 6 lut - 13:40 |
© 2003-24 Kwasowa Grota.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt
Matheo
Zehir-12
Zehir-12
Alamar
http://www.heroes7.acidcave.net/newsitem1353.html#1353
Zehir-12
Nerevar
I nagroda dla najmniej sensownych murów obronnych w tejże kategorii - parę kawałków nad sporych rozmiarów wąwozem, od strony równin i gór nic, a przepusty dla wody tak skromne, że przejedzie przez nie oddział husarii... U magów ma to jakiś sens (bo miasto de facto wisi w powietrzu), ale tu?
Xesasi
No prawda to co oni robią z murami jest makabryczne, ale reszta wygląda całkiem znośnie. o wiele według mnie od Akademi.
Co mi zawsze w przystani przeszkadzało to to, że większość siedzisk łuczników były wieżami. Jedna walnięta mała wieża na środku bądź z tyłu bez większego sensu. I już gdy się cieszyłem, że "Marksman Tower" jest jakimś większym ośrodkiem, zobaczyłem "Justicar's Tower" ._.
Xesasi
ewerlordxp
Katedra Światła koło Legowiska Bestii i Gildii Złodiei.
Transept Elizjum wiszący na lewitującej skale niepołączony z lądem żadną kładką.
Mury zbudowane tak genialnie, że żadna armia nie pomyśli aby obejść miasto.
Co więcej Portal Miejski poza Murami?
Graal większy niż miasto.
Bardzo nieprzemyślane użycie złotych zdobień na budynkach.
Eruanno
Błagam, niech ktoś powstrzyma ten obłęd!
Marendin
Alamar
Aayren
Także pod tym względem, jestem wielkim zwolennikiem ekranu z H5.
Alamar
Właśnie, wszystko masz w osobnym panelu, co całkowicie niweluje użyteczność ekranu miasta. Powiedz mi, czy patrząc na ekran miasta możesz mi od razu wskazać, że w tym budynku najmuje się kawalerię, a w tym minotaury, czy jednak musisz obracać ekran i szukać z lupą w ręku danego budynku?
Ekran miasta oprócz wartości wizualnych powinien też mieć wartości użytkowe, a tego w H5 nie doświadczysz. Najlepszym przykładem tego jest dziura w ziemi, w której mieszkają krasnale.
Innym problemem H5 jest to, że po pierwszych kilku razach w ogóle nie zwracasz już uwagi na ekran miast, tylko klikasz na panel jednostek. W H1-4 i H6 mimo wszystko podczas każdych odwiedzin miasta widzisz je w całości i z niego korzystasz.
Ekrany miast w H5 są ładne... ale nic poza tym, podczas gdy ekrany miast w H1-3 są i ładne, i funkcjonalne. Z H4 jest ten problem, że ekrany miast są brzydki :P, ale nadal funkcjonalne i na dodatek masz też osobny panel (jak w H5), gdyby nie chciało Ci się szukać danej budowli.
Matikun
Acid Dragon
Kalohn
Wygląd miasta nie jest aż tak zły, moim zdaniem. Owszem, na obecne standardy jawi się on cokolwiek ubogo, ale z pewnością nie dorównują mu jakością maszkara z poprzedniej odsłony czy prowizorka z "czwórki".
Nie podoba mi się natomiast pomysł ujednoliconej perspektywy - przynajmniej w zaprezentowanych dotychczas Przystani i Akademii.
Mury rzeczywiście wyglądają nieco wątle, zaś anielskie siedlisko usytuowane jest zdecydowanie zbyt przyziemnie ;), tuż obok urwiska. Widziałbym je raczej nad miastem, gdzieś w oddali.
Poza tym nie mam większych zastrzeżeń.
Ogólnie cieszy mnie, że powstaje coś nowego, a już od kiedy doszły mnie słuchy, że odrzucono koncepcję konwersji miast, co więcej, do łask powraca roz(g)rywka armiami wielorasowymi, odrobinę baczniej będę się "siódemce" przyglądał.
lukkkk
Druga kwestia, budynki. W H6 były dodatkowe budynki do wybudowania w mieście, które dodawały jakieś ciekawe zdolności. Bo wybudowaniu jednego, innego już wybudować nie było sposób. A tutaj? Standard. Oklepany standard. A ten budynek portalu, powstał chyba tylko dla tego, by miasto nie było zbyt puste i aby pochwalić się liczbą budynków. Dla mnie totalna nuda.
Wykorzystują wszędzie Unreal Engine a tutaj widzę kolorowankę...
Jednak mimo tego hejtu i marudzenia, jestem dobrej myśli. Tylko ile jeszcze trzeba czekać na zamek ukochanych undeadów?
Eruanno
Miasta w H5 posiadały już niezbędna opcję do najmowania jednostek i wykonywania operacji więc nie ma potrzeby by strona wizualna wykazywała to samo. Ekran miasta miał zachwycać i zdecydowaną większość osób które znam zachwycał. Funkcjonalność również została zachowana dzięki panelowi. Nie widzę zatem dalszego sensu w doszukiwaniu się innych problemów. A fakt, że należy nieco obrócić kamerą tylko dodawał uroku realnego miasta. Raczej nie zdarza się by miasta budowano w oparciu i troskę o zablokowanego w jednym miejscu obserwatora. Z tego własnie powodu łatwiej o realizację pewnych pomysłów bo nie trzeba obawiać się iż budynek będzie stał tyłem do obserwatora.
To co napisał Acid i lukkkk to rażąca oczywistość, której niestety nie widzą ludzie ani na oficjalnym forum ani tutaj. Są ludzie z wizją i są ludzie którym wszystko się spodoba ;-) Oby ta druga grupa nigdy nie brała się za robienie gier ;-)
Bluearga
Kurek
Alamar
Według zapowiedzi nie będzie można wybudować wszystkich budynków w jednym mieście. Nie wybudujesz choćby dwóch siedlisk czempionów. Podejrzewam też, że nie da się wznieść równocześnie Magazynu zasobów i Laboratorium alchemika - jedno daje losowy surowiec, drugie surowiec potrzebny danej frakcji (tak samo jest w Akademii).
Podobnie może być z Ambasadą i Chórem wiernych.
Zarówno ekran Przystani jak i Akademii pokazuje wszystkie możliwe do wybudowania budynki w mieście. Jednak w H4 czy H6 nie dało się (bez oszukiwania) wybudować wszystkiego. W H7 też tak ma być.
Ursus
Alamar
Ursus
Xesasi
Tyle, że to jest często przechodzenie ze skrajność w skrajność. Np. jeszcze chyba nigdy na tym forum nie widziałem człowieka, który by powiedział, że każda ze zmian pokazanych w H6 jest świetna i bez najmniejszej wady, więc argument o takiej rasie ludzi, którzy chwalą wszystko co im się da jest nie na miejscu. Co do ludzi z wizją mam nadzieję nie nazywasz ludzi, którzy wszystko co nie jest H3 mówią, że jest beznadziejne.
Eruanno
Nie należę do fanatyków H3. To bardzo dobra gra, ale ja osobiście jestem zadowolony z nowego świata. Po H3 została mi nostalgia i nic poza tym. To co miałem na myśli to ludzi, którzy są na tyle racjonalni i bystrzy, że potrafią odpowiednio wycenić wartość danych składowych gry. Tych, którzy nie są ślepi na niedociągnięcia i zagrywki ze strony deweloperów. Jeżeli zdecydowana większość osób nie pochwala zmian wprowadzonych do H6 warto zastanowić się nad tym czy zmiany te rzeczywiście są takie dobre. Niekoniecznie świadczy to o popadaniu w skrajność. Bardzo ważnym jest, by krytyka miała swoje uzasadnienie i nie była czymś w rodzaju "bo tak".
Pamiętajmy, że dobre gry bardzo rzadko powstają z przypadku. Do stworzenia czegoś porządnego trzeba włożyć nieco serca, pracy i umysłu. Krytyka i kontrola pracy pozwalają na wyeliminowanie niedociągnięć podczas gdy ignorancja utrzymuje je przy życiu.
pierdyl
ewerlordxp
Elliv
mr_R
lukkkk
Wracam z mrocznej mapy przygody do tego kolorowego miasta świetlików z dużym kurczakiem po środku, zastanawiając się, czy nadal gram w tą samą grę.
Ja rozumiem traktować ekrany miast po macoszemu, ale nie aż do tego stopnia.
Głosuję na wersję pierdyla. Jako, że 7 ponoć Tworzymy My, fani, warto by było zrobić coś w tym kierunku...
Co myślicie?