Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn



Witaj nieznajomy.
FacebookRSS

Might & Magic Heroes: Era of Chaos



Might & Magic Heroes: Era of Chaos (znane także jako: Heroes of Might and Magic: Era of Chaos, a nawet Heroes of Might and Magic III: Era of Chaos) to mobilna gra strategiczno-RPG, przeznaczona wyłącznie na rynek chiński. Jest cały czas tworzona / rozwijana przez firmę Playcrab we współpracy z Ubisoftem. Po raz pierwszy ślady informacji o niej pojawiły się jeszcze w roku 2015, lecz oficjalnie została ogłoszona przez Ubisoft w kwietniu 2017.

Pod względem rozgrywki gra jest dość podobna do klasycznych Herosów - mamy bohaterów, zamki, mapę przygody, pola bitew, surowce, artefakty, etc. Całość jest jednak bardziej przesunięta w stronę bitew, których zasady są trochę inne - polegają na wyborze odpowiedniej taktyki i odpowiednim ustawieniu wojsk, po czym rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Pod względem fabularnym zaś jest to kolejny (chociażby po Heroes of Might and Magic Online) powrót do Erathii i czasów Heroes III, z dość wiernym odtworzeniem tamtejszych frakcji.

Ponieważ gra najprawdopodobniej nigdy nie trafi do zachodniego świata, nie będziemy szczegółowo opisywać jej zasad i elementów. Jednakże proponujemy obejrzenie artworków jednostek i bohaterów znanych bardzo dobrze wszystkim fanom Heroes III.

(Cytadeli jeszcze nie ma, a Loch jest jeszcze wprowadzany, ale możemy się spodziewać, że w grze ostatecznie pojawi się komplet stworów. Uzupełnimy galerię, gdy zostaną opublikowane nowe artworki. Zaś nazwy jednostek najczęściej są tradycyjnymi nazwami polskimi z Heroes III, zamiast dosłownych tłumaczeń z chińskiego.)


Zamek

Imperialny GwardzistaImperialny Kusznik
Królewski GryfKrzyżowiec
KapłanCzempion
Archanioł

Reprezentacyjni bohaterowie:

Królowa Katarzyna IronfistKatarzyna - wariant 2Katarzyna - wariant 3
Katarzyna - wariant 4Roland IronfistRoland - wygląd alternatywny
AdelaideAdelaide - wygląd alternatywnySir Mullich



Bastion

Centaur BojowyKrasnoludzki Wojownik
Leśny ElfSrebrny Pegaz
EntJednorożec
Zielony Smok

Reprezentacyjni bohaterowie:

GeluGelu - wariant 2Gelu - wariant 3
RylandRyland - wygląd alternatywnyMephala



Forteca

Większy GremlinGargulec
Żelazny GolemArcymag
Wielki DżinnKrólewska Naga
Tytan

Reprezentacyjni bohaterowie:

Solmyr



Inferno

ChowaniecGog
CerberRogaty Demon
Czarci LordSułtański Ifryt
Arcydiabeł

Reprezentacyjni bohaterowie:

RashkaRashka - wygląd alternatywnyZydar



Nekropolia

Szkielet WojownikZombie
DuchWampir
LiszRycerz Śmierci
Kościany Smok

Reprezentacyjni bohaterowie:

Lord HaartLord Haart - wygląd alternatywnyVidomina



Loch

TroglodytaHarpia Wiedźma
Złe OkoMeduza
(brak grafiki)
MinotaurMantykora
Czarny Smok

Reprezentacyjni bohaterowie:

MutareJeddite



Twierdza

HobgoblinWilczy Rycerz
OrkOgr Szaman
Ptak GromuCyklop
Behemot

Reprezentacyjni bohaterowie:

Crag HackCrag Hack - wygląd alternatywnyKilgor
YogShiva



Wrota Żywiołów

RusałkaŻywiołak Burzy
Żywiołak LoduŻywiołak Energii
Żywiołak MagmyŻywiołak Magii
Feniks

Reprezentacyjni bohaterowie:

Luna



Inne

Artworki alternatywne jednostek (wyglądające jak wersje "nieulepszone") oraz jedna dodatkowa jednostka Nekropolii - Mumia

GwardzistaKawalerzysta
Czarny RycerzOgnisty Ptak
Mumia



Screeny




Filmy










Okiem Smoka:
Era of Chaos wydaje się być odbierana dość dwubiegunowo. Z jednej strony są fani, dla których jest to kolejny zły pomysł Ubisoftu, szargający świętość Heroes III i robiący z tej gry kreskówkową, parodiową podróbkę. Z drugiej są tacy, którzy w tego typu produkcjach widzą przyszłość serii, doceniają powrót do koncepcji z Heroes III i pytają dlaczego takiej gry nie ma u nas.

Sam traktuję to jako interesującą, lecz jednak poboczną i w gruncie rzeczy nieistotną produkcję. Chciałbym jednak móc ją zainstalować na swoim telefonie i pograć od czasu do czasu. Zdecydowanie nie jestem fanem tego typu stylu graficznego, lecz jednak bardzo przypomina mi on styl Clash of Heroes, która to gra jednak odniosła spory sukces w swoim czasie.

Wg mnie istotne też jest, że pomimo wielbienia przez Ubisoft swojego uniwersum Ashanu i rozwijania wszystkich gier w zgodzie z nim, tutaj jednak zdecydowano się po raz kolejny powrócić do Erathii i czasów Heroes III. Rynek chiński jest specyficzny, a ta gra obrosła tak wielkim kultem, że nawet Ubisoft uznał to za dobry pomysł. Co prawda, pewne naleciałości z Ashanu jednak się pojawiają, ale jest ich niewiele. I żadnej frakcji krasnali.

Nie jest to produkcja moich marzeń i nie tak widzę przyszłość serii Heroes of Might & Magic, ale jednak chciałbym ją zobaczyć u nas. Ze wszystkimi wadami.
© 2003-17 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Grafika smoka z logo strony autorstwa Silvii Fusetti.
Polityka prywatności i cookies. Redakcja, kontakt